Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä kokoiset lenkkarit ostaisitte?

01.03.2008 |

Olen ostamassa lapsille Vikingin gore lenkkareita ja pohdinkin kokoa kun en itse pääse paikan päälle. Tytön jalka on mittareiden mukaan 31 ja pojan 33. Kun Citymarketissa kokeilimme tavallisia viikinkejä lapset kuitenkin sanoivat että numeroa suuremmat tuntuivat paremmilta.

Käsittääkseni viikingin koot ovat hivenen pienempiä kuin esim Kangaroossin tossut. Ostanko liian isot jos ostan 32 ja 34. Tämä on ikuinen epävarmuus mulla kun oon niin usein ostanut liiaan isoja kenkiä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on molempien lasten " jalkapohja" (eli olen piirtänyt kartonkiin tms. lasten jalkapohjat ja leikannut irti) aina lompakossa/kukkarossa mukana ja sen kanssa sovitan kenkää aina ensin. 1,5 cm jätän sitä käynti- ja kasvuvaraa, paitsi jos ostaisin just kesän kynnyksellä kärjestä avonaiset sandaalit, niin sitten ei tarvitse olla noi paljon. Jos lapsi on mukana kenkäostoksilla ja kengästä saa pohjan irti, sovitan lapsen jalkaa kengänpohjan päälle.

Vierailija
2/2 |
02.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mitään standardeja kenkien koosta ei ole vaan kokomerkinnät riippuvat valmistajasta.

Hyvä keino kokeilla onko kenkä sopiva on piirtää paperille lapsen jalka ja käynti- ja kasvuvara lisäksi. Jos kengässä on irrotettava pohjallinen laittaa paperin siihen pohjallisen päälle ja katsoo onko sopiva. Jos kengänpohjallista ei saa irti voi paperin laittaa kengän sisään ja kokeilla kädellä onko sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla