Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku asunut ulkomailla?

Vierailija
02.03.2008 |

Eli neuvoja kaipaisin asunnon ja työn hankinnassa, eli miten ja mistä kannaattaa aloittaa etsintä? Mitä kannattaa muistaa muuton yhteydessä? Muutenkin kokemuksia, siitä miten kaikki on sujunut uudessa maassa.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut Espanjassa ja Turkissa.

Vierailija
2/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli sinulla ei siis ole kokemusta??

Olemme miehen kanssa harkinneet muuttoa hollantiin ainakin vuodeksi. Ei varmaan kauheasti eroa espanjaan, ainakin molemmat ovat eu:ssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Jenkeissä, nyt pakkaamme tavaroita muuttaaksemme tuohon lahden toiselle puolen, Ruotsiin. Aika vaikea antaa neuvoja maata tietämättä. En työskennellyt Israelissa enkä Jenkeissä, vaan olin lasten kanssa kotona (yhteensä kolme vuotta). Ruotsiin menemme nimenomaan minun työni perässä, siirryn siis Malmön konttoriin Helsingistä.

Vierailija
4/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

eli sinulla ei siis ole kokemusta??

Olemme miehen kanssa harkinneet muuttoa hollantiin ainakin vuodeksi. Ei varmaan kauheasti eroa espanjaan, ainakin molemmat ovat eu:ssa.

Voiko työnantaja auttaa asunnon metsästämisessä? Netin kautta varmaan Hollanissakin löytää avoimia asuntoja, olisi vain hyvä saada tietoa mitkä välittäjät ovat luotettavia.

Olen asunut kahdessa eri EU-maassa erilaisin kokemuksin.

Vierailija
5/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vaan mahdollista ja itse kun olen lastenhoitoalalla niin työpaikan löytyminen ei luulisi olevan ongelma.

Koko homma on vielä ihan haaveiluvaiheessa, yritänkin tässä edes vähän saada tietoa siitä mistä koko prosessi kannattaisi aloittaa. Mistä kannattaisi sitten sitä tietoa hankkia, maistraatti vai kela tai joku muu?

Vierailija
6/6 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankkimisessa, nyt Ruotsissa saman firman työntekijä etsi meille kivan asunnon, joten käytännön kokemus on vähäistä. Kannattaa kurkkia niitä eritoten opiskelijoille (vai onkohan kaikille työnhakijoille?) suunnattuja sivuja, niistä saa hyviä käytännön vinkkejä. Löytyisköhän linkit molista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi viisi