Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työpaikan kahvitauot? Meillä on yksi 10 minsan tauko...entisessä oli kaksi 15 minsan taukoa...

Vierailija
02.03.2008 |

Ei oo reilua! :(

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuus on toinen eli lähes kaikki käyttävät 25 min tai enemmän ruokataukoon (koska siinä ajassa ei ehdi jonottaa ja syödä meidän ruokalassa) ja sen lisäksi 2 x kahvitauko, joka kestää sen minkä kestää eli 0-20 minuuttia riippuen työkiireistä yms.

Vierailija
2/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskaan virallista kahvitauko:) Toimistotyössä on normaalia että kahvi haetaan pöydännurkalle ja hörpätään työn ohessa. Yhdessä työpaikassa oli perjantaikahvit viikon ainoa ns kahvitauko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin siitä, minkälainen porukka on hoidossa, nukkuvatko kaikki päiväunia. ;)

t: pph

Vierailija
4/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan kuullutkaan, että pitäisi olla kahvitauko...

Konttorihommissa, kun olen, niin haen kahvia silloin, kun tekee mieli ja juon sen töitä tehdessä. Yleensä puoli kuppia kylmää kahvia on pöydällä, kun lähden hakemaan uutta ;) Meillä pari tupakoimatonta pitää päivässä ihan pokkana vartin kahvitauon, eikä siitä ole heille kukaan valittanut... sama aika menee tupakoivilla, kun ramppaavat röökillä.

Lounastauon pyrin pitämään kyllä.

Tiedän kyllä, että on aloja, joissa on oikeasti kahvitauot. Ei mun mieheni voi siellä härvelissään (ajaa siis koneita työkseen) kahvia juoda, vaan on pakko lähteä ihan tauolle silloin.

Vierailija
5/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alastasi en tiedä, mutta käy katsomassa mitä tes sanoo tauoista.

Meidän tes esim ei tunne kuin ruokatauon joka on palkatonta aikaa. Silti meillä on kahdeksan tunnin päivässä ruokiksen lisäksi kaksi noin 10 minuutin mittaista taukoa.

Vierailija
6/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keittiö, jossa aina tuoretta kahvia ja teetä, hedelmiä, karkkia, leipää ja leivän päällisiä, jogurttia, mehuja, limuja, jne. Sieltä saa hakea kahvia vaikka vartin välein, ja ainahan sitä tulee muutama sanakin vaihdettua jonkun kanssa siinä ohimennen.

No, toisaalta, meillä myös tullaan ja mennään ihan oman omatunnon mukaan - kunhan työt tulevat tehtyä, ovat kaikki tyytyväisiä!

Vierailija
7/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis ruokataukoa olenkaan. Ja käytännössä yhden n. 10 minuutin tauon ehdin pitää.

Työehtosopimukssta löydät kuinka pitkät atuot sulla oikeesti kuuluu olla.

Vierailija
8/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen mukaan sitten niitä pidetään, aina ei edes ehdi, mutta hyvin pomo on pitänyt huolen että kaikki pääsisivät jos vain mahdollista.

Ja tuo siis koskee 8h työpäivää, pienemmät tuntimäärät ovat eri asia.

Vierailija
9/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikassa saatetaan tehdä välillä kymmenenkin tunnin päiviä ilman kunnon taukoja, koska yksinkertaisesti ei ehdi pitämään taukoja. Ala on muutenkin sellainen ettei tauot ole mikään itsestään selvyys.

Vierailija
10/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yleensä kyseessä esim. kymmenen tunnin työpäivä.

Vierailija
11/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että missäkö....no kunnan hommissa. Tämä on aivan totta, jos asiakkaita ei ole niin, sitten ollaan vaan ja surffaillaan.

Vierailija
12/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä meillä mitään taukoja olekaan. Ruokatunti vain.

Vierailija
13/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin sen sijoittamisessa työpäivään voisi käyttää hieman järkeä. Tällä hetkellä se on mulla myöhäisessä vuorossa klo 2.06 yöllä työpäivän päätteeksi bussivarikolla. Harmi vaan, kun kukaan ei ole silloin mulle siellä kahvia keittämässä.

T. linja-autonkuljettaja

Vierailija
14/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä moni meistä keittää ihan itse kahvinsa, joten nyt vain lusikka kauniiseen käteen ja poroja mittailemaan siellä varikolla! Tulee hyvin unikin, kun hörppäiset iltasumpit :-)

Vierailija
15/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöt siinä välissä kun ei ole asiakkaita ja keskeytät koko homman jos asiakas tulee . wc : ssä käynnin ajaksi voi laittaa oven hetkeksi lukkoon ettei tarvi ihan juosten kusta : )

Vierailija
16/16 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi jäädä ylitöinä juomaan ja kaupungin rahoja tuhlaamaan.

T: linja-autonkuljettaja