Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

apua... mistä aiheesta mä voisin pitää vaikuttavan puheen?

Vierailija
01.03.2008 |

pitäis koulussa pitää noin 10 minuutin vakuuttava puhe luokassa :( en keksi mitään aihetta...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäs vielä keksii jotain " oheismateriaalia" vaikka kirtämään luokassa tms. plus pitäs olla jotain kalvoja tai power point esitys :(

Vierailija
2/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

antakaa joku aihe mikä liittyis vaikka lapsiin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten puhut karjalanpiirakoista. Niiden rypytyksestä ja sukujuurista.

Tai sitten puhut uhmaiästä.

Vierailija
4/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki aikuisopiskelijoita... miten puheesta tehdään vaikuttava?? että ahistaa koko puhe... ap

Vierailija
5/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidin puheen ystävyyssuhteiden vaalimisesta, kerroin esimerkkinä oman ystävyyssuhteeni joka alkoi ekaluokalla, kaiken maailman tyynet ja myrskyt on vuosien varrella menty, yhteys katkesikin välillä, mutta sitten kerroin, kuinka kaipasin tuota ystävää ja nöyrryin pyytämään anteeksi ja nyt olemme taas parhaat ystävät - edelleen.

Muut pitivät mm. rakkaista harrastuksista palopuheita (moottoripyöräily, agility, ratsastus..), alzheimerin taudista, talon perustuksista (!!), parisuhteesta. Oli tosi monenlaisia aiheita ja jos puhuja on itse innostunut aiheesta, pystyy kyllä vetämään kuulijat mukaan helpostikin. Vakuuttelu ja faktojen esittely on tärkeää.

Vierailija
6/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tää tuntuu nii vaikeelle... pitäs olla varmaan sellanen aihe että osaisin vastata kysymyksiin... huoh.. tekis mieli skipata koko puhe mut en pääse varmaan sit kurssii läpi :(

Vierailija
7/7 |
01.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu helpommin! ja jos aihealuetta ei tosiaan ole rajattu, ei sillä ole merkitystä kiinnostaako puhe kuulijoita. toki heidän tasollaan täytyy puheen liikkua, eli varo liian yksityiskohtaiseksi menemistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme