Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hei sinä, joka arvostat hyvää palkkaa ja ns. korkeaa elintasoa.

Vierailija
01.03.2008 |

Pidätkö itseäsi jotenkin keskivertoihmistä hienompana ja parempana yksilönä suuressa, kalliisti sisustetussa talossasi vai ymmärrätkö itsekin olevasi pelkkä kapeakatseinen ihmiseläin primitiivisen tarpeentyydytyksen epäekologisella huipulla?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen on ilmiselvästi kapeakatseinen, primitiivinen ihmiseläin...

Vierailija
2/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahoittamaan pankkien toimintaa sijoittelemalla? Matkustelemalla ympäri maailmaa ja tuhoamaan siten luontoa? Ehdota minulle, minne minä laitan ylimääräisen rahan joka minulle kertyy kun teen sitä työtä mitä olen aina halunnutkin tehdä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa kun voin tehdä ja ostella mitä huvittaa eikä tarvitse miettiä omaa toimeentuloaan. En silti pidä itseäni muita parempana, pikemminkin vain onnekkaana.

Nimimerkillä 300 000e:n vuositulot

Vierailija
4/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkaudu päiväksi tai pariksi vaikka jonkun avustusjärjestön pariin. Tutustu siihen, millaiset olot ovat itseäsi heikompiin tilanteisiin syntyneillä pienokaisilla ja mieti, miten voisit tukea heitä.

Ei siis tarvitse mennä Afrikkaan tai Venäjälle. Perusta säätiö ja jaa sieltä lahjoituksia lasten avittamiseksi kotimaassa.

Vierailija
5/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

, mulla on 1600 000 vuositulot. Niinkuin aika monella tällä palstalla. Ja hyvä kroppa, upeat kasvot, 7 korkeakoulututkintoa.

Vierailija:

Minusta on ihanaa kun voin tehdä ja ostella mitä huvittaa eikä tarvitse miettiä omaa toimeentuloaan. En silti pidä itseäni muita parempana, pikemminkin vain onnekkaana.

Nimimerkillä 300 000e:n vuositulot

Vierailija
6/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

korttinsa jakanut .. ns. fiksu veto

Vierailija
7/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti olette aika yksinkertaisia eläimiä.

ap

Vierailija
8/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kaikki halua ansaita hyvin.

mun vuositulot on noin 13 000e, ja saan sillä kaiken tarvitsemani.

Vierailija
9/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaan elintasoon ja tuloihin olen tyytyväinen.

Vierailija
10/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en haluaisi tuollaista palkkaa, onneksi ei tarvitsekaan.

Vierailija
11/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä ole tarkoitus kinastella siitä, mikä on " hyvä" palkka ja " hyvä" elintaso, voitte tehdä sen ihan eri ketjussa.

Haluan tietää, ymmärtävätkö itseään hyvätuloisina pitävät olevansa vain samanlainen kuolevainen kasa luuta ja nahkaa kuin köyhät slummeissa, vai romahtaisiko heidän laatubrandeille ja tuotemielikuville rakentama ainokainen elämänsä, jos elinolosuhteet muuttuisivat vähemmän turhaa kulutusta suosiviksi.

Oletteko ylipäätään tietoisia siitä epäoikeudenmukaisuudesta, että te kulutatte toisten elinmahdollisuuksia heistä piittaamatta? Onko tullut mieleenkään auttaa rahallisesti heikommassa asemassa olevia? Pystyttekö analysoimaan itseänne ulkopuolisen silmin, mm. vastaamaan rehellisesti kysymykseen oletteko sokeutuneet materian keräämisellenne ja ehkä vimmatullekin suorittamisellenne sen keräämisen mahdollistamiseksi? Onko primitiivinen omistamisen halu ja materian hankkimisen tuottama tyydytys teille tärkeääkin?

Pystyisittekö siis olemaan onnellisia köyhinä? Olisitteko mieluummin köyhiä vai kuolleita?

ap

Vierailija
12/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän maailman köyhät ne vasta kateita ketkuja onkin. Köyhyys ei oikeasti jalosta ketään!

Vierailija
13/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei tässä ole tarkoitus kinastella siitä, mikä on " hyvä" palkka ja " hyvä" elintaso, voitte tehdä sen ihan eri ketjussa.

Haluan tietää, ymmärtävätkö itseään hyvätuloisina pitävät olevansa vain samanlainen kuolevainen kasa luuta ja nahkaa kuin köyhät slummeissa, vai romahtaisiko heidän laatubrandeille ja tuotemielikuville rakentama ainokainen elämänsä, jos elinolosuhteet muuttuisivat vähemmän turhaa kulutusta suosiviksi.

Oletteko ylipäätään tietoisia siitä epäoikeudenmukaisuudesta, että te kulutatte toisten elinmahdollisuuksia heistä piittaamatta? Onko tullut mieleenkään auttaa rahallisesti heikommassa asemassa olevia? Pystyttekö analysoimaan itseänne ulkopuolisen silmin, mm. vastaamaan rehellisesti kysymykseen oletteko sokeutuneet materian keräämisellenne ja ehkä vimmatullekin suorittamisellenne sen keräämisen mahdollistamiseksi? Onko primitiivinen omistamisen halu ja materian hankkimisen tuottama tyydytys teille tärkeääkin?

Pystyisittekö siis olemaan onnellisia köyhinä? Olisitteko mieluummin köyhiä vai kuolleita?

ap

Fyysisesti tietysti olen hyvinkin samankaltainen slummissa asuvien lajitovereitteni kanssa. Tosin erojakin löytyy. Tutkimuksissa on pystytty haivaitsemaan, että korkeammin koulutetut, hyvissä työpaikoissa ja tienesteissä olevat ihmiset ovat yleensä terveempiä ja parempikuntoisia. Joten ehkä sittenkin olen vähän toisenlainen kasa luuta ja nahkaa.

Mitä sitten tarkoitetaan turhalla kulutuksella? Meiltä löytyy esim. olohuoneesta sohva, sohvapöytä, senkki. tv-taso, tv, stereot, matto, verhot... ihan samaa perussettiä kuin vähemmän ansaitsevalta. Erona ehkä on vain se, että meidän sisustus on maksanut huomattavasti enemmän, mutta ihan saman verran olemme molemmat kuluttaneet materiaa sisustaessamme olohuonettamme. Me ehkä kuitenkin hieman vähemmän, koska oma sisustuksemme on pääosin kotimaista, kun taas halvemmat huonekalut tehdään yleensä Kiinassa tai jossain muussa halpatyövoiman maassa. Eli en usko, että omistamme materiaa yhtään enemmän kuin köyhemmät ihmiset, se materia vain sattuu olemaan kalliimpaa.

Itse olen omalla työlläni saavuttanut tämän aseman, eikä se minusta ole yhtään epäoikeudenmukaista. Jokaisella on ollut samat mahdollisuudet opiskella itselleen ammatti ja hakeutua työelämään. Ja minä jos kuka tiedän tämän, sillä olen lähtöisin hyvin vaatimattomista oloista.

Suomalainen verotus pitää hyvin tehokkaasti huolen siitä, että myös heikommassa asemassa olevat pärjäävät. Eivät kyllä mitään luksusta saa, mutta peruselintason. Ja se riittää. Annamme rahaa myös hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
14/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että on hyvä koulutus, ok tulot ja sitäkin myöden myös ok elintaso, ei ole yhtäläisyysmerkki lobotomialle. Yleensä päinvastoin.

Elämä ei ole rakennettu laatubrandeille, vaikka myönnän, että niitä kotoani löytyy, koska vältän myös kertakäyttöisyyttä. Ostan mieluummin kallista ja kestävää kuin halpaa ja heikkolaatuista, joka esim. kodinkoneissa kuluttaa myös sähköä enemmän! Varmasti kulutan myös " turhaan" , mutta niin teet Sinäkin, ellet elä täysin omavaraistaloudessa elävä ilman sähköä, jne. ylellistä!

Mulle on ihan sama kuinka paljon tai vähän ihmisellä on tuloja tai rahaa.

Vierailija
15/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kapeakatseinen ihmiseläin

myöskin, pahinta laatua oleva toisten tuomitsija ja hyveellisyydessään muiden yläpuolelle asettautuva?

En jaksa vastata alkuperäisiin kysymyksiisi, koska edustat juuri sellaista asenteellista ja mustavalkoista hörhöä, joka ei kerta kaikkian kykene ymmärtämään muiden valintoja tai elämäntapaa jos ne vähänkin poikkeavat hänen omastaan.

Onneksi en tunne sinua!

t. pahapaha uraäiti

Vierailija
16/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ehdi valitettavasti keskustelemaan enempää, mutta palaan asiaan illemmalla.

ap

Vierailija
17/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassuja hyökkääviä vastauksia, hassuun hyökkäävään aloitukseen :P

Vierailija
18/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen eteen olisin valmis tekemään ja mihin rahojani laittamaan onkin eri asia. Parasta olisi jos ei tarvitsisi tehdä mitään vaan voisin vain olla perheen kanssa. Minä tarvitsen tilaa ympärilleni, ahdistun pienessä kodissa. Sisustuksesta en osaa sanoa mitään, pääasia että perheeni viihtyy ja voi hyvin. Täällä ei sitäpaitsi ole koskaan siistiä joten eläimelliseltä näyttää :).

Vierailija
19/19 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan monta tällaista ap:n mainitsemaa henkilöä täällä palstailee? Joka siis arvostaa korkeaa koulutustasoa ja palkkaa ja samalla elää ökyelämää kaikesta ekologisuudesta piittaamatta ja on ymmärtämättä tätä yhtälöä?