Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAMAATUSKAT-05 maaliskuu-08!

01.03.2008 |

Ihanpa vaan rohkenen aloittaa uuden pinon uudelle kuulle!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksinäinen maatuska vailla kaltaistaan seuraa.. onko kaikki jossain sukuloimassa tai muuten vaan muualla? Mulla kun on suku tässä hyvinkin lähellä, niin kotona vaan kökin nääkin pyhät.

Tänään iski kummallinen siivousvimma, ja sen seurauksena kyökki kiiltää puhtauttaan. Oikein uunin takaakin tuli jynssättyä rasvat ja pölyt pois. Aika harvinaista, että innostun noin perusteellisesti putsaamaan paikkoja.. Mutta nyt on hyvä mieli! :)

Harmi kun täällä etelässä ei ole yhtään lunta, nyt ois oiva keli muuten lähteä vaikka pulkkamäkeen.. pitää varmaan hakea fillari tuolta kellarista ja alkaa treenata pätkän kanssa polkemista. Mut hei tulkaahan muutkin käymään täällä, on niin orpo olo.. pliide!!?

Pähkis

Vierailija
2/20 |
21.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun kävit!!

Me oltiin aamusella American Car Show:ssa, kun sain kutsun VIP-tilaisuuteen Lastenklinikoiden Kummeilta. Oli tosi kiva käydä siellä, kun oli jo klo 10-12, ja hyvinkin väljää, kun ei ollut miljoonasti ihmisiä liikkeellä. Lapset oli innoissaan, kun saivat lahjapussukat t-paitoineen jne. ja ukkeli tykkäs tihrustella makeita prätkiä:O). Itse taas nautin, kun oli vain yhteistä aikaa perheen kanssa. Anoppi asuu ihan Messukeskuksen lähellä, joten kävimme siellä sitten shown jälkeen ja " lounastimme" mummon tekemän lihapiiraan parissa ja jälkkäriksi täytekakkua, nam. Ei ole tarvinnut tänään nälkää nähdä, kun vielä kotona savustettiin lohta!! Mutta pääsiäinenhän on vähän kuin joulu, ja silloinhan pitää syödä..Muttei kyllä siivota*vink, vink* Pähkikselle:O).

Huomenna taas töihin, ja pitkä päivä töissä klo 10-18. Onneksi sitten parin päivän vapaa, ja sunnuntai menee hyvässä seurassa, kun meille tulee oikein ruokavieraita. Tosin " menuu" on edelleen hakusessa, mutta onneksi huomenna ehtii vielä viilaamaan kauppalistaa tarpeen mukaan.

Meillä vähän flunssasia lapsia, kun kolmosella nenu vuotaa ja oli kova kuumekin tossa tiistaina. Milolla vaihtelevasti nuhaa, muttei onneksi kummempaa.

Rauhaisaa Pääsiäisen jatkoa

Truide

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
22.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin siis. Meidän iskä on kattelemassa siellä helsingissä niitä amerikanrautoja kans :) Me poikien kanssa kotosalla odotellaan iltapäiväksi " vieraita" . Naapuri tulee tyttärensä kanssa meille kyläilemään ja kahvittelemaan. Saa tuo mein keskimmäinen vähän leikkiseuraa, heillä kun on vaan yhden päivän ikäero.

Täällä on ollu vähän äidillä pinna tiukilla, ihan kaamee uhma menossa tuolla mein keskimmäisellä herralla! Varsinkin miulle osaa olla ihan mahdoton. Edelleen karkailee ja joka asiaan vastaus on EI! Haluaa ja ei halua vuoron perään ja juuri niitä asioita ei halua mitä pitäisi haluta ja päinvastoin... ARGH!

Pienin herra on kans oppinu kiukuttelemaan. Yks päivä tässä pisti ittensä lattialle ja alko takomaan käsillä ja jaloilla maata... nytkö se jo alkaa tällä pienimmälläkin ?!?!?!

Melkoinen takiainen osaa myös olla. Äiti vaan kelpaa silloin kun äiti on kotona. Hyvin menee sit iskän kanssa hommat jos äitiä ei ole mailla halmeilla. Mutta turha luulla että iskä vois pistää nukkumaan/lohduttaa silloin kun olen kotona.

Esikoisella on aika kiva vaihe menossa. Osaa olla jo avuksi (jos haluaa) ja on muutenkin yleensäottaen aika reipas ja omatoiminen poika. Tänään vaan sitten ollut huono päivä ja kinannut joka lelusta keskimmäisen kanssa. Suutuspäissään heitti pihalla sitten yhden muovisen betoniauton menemään ja se sitten meni rikki. Muovi halkesi ja rengas irtosi. Vähänkö huusi!!! Mutta oma moka, sanoin vaan että ei kannata käydä viskelemään tai kohta alkaa olla lelut kaikki hajalla.

(onneks ei ollu mikään suosikkilelu siis).

Huomena lähdetään sukuloimaan ja pojatkin sitä odottaa jo innolla. Ei ole onneksi ajettavana kuin n. 100km suuntaansa. Meillä koko suku aina kokoontuu pääsiäispäivänä mummolaan. Mukavaa siellä nähdä sitten kaikkia. Ja päästä mummon ihania herkkuruokia syömään :)

Mutta HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!

Tää lähtee nyt pannarin tekoon.

t. K@tju kera kolmen velikullan

Vierailija
4/20 |
25.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäinen ja mässäilyt ohi. Oltiin anopin luona pe-su ja nyt sitten arki taas koittaa. Ollaan myös kaikki vähän flunssaisia, pientä yskää ja nuhaa, kurkkukipua. Toivottavasti nopeasti ohimenevää.

Poju kun kieri järven jäällä lumessa niin pitkään että mahdollisesti siitä sai sitten nuhan. Taisi olla hänestä niin ihanaa kieriä siellä koskemattomassa lumessa ja tehdä jälkiä siihen...

Itseä pitäisi ottaa niskasta kiinni ja lopettaa suklaan päätön mässäily, ei tässä tällä vauhdilla kyllä kesäkuntoon ehdi... :).

Mitens Truidella ja familyllä meni kylpyläreissu?

Vierailija
5/20 |
29.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pino senkus kuivuu..

Kiitos Romille kysymästä; Kylpylässä oli tosi kivaa! Itsekin tuli testattua Villijoki ja Musta aukko, ja tohon aukkoon ei kyl toista kertaa tartte mennä, oli sen verran kaamea kokemus.. Milo tykkäsi hirveesti, kun vesi lasten altaassa oli tosi lämmintä ja siellä paljon leluja, joilla sai leikkiä.Iskän sylkyssä laskivat moneen kertaan Villijokea ja naama oli naurusta rullalla:O). Varmaan kesällä mentävä uudestaan..Tosin nyt oli aikas vähän porukkaa, joten siksikin oli mukavaa, että kesällä saattaapi olla jo toinen ääni kellossa, jos tupaten täynnä väkeä.

Me oomme toistaiseksi pysyneet terveinä, jonkinverran tukkosta nenää ja nuhan tynkää ollut, muttei mitään kummempaa.

Mä oon lähdössä viiteen töihin, ja pääsen vasta yhentoista mailla kotiin, yöks! Koko päivä mennyt vähän odottavalla kannalla, eikä oikein mitään saanut aikaiseksi..Neljäksi pitäs vielä nakata vitonen kaverinsa synttäreille.

Upeeta, kun aurinko on näyttäytynyt jo useampaan kertaan oikein täydellä kevään teholla!!

Jokos ootte keväthaalareita/takkia+housuja hankkineet pikku-maatuskoille? Milolla on viime syksynä ostettu Jonathanin haalari valmiina, mutta se kun on väriltään käytännöllinen vaaleansininen, niin on alkanut arveluttamaan, josko pitäs ostaa toinenkin puku, joita sitten vaihdella pesujen aikaan.. Hullujen Päivien vihkosessa oli se Ticketin kaksiosainen, ja sitä vähän kattelin " sillä silmällä" . Toisaalta taas, Henkasta ja Maukasta saattas löytyä joku vieläkin edukkaampi, kun tuota rahaa ei edelleenkään meidän puissa ole alkanut kasvamaan.

Milo on kovasti alkanut rakentelemaan legoilla! Kauhian näköistä tosin, kun irrottaa pienimpiä legoja isommista silleen kivasti hampailla!! *Auts*, ja sitten saa muuteskin sitä vieressä vahdata, ettei pikku legot mene kurkkuun..Ja puinen junarata on kanssa kovasti nostanut suosiotaan iänikuisten autojen rinnalla. Mitäs muilla leikitään?

Pakko lähteä valmistautumaan duuniin lähtöön, joten toivotanpa kaikille Aurinkoista Viikonloppua!

Terpat!

Truutta ja Milo

Vierailija
6/20 |
30.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan täältäkin suunnalta. Meillä on täällä lunta vielä vaikka millä mitalla... onhan sitä jo sulanutkin pois auringon paistaessa ja nyt näyttää vesisade sitä sulattelevan. Mutta meillä täällä on todenteolla sitä tullut, ihan useamman vuorokauden sitä sateli yötäpäivää. Tossa mein takapihalla sitä on silleen meikäläistä vyötäröön saakka (ja olen suhtkoht pitkänpuoleinen). Onnistuin oikein autollakin jäämään ystävän parkkikselle silloin pahimpana lumisadepäivänä, kun piti punkee se kosla sinne auton pohjaa myöten lumiselle parkkikselle... ja kun sitä lunta iloisesti tuiskutti taivaan täydeltä pari tuntia vielä niin...

Kolmen raavaan miehen voimin se auto sitten sieltä pois saatiin :)

Keväthaalareista : ostin esikoiselle ja kakkoselle Jonathanin haalarit. Ne tuolla odottelee käyttäjiään kaapissa. Ostin myös samalla ne sydvestit, ne on miusta niin ihanat :) Pienimmälle on odottamassa Timin vanha, tosi vähän kätetty reiman haalari. Se on miusta niin ihana ja raaskin ostaa kun bongasin sen silloin -70% alennuksesta. On sellanen beige/sininen... että aikas hyvin se lika siinäkin näkyy, mutta voihan sitä suihkutella sitten puhtaaksi.

Isommille ostin nyt sellaset vihreä/musta ja tummansin./vaaleensin. haalarit ja kyllähän se lika niissäkin näkyy. Tuntuu olevan tosi vaaleita nämä tämän kevään muotivärit.

Leikeistä: meillä ei ole leikitty muutamaan päivään, tapeltu vaan :( Mikä lie uhma kaikilla menossa... mutta korvissa soi ja päätä särkee kun niin kamala meteli noista lähtee jatkuvasti. Aamulla jo aloittavat piirrettyjä katsellessa sen nahinan. Esikoinen vähän varpaalla tökkii keskimmäistä ja siitä se sitten lähtee. Samalle sohvalle kun on ihan pakko tunkea aina.

Mutta noin muuten (normaalisti) meillä leikitään maja leikkejä, pikku autoilla jonkin verran, junaradalla, legoilla. Aika paljon alkanut tulla esikoisen puolelta noita mielikuvitus leikkejä ja niitä sitten opettaa pienemmillekin.

Ulkona ollaan oltu tosi paljon. Kun siellä saavat tuota loppumatonta energiaansa purkaa. Mäenlasku on se mieluisin juttu ja lumivalleilla riehuminen. Mutta siinä sitä energiaa saakin palamaan, äiti on tyytyväinen :)

Tällästä tänne siis. Nyt kotitöiden pariin...

t. K@tju ja lauma vaahteramäen eemeleitä... huoh...

Vierailija
7/20 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko teistä muista että me oltais jo liian pieniä tänne taapero osastolle? Vai pidänkö mä taas liian isona meidän poikaa, tuntuu vaan kun lueskelee noita muita alotuksia niin ne koskis noin yks vuotiaita, ja mun mielestä muutenkin taapero on sellanen joka just ja just pysyy pystyssä :) Pitäiskö siirtyä leikki-ikäsiin? Ihan miten vaan mulle on ihan sama oikeestaan.

Tultiin tänään Joensuusta viikonloppu reissusta (pe-su) on se lähteminen aina kyllä sellanen show että hermot menee ja auto matkakin aika pitkä näille kahdelle ja ittellekkin. Tulo matka meni paremmin vaikka Jesse järjesti kohtauksen abc asemalla. Ei tahtonu lähteä pois joten otin sen vaan kainaloon ja painelin ulos, hirvee huutograivelipotkuärjyminen siitä tuli mutta tyynen rauhallisesti kävelin ulos ja ajattelin vaan että tuskin olen ainut äiti joka joutuu näin tekemään. Puolessa välissä parkkipaikkaa Jesse lupas sitten kävellä nätisti autolle ja kaikki oli hyvin. Mies sitten sanoi että oli siinä pikkusen ennen meitä joku tyttökin heittäytynyt maahan ja hakannut ja raivonnut (itte olin vessassa) että on se ilo kuulla että ei tosiaankaan olla ainuita tässä maailmassa. Uhmaa siis meilläkin vaihtelevasti, yleensä tulee riitaa just siirtymä tilanteissa, ei halua ulos, ei halua lähteä pois ja äiti ei saa tehä sitä ja isä ei kelpaa siihen. Mutta onneks vaan vaihtelevasti joten sen kestää ihan huumorilla.

Empä ole kattonut vielä meidän keväthaalari tilannetta, mummo kantaa niitä haalareita kirpparilta ja niitä taitaa nyt olla vaatehuoneessa varmaan jo koululaiseks asti jos vaan osuu oikee koko en oo varma löytyiskö niin pientä kun 92cm, ihan on ollu kyl käyttökelposia, merkkiä en kyllä muista.

Meillä leikitään paljon Puuha Peten työkoneilla ja Tomi Traktoreilla, myös legot ja junaradat on edelleen suosiossa.

Palapelejä on myös innostunut tekemään. Nyt menee aika näppärästi jo 15 palan palapeli. Onko muilla ollu kiinnostusta palapeleistä?

Joo ja mielikuvitus leikit on meilläkin. Jesse saattaa kantaa jotain ihmejuttuja ees taas ja repii seinästä jotain jne.. matkii myös tv ohjelmia esim tuttiritaria.

Ohops täytyy varmaan mennä unille että jaksaa, onneks miehellä on vielä huomenna vapaata. Puhu et mentäis pankkii juttelemaan laina asioista mutta tuskin toteutuu. Mä olen niin ihastunu yhteen asuntoon ja mieskin antaa toivoa mutta vahvasti epäilen että ei me sitä koskaan saada kun mies jahkailee ja epäröi.

mutta nyt öitä

Silja

Vierailija
8/20 |
31.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muita onnettomia, joilla tili Sampopankissa??? Voi vilttihattu, kun on taas metrinen otsalla keikkunut, kun tökkii niin pirusti toi laskunmaksu verkkopankin kauttaARGH!!!! En ole kertaakaan onnistunut ton uudistuksen jälkeen maksamaan laskuani niin, ettei koko helevetin kone jumitu:O(((. On vieä sähkölaskukin viikon myöhässä, ja en vaan saa onnistumaan.. Pitää vissiin lähteä pankin koneelle maksamaan..

K@tju hoi, Milollakin on se sydvesti, vaaleansininen, ja on kyllä tosi kiva lätsä!

Taitaa Silja puhua asiaa, ettei meillä mitään taaperoita olla, mutten oikein osaa sanoa juuta enkä jaata siihen , vaihetaankos leikki-ikäsiin, vai ollaanko tällä puolen kolmevuotiaiksi? Sama kait se on missä kirjotellaan, kun on niin vähemmän aktiivista muuteskin, vai? Ottakeehan kantaa..

Huomenna pitäs vitosen 8-vuotisbileitä pitää. Stressiä taas pukkaa, kun haluan että siellä on tekemistä/ohjelmaa, ettei mene vallan tylsäksi tai vaihtoehtoisesti älyttömäksi riehumiseksi. Onneksi on sen verran rauhallinen tyyppi tämä päivänsankari, että kutsuikin vain 4 kaveria, ja niistäkin 3 tyttöä! On siis itse poika! Tulee huomattavasti paremmin tyttöjen kanssa juttuun, ja tytötkin tuntuvat tykkäävän, heh.

Milo on nyt alkanut kovasti vaatimaan uimaan lähtöä sekä puistoon menoa.Aiemmin ollut ihan tyytyväinen kotona oloon ja kauppareissuun, mutta nyt on ekaksi aamulla vonkumassa " puittoon, liukuu" . Niinpä oltiin tänäkin aamuna jo ennen ysiä autiossa puistossa. Siellä oli kyllä kaunis sää, mutta ihan hirviän liukkaita kohtia maassa paikoitellen, ja poitsukin veti pariin otteeseen lipat, joten sitten halusikin rattaisiin ihan vapaaehtoisesti.

Palapelejä meillä ei oikein ole kasattu, kun niitä ei ole:O). Perhekerhossa tosin on niitä puisia väsännyt, ja ihan hienosti onnistunutkin. Pitäskin ostaa muutama..

Eipä taasen kummempia, iloista maaliskuun vikaa, ja kukahan huomenna(tai ensi kuussa ees) rohkenee aloittaa uuden kuun uuden pinon!!??

Terkuin T

Vierailija
9/20 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä vaan ollaan jo kevään kuukaudessa, jihuu! Tosin kun talveakaan ei juurikaan ole ollut, ainakaan täällä etelässä, niin eipä kevättäkään kummemmin kumarra, mutta ihanaa aatella, että kaamosaika on nyt taas ohitettu!

Totisesti toivon, ettei tästä kuusta tuu taas jotain itsensä kanssa mielipiteiden vaihtoa tässä pinossa..*vink,vink*.

No, voinpa luvata, etten kertaakaan kirjoita kahta perättäistä tarinaa, heh!

K@tjulta voinkin kysäistä, että tiedätkö, onko niitä Euromarketteja lainkaan täällä pääkaupunkiseudulla? Just jossain niiden mainoksessa oli niin tosi kivoja ballerinoja ja tennareita, ja vieläpä edullisesti, että kovasti kiinnostuin, kunnes hokasin, etten tiedä yhtäkään Euromarkettia missään päin pääkaupunkiseutua!

Ens viikko vielä, ja sitten on loma! Aikas kivalta tuntuu, vaikka lapset ovat alkuviikon koulussa ja aamuherätykset edelleen jokapäiväisiä, argh. Josko kuiteskin kruunaisin loman alun sillä, että ihan aikuisten oikeesti tekisin suursiivouksen jo vaikkapa loman ekana päivänä...No juu, senkun näkis..Mutta hyvin suunniteltuhan on jo puoliksi tehty..

Koitanpas taas jonkinmoista gallua laitella; Mikä on tällä hetkellä se ohjelma, joka on nähtävä joka kerta? Mä oon kyllä niin tosi satunnainen telkun katsoja, että taisinpa laittaa turhan pahan kyssärin..Iltaisin en vaan ehdi, paitsi joo, joskus katselen töiden jälkeen sitä 4D-dokumenttia! Juu, uskallam myöntää, että noinkin daijua ohjelmaa katselen!!Ja aina jos muistan, niin aamusella tai päivällä sitä " Meille tuli vauva" -sarjaa, sniif!! Se on niiiiiiin ihanan koskettava ja liikuttava ja ja ja...Ja hei, ykskas muistin myös, että koska olen aina perjantaisin vasta puoli kympin mailla kotona, niin sitä tatuointitarina-ohjelmaa olen seurannut kanssa jo monta jaksoa.

Milo on nyt senverran väsy ja kärtty, että pitänee napata poju kainaloon ja laittaa unten maille!

Vallan mainiota kevättä kaikille, ja kiva ois saada kuulumisia muiltakin kun peilikuvaltaan!!

Heippahei!

T

Vierailija
10/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin kuin meidän poju sen aamuisin ilmaisee!

Eilen oli hyvä kirpparipäivä, tarvii varmaan lähtee Jumbon pyöreille päiville niitä tuloja tuhlaamaan heh. Totesin viime viikolla kun oli kurapäivä ulkona että meidän pojun kurahousut ovat jääneet liian pieniksi, joten sellaisia nyt hakemaan.

TV-GALLUP mä taas olen iltaisin 21 jälkeen tv-orja lähestulkoon, katson Greyn Anatomia, House, Stark, Salkkarit, Amazing Race, uutisia...

Nyt on muuten hartiat hellänä, mulla tulee nopeasti kipeäksi jos kannan jotain painavaa ja eiliset kirpparikamat tuntuu nyt siis hartioissa.

Tässä tällainen pikatervehdys, ettei Truutan tarvi yksin puhelella :) Palaillaan!

Vierailija
11/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niimpä se ripuli sitten tuli muhunkin :( perjantain oli ihan sohvaperuna, jalat ja kädet oli ihan letkua ja nipisteli ja oli oudot. Päätäkin alkoi särkemään. Ja mies vielä meinasi ettei vaihda Ellan kakka vaippaa, on mulla sitten hyvä mies, onneks tajus virheensä ja neiti sai puhtaan vaipan. Nyt olen edelleen ripulissa mutta ruoka maistuu oikein hyvin.

Tuohon tv galluppiin ajattelin tulla vastaamaan, mä katon siis melkein kaiken mitä telkkari ulos päästää, siis hömppä ohjelmat. Kauniit ja rohkeet (oikeesti olen ihan tosissani), salkkarit, greyn anatomia, house, kotikatu, unelmien poikamies, 24, pientä pintaremonttia, noi on siis ne mitkä jopa nauhotan tai siis useinmiten tallennan koska haluan katsoa ne myös rauhassa (tosin kauniit ja rohkeat pika kelattuna) sitten lisäks seuraan silloin kun ehdin huippumalli haussa,huuma, tanssii tähtien kanssa, remppa ohjelmia jne... Että sellanen tv:n orja täällä piilee.

No joo tarttee mennä mies on lomalla ja lähetään biltemaan ostamaan lisäosia Jessen junarataan :)

T.Silja

Vierailija
12/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, että Silja ja Romi ovat käyneet pinossa, niin saan itsekin kirjotella vähän, heh! Mulla iskee aina välillä kauhea kirjoittamisen himo, mutta en tiedä, mihin sen purkais! Pitää vissiin alkaa kirjoitella pöytälaatikkoon tai jotain..

Hokasin kanssa, että Jumbossa Pyöreät Päivät, mutta niinpä on pankkitilillänikin; ihan pyöreä nolla on saldo:O/..Eipä tartte lähteä itseensä kiusaamaan kauppoihin..Ja Hobby Hallissakin Hobbalot! En tajua, miksi niistä ei tuu mitään mainoksia, meille ei ainaskaan oo ikuna tullu, ja nytkin vaan huomasin blakaatin Hobbarin seinällä, kun ohi ajelin.

Piti käydä ostamassa pölypusseja imuriin, ja kylläpä oli taas kallista; Tarjoustalossa kaikki pussukat maksoi jotain 3 euroo, mutta eipä sieltä löytynyt meijän imurin mallia, joten Mustasta Pörssistä kun ostin, niin jouduin pulittamaan 9 euroo muutamasta hassusta pussista!! Samalla kävin Jättijaossa ja johan tein taas löytöjä; Lion- ja KitKat-suklaapatukat 10 senttii kipale ja erilaisia keksipakkauksia eurolla! Sinnehän ne viimiset hilut sitten upposikin, tosi tarpeelliseen tavaraan.

Mukavaa, kun taas tuli vähän lunta! Eilen käytiin vähän mäkeä laskemassa, ja Milo on niin onskana, kun saa laskea itse Stigalla pienestä nyppylästä..Tuntee kait olevansa iso äijä, kun saa oikein ratista ohjata kelkan kulkua.

Teitkös Romi löytöjä Jumbosta? Ja muutkin Jumboilijat?

Mun tarttis löytää jostain kivoja laatikoita meiän eteisen kaappiin, joihinka sais joka penskalle omat lapaset/pipot jne.. Taitaa olla Tarjoustalo taas kerran eka etsintäkohde, tai Ikea..Halvalla tarttis löytää. Olisi se vaan ihanaa, jos joskus ois niin paljon rahaa, ettei tarttis aina pihtailla.

Tällä viikolla, torstaina, menenkin jutustelemaan pomoni kanssa siitä, josko saan jatkaa ilta-duunarina vielä osittaisen hoitovapaan päätyttyäkin..Vähän jänskättää, kuinka suhtautuu, varsinkin kun meidän tiimissä on jäämässä kaksi koko-aikaista äitiyslomalle muutaman kuukauden sisällä ja luulevat varmaan, että olisin halukas niihin paikkoihin pääsemään. Se raha tietty houkuttais, mutta en kyllä vielä vuosiin aio olla niin " rahanahne" , että vaihtaisin kotiäidin pestin kuukausityöhön..Kyllä tässä riittää työsarkaa ihan kylliksi näinkin.

Romi muuten, aiotko mennä syssyllä töihin? Joko olet hakenut poitsulle päivähoitopaikkaa?

Iloista viikon alkua!

Truutta

Vierailija
13/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me sitten vielä käytykään Jumbossa, illalla menossa sinne ruokaostoksille joten käydään samalla ne muut jutut katsomassa. Kurahousut ja Bobossa on tarjouksessa joku collegeasu, josko niitä on enään illalla.

Juu töihin olen palaamassa 1.9, ahdistaa jo nyt! Pojalle haettiin kahteen tarhaan paikkaa, siihen mihin olisi päässyt viime syyskuussa (mutta jatkoinkin hoitovapaata) ja sitten yhteen toiseen. Kumpikin käy hyvin joten toivottavasti jompaankumpaan pääsee. Touko/kesäkuussa kait saa tietää, aika myöhään.

Vierailija
14/20 |
03.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas mukavaa taas kerrankin leikkiä ulkona ilman että pimun haalarit on aivan kurassa! Saatiin me pieni lumiukkokin aikaseks! :)

Mä oon kans ihan hirvee tv-orja! Kaikki mä katon tai nauhotan... Salkkarit, Huippumalli haussa, Täydelliset naiset, Damages, Greyn anatomia, House, Criminal Minds, Shark, Todistettavasti syyllinen, Hurja remontti jne jne...

Ja kyl mä tykkään myös siit Meille tulee vauvasta ja Syödään yhdessä. Ja muuteski kaikist remppa/sisustus ohjelmista. Ihme että mä saan tehtyä yhtään mitään muuta tuon kaiken katselun lisäksi... :/

Pitäs kyl varmaan yrittää vähän rajottaa...

Jumbon pyöreillä päivillä pitäs varmaan itekin kävästä. Saas vaan nyt nähdä ehtiikö. Meillä kans kurikset vähän ahtaat joten ajattelin uusia. Ja muuteski löydöt on aina tervetulleita!!

Meikäläinen nyt pähkäilee pitäskö ostaa toinen syöttötuoli. Meillä on Tripp Trapp, mut tuo esikoinen tykkää kyllä vieläkin istua siinä, muuten ois tuo pöytä vähän turhan korkealla. Pikkunen on saanu istua bumbossa, joka on nostettu tuolille pöydän ääreen. En kuitenkaan pidä sitä hyvänä ratkaisuna, koska en uskalla lähteä vierestä mihinkään ettei vaan kaadu. Joten syöttis ois parempi. Kahta erilaista syöttistä en haluis ja sit nuo Tripp Trapit on niin pirun kalliita... Mitäköhän sitä sit tekis?

Pienempi heräs sitte päikkäreiltä joten täytyy alkaa sitä ruokkimaan! Palataan! :)

Vierailija
15/20 |
05.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaapa kertomaan löydöistänne Jumbosta, Hobbarista, Kampituspäiviltä, Mammuttimarkkinoilta jne.

Kävin pikaseen Jumbossa " silmälaput silmillä" ja ostin uuden pulkan! Nyt kun on kerran luntakin vissiin muutaman päivän, niin ihastuin semmoseen aika kirkkaan vihreään menopeliin, ja Milo ilmoittikin että " MUN!" . On siis herralla nyt oma uusi, pulkka, ja maksoi alle 5 euroa! Ja toinen mahtavan kallis löytö oli ukkokullalle uusi pipo, TopSportista, 10 senttiä. Oon ostanut sille yhen jos toisenkin pipon, mutta kun ei oo kelvannut, kun siinä ei sais olla yhtään semmosta käännettävä " reunaa" tai resoria, niin nyt löyty ja jos toi ei kelpaa, niin seuraavaksi ostan sille karvalakin! Mutta kun tili tulee vasta maanantaina, niin en viitsinyt itseäni kiusata sen enempiä.

Kyllä tuo aurinko vaan kummasti vaikuttaa, ja mieliala on paljon iloisempi kuin harmaalla ilmalla.

Esikoinen lähti taas riiuureissulle Joensuuhun.. On toi nuori lempi niin kiihkeää, että justiinsa tuli sieltä maanantaina ja nyt kun huomasi, että mummi oli laittanut hälle rahaa tilille jokusen kympin, niin johan piti lähteä takasin. Kouluakin pitäisi käydä, mutta hällä on nyt niin löysä jakso, että on enemmän vapaata kuin tunteja, joten minkäs teet..Maanantaina jatkuukin taas yo-kirjoitukset, joten lupasi tulla jo perjantaina kotiin, että ehtii vähän lukemaankin.No, hyvinpä sillä on koulu aina sujunut, ettei sen puoleen ole huolta.

Onkos kukaan katsonut sitä leffaa; Musta jää? Aattelin sen ensi viikolla loman kunniaksi vuokrata, kun systeri ainakin kehui sitä kovasti. Tykkäättekö yleensäkään kotimaisista leffoista tai sarjoista? Mun oli tarkoitus alkaa eilen katselee sitä Suojelijat-sarjaa, mutta eihän siitä mitään tullut, kun olin kotona vasta ennen puolta kymmentä ja täällä oli täysi sirkus päällä. Katsoiko kukaan, ja jos, niin oliko ees katsomisen arvoinen?

Mun puheet on nyt tässä, käyn varmaan iltasella kurkkimassa, josko muiden kuulumisia tullut!

Auringonpaistetta kaikille!

Truutta

Vierailija
16/20 |
06.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs tuolla ulkona tuulee ja tuiskuttaa. Eilen oli niin ihana auringonpaiste että ja tänään sit vaan pyryttää ettei eteensä nää... Noh, mieluummin lunta ku loskaa!

Mä en oo ehtiny vieläkään Jumboon. Saas nähä ehdinkö ollenkaan.. Löytöjä kerrottavaksi ei siis ole..

Huomenna oon kuitenkin menossa Ikeaan, joten eiköhän sieltä jotain mukavaa tartu mukaan ;)

En ole nähnyt Musta Jää -elokuvaa, mutta aion kanssa vuokrata sen. Kiinnostaa paljon. Mä tykkään sekä kotimaisista että ulkomaisista sarjoista ja elokuvista!

Katoin sen suojelijat ja aion kyllä kattoo seuraavatkin jaksot! Mua ainakin viihdytti! :) Suosittelen!

Millos muuten pitää tuo pääsiäisruoho laittaa kasvamaan? Ekaa kertaa oisin nyt ite sitä kasvatamassa ilman äitiä... :)

Onkos teillä menossa lapset virpomaan?

Nyt on pakko ehtiä sohvalle hetkeks pötköttää ennen ku tytöt herää. Päivän jatkoja!!

Vierailija
17/20 |
07.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, tässä mä oon ihan ihkaelävänä, vaikkakin erittäin puolikuntoisena meitä riivanneen vatsataudin jäljiltä. Päätin kuitenkin raahautua viimeisillä voimillani tänne pinoon vain nähdäkseni kaikki teidät piiiiitkästä aikaa.

Meillä kaikki menee niin samaa rataa, ettei ole juuri kertomista. Lapset kasvaa, töissä käydään, ja illat menee kotihommissa ja lasten harrastuksissa. Viikonloppuisin pyritään huilaamaan kaikki, paitsi mitä nyt sunnuntaisin keskarin futisharrastus velvoittaa.. Että tämmöstä normaalia hässäkkää täällä.

Truutan töllö-galluun vastaan, että Amazing race, Selviytyjät ja Heroes on pakko nähdä. Kotimaisista katon tällä hetkellä Sydänjään ja sit Ketonen&Myllyrinne on ihan hulvaton, tulee vaan turhan myöhään. Eikös se Lost kohta taas jatku? Sitä pitää sit tietysti seurata, ja satunnaisesti katson Innoa (+muita remppasarjoja), mielenkiintoisia dokumentteja (myös 4D käy..) ja melkein mitä tahansa muutakin, jos vaan saan katsoa rauhassa ajattelematta yhtään mitään.. ;)

No niin, tässähän tulikin päivitettyä meikäläisen kuulumiset, nyt voikin sit häippästä taas pariks kuukaudeks! No eiiiii nyt sentään ja älkääkä luuuulko!!!

Mä käyn oikeesti lukemassa teidän juttuja ihan joka viikko, jos en muuten niin duunissa nopeesti kurkkaan, mutta tää kirjottaminen onkin jo paljon haastavampi homma. Kyllä mä jatkossakin piipahtelen tonteilla kunhan tilanteet sallii ja kunhan pysyn hereillä. Nyt en meinaa pysyä, joten lopetan raporttini täältä tähän.

Gud nait evripadi!

Pähkis

Vierailija
18/20 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla.

Truutalle pitikin sanoa kun kyselit että olenko Mariaa nähnyt niin juu, juuri eilen. Mutta olikin vierähtänyt tovi, ehkä vuosi, kun viimeksi nähty. Meillä oli eilen treffit tämän alueen mammaryhmän kanssa lapsineen. Tämä ryhmä siis oli aktiivinen silloin kun nämä lapsukaisemme olivat syntyneet ja kaikki olivat äitiyslomalla. Nyt sitten satunnaisesti törmää johonkin kulmilla tai on yhteydessä muutenkin joihinkin. Olen ainut joka en ole vielä palannut töihin ja kohta nuo jotkut jäävät uudestaan äitiyslomalle.

Pähkiskin sitten kävi moikkaamassa meitä, kivakivakiva!

Tänään oltiin ap kaksi tuntia ulkoilemassa ja poju nukahtikin päikkäreille aiemmin kuin normaalisti.

Illalla tulee yksi tuttu ostamaan meidän makkarin telkkarin pois. Ollaan ostamassa sinne sellaista pientä tauluteeveetä ja kiva kun joku halusi tuon ' mohkulan' ostaa vielä.

Mitäs pääsiäissuunnitelmia teillä on? Meillä vielä hieman auki mutta keksisuomeen joka tapauksessa suunnataan, paikka on vielä ' valitsematta' .

Juu mutta jos menisi pyyhkimään pölyt siitä teeveestä...

Vierailija
19/20 |
10.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin eilen mein pikkusen 1v kekkereritä, eilen olikin ihan virallinen synttäripäivä. Miten tää aika menee näin nopeesti?! Mein vauva on jo vuoden, kävelee ja pari sanaakin tulee... Niisk... On tää vaan niin kamalan haikeeta!

Kattelin eilen aamusta (perinteisesti) kuvia pojasta synnäriltä ja ihan ensipäiviltä kotoa. Aamukahveja keitellessä löi kello saman lukeman kuin vuosi sitten mein pieni syntyi... Vähän tuntui haikealta, kun ei sitä tiedä jos tää on se mein viimonen vauva.

No joo, oon vissiin vähän liika tunteellinen :)

Truutalle piti sanoa siitä Euromarketista, että oliskohan teillä lähin sitten Hyvinkäällä?!

Meidän herra keskimmäinen on alkanut puhua :) :) :)

On sitä odotettukin! Nyt tulee jo ihan rimpsussa noita sanoja. Ei enää mitään parin sanan lauseita. Toisinaan ei oikein ymmärrä mitä herra tahtoo sanoa, kun innostuu polpottamaan vauhdilla, mutta pääsääntöisesti aika selkeää puhe on.

Pienimmän neuvolassa innostui antamaan muutaman mojovan puhenäytteen terkkarille ja siis ei tarttee mennä mihinkään puhekontrolliin meidän :)

Koitin tänään käydä etsimässä noille kahdelle vanhemmalle välikausihaalareita. Kamalan vaaleita on kaikki tänä keväänä! Ei siis mieleistä löytynyt vielä. Niin oli keväinen ilma vaan tänään, että tarttee kyllä koittaa ne puvut löytää pian että ylipäätään on vähän valikoimaa mistä valita.

Mutta tällästä tänne, nyt möyhentämään kakunjämiä ;)

t. K@tju kera vauhtiveljesten

Vierailija
20/20 |
11.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja het alkuun K@tjun Tuomakselle railakkaat syntsäonnittelut näin parin päivän viiveellä!

Tänään on meitin hääpäivä, vaikkei paljon innosta kun on taas tuon ukonkutjakkeen kanssa vähän " nokkapokkaa" :O(.

Hääpäivän kunniaksi menenkin klo 11 kampaajalle, nam! Mun hiukset on taas niin kaamean hirveän kuvottavassa kunnossa, etten voisi sinne kylpylään lähteä ilman kampaajareissua tai sitten pitäs olla aamusta iltaan joku uimalakki päässä.. Ja ehkä mieluusti semmonen kommando-malli vielä..

Uikkari-ongelma ratkesi sillä, että äitini oli ostanut itselleen kesällä uikkarin, jota ei ole kertaakaan käyttänyt, ja hövelisti sitten sen tahtoi tyttärelleen lahjoittaa..Ihan kaunis puku ja istuukin aika hyvin, mutta kyllä mun tarttee kuiteskin ihan omanmallinen uikka ens kesäksi ostaa..Pääasia, ettei nyt talvikamoissa tartte lähteä sovittelemaan semmosia, ja ehkäpä niitä ei ole edes kovasti paljon valikoimissakaan vielä.

Velipoika teki mulle semmosen jekun lauantaina, etten ole vieläkään siitä oikein toipunut, ARGH! Hää tuli kahville iltasella, ja mä olin just ollut koneella vastaamassa yhteen risteilykyssäriin..Lähin sitte kahvia keittämään, enkä älynnyt siinä kohtaa kirjautua ulos, niin voi vidu sentäs, veljeni oli käynyt kirjottamassa jotain ala-arvoista kommenttia johonkin ala-arvoiseen jutskaan, tajuamatta että se löpinä tulee mun nimimerkillä näkyviin!!!! Kyllä ketutti ja rankasti, ja sai poika-parka kuulla kunniansa muutamaan kertaan..No, minkäs teet, mutta eikö noi äijät ikinä kasva aikuisiksi??

Sunnuntaina olisi sitten se virpomispäivä..Kolmonen lupasi ottaa Milonkin mukaan! Meillä on semmonen kiva ampiaispuku, niin voi Milo sitten pörrätä noitien matkassa! Meiltä siis lähtee kait 4 penskaa virpomaan, naapurit varmaan maastoutuu:O). Ei vaines, täällä on paljon semmoisia iäkkäämpiä ihmisiä, jotka tuntuu oikein odottavan pikkunoitia oven taakse, ja hyvin anteliaasti antavat makiaa lapsille. Pitäs itsekin käydä ostamassa niitä virpomispalkkioita kaappiin.

Kiva Pähkis, kun kävit taas " kylässä" .. Ja jokos se Marikin on sitten Dinalle sisarusta oottamassa?

Lauantaina käytiin kolmosen ja vitosen kanssa kaupungissa vähän shoppailemassa..Tai kolmonen shoppaili ja kuljin jalat rakoilla perässä. Sitten käytiin syömässä ravintolassa, olihan tuo ihan mukavaa, kun kovin harvoin tulee kaupunkiin lähdettyä.Toisaalta taas, helpommalla pääsee, kun menee Jumboon tai Itikseen, niin samat kaupathan niissä on, välimatkat vain ihanan paljon lyhyemmät.

Torstaina lähetään kohti " Turkkusta" aamupäivällä, ja kyllä odotankin jo kuumeisesti kotoa irtautumista.. Ehdin kyllä vielä käydä moneen otteeseen pinoutumassa, joten käykäähän muutkin!

Aurinkoista viikkoa!

Truutta ja Milo