Naisen ympärileikkaus, voiko olla mitään hirvittävämpää tekoa naiselle?
Muistan nähneeni jonkin dokumentin jossa näytettiin kuinka pientä tyttöä pideltiin väkisin paikoillaan kun hänelle tehtiin ympärileikkaus. Yhtä hirvittävää oli se että kiinnipitelijät olivat naisia.
En voi lainkaan käsittää moista kauheutta. Kuvitelkaa mikä tuska.
Kommentit (28)
vaikka emättimen muoto ja venymniskyky ehkä voitaisinkin palauttaa.
Olen läpikäynyt erään intiimialueen leikkauksen ja se on todella parantanut elämänlaatuani. Näitä asioita aina vähätellään jostain syystä, mutta kannattaa pitää puolensa. Naisen seksuaalisuus ei ole mikään hällä väliä juttu.
mutta valitettavasti vieläkin hirveämpi ätekoja tehdään koko ajan.
Sisällissodissa on tapana, että naisia joukkoraiskataan kunnes he tulevat raskaiksi, pidetään ohi keskenmenon aiheuttamisen mahdollisuuden vankeina ja lähetään sittne kotikyliinsä. Kuvitelkaa mitä tapahtuu syntyville lapsille? Samaan aikaan toisia naisia raiskataan ja sitten sukuelimiin työnnetään lasinsirpaleita, joiden aiheuttamat haavat tulehtuvat ja tappavat naiset hitaasti...
häpyhuulten pienennysleikkaus eli ympärileikkaus siis. Siksi, että häppärit on niin suuret, että niissä on jatkuvasti inhottavan kutisevaa ja kirvelevää hiivaa jota on todella vaikea hoitaa pois kun aina sitä jää johonkin poimuun :( Lisäksi häppärit hiertyvät pikkuhousujen reunoihin, enkä pysty pitämään mitään myötäileviä housuja kun häppärit näkyy silloin selvästi housujen läpi:(
En pysty olemaan lainkaan ilman alushousuja, kun silloin häppärit litisee inhottavasti reisiä vasten ja kastelee koko yläreisien sisäpinnat.
En ole vuosikausiin kehdannut käydä uimahallissa, kun vuosia sitten jatkuvasti pikkulapset tuijottivat ja osoittelivat ja kysyivät äideiltään, miksi tuolla tädillä on pippeli!
Olen kärsinyt todella paljon suurista häppäreistäni ja anellut, että niitä pienennettäisiin, mutta Suomessa siihen ei ole suostunut kukaan (ulkomaille en uskalla sairaalabakteerien ja potilasvakuuutuksen puutteen takia mennä). Kaksi suomalaista gynekologia sanoi toisistaan riippumatta, että leikkausta ei tehdä siksi, kun Suomessa naisten ympärileikkauksiin suhtaudutaan äärimmäisen kielteisesti :' (
Lyhyesti sanottuna fistula on synnytyksessä aiheutuva vaurio, joka aiheuttaa naiselle kyvyttömyyden pidättää virtsaa ja/tai ulostetta. Kehitysmaassa asuvan naisen synnytys voi pitkittyä jopa kuudella tai seitsemällä päivällä, koska tarvittavaa apua kuten keisarinleikkausta ei ole saatavilla.
Lainasin tuon kumppani-lehden artikkelista.
koska se vaan aiheuttaisi LISÄÄ poimuja joissa hiiva eläisi. hiivaan ei vaikuta häpyhuulten koko vaan poimuisuus ja poimut lisääntyisävt leikkausarpien myötä. Joten niin lisääntyisi myös hiiva.
Sen sijaan sun kannattaisi mennä oikeasti lääkäriin (eikä vaankuvitelmissasi, kuten nyt kun puhut itseksesi leikkauksesta) ja hankkia kunnollinen kuuri suun kautta otettavaa hiivalääkettä. Se tehoaa. Samoin istumakylvyt.
Vierailija:
Lyhyesti sanottuna fistula on synnytyksessä aiheutuva vaurio, joka aiheuttaa naiselle kyvyttömyyden pidättää virtsaa ja/tai ulostetta. Kehitysmaassa asuvan naisen synnytys voi pitkittyä jopa kuudella tai seitsemällä päivällä, koska tarvittavaa apua kuten keisarinleikkausta ei ole saatavilla.Lainasin tuon kumppani-lehden artikkelista.
Kumppanini on hoidettu yhtä aikaa ja olen jopa pidättäytynyt seksistä kuukausikaupalla varmistaakseni, etten saisi hiivaa uudelleen kumppanilta! Häppäreissä on neljä isoa poimua ja kaikki lukemattomat pikkupoimut pitkin häppärien pintaa. Klitoriksen huppua pitää vetää sentti taaksepäin, että kitan saa näkyviin. Lisäksi vielä iso uoma pienten ja isojen häppärien välissä!
Älä sä tuu mulle selittään, ettei muka johdu poimuista! Muut syyt on poissuljettu moneen kertaan. Ja kuvitteletko tosiaan, ettei jatkuva hiertyminen altista hiivalle ja muille tulehduksille?!?!?!
Ja sille, joka väitti, että häppärileikkaus ja ympärileikkaus on eri asia, minkähän takia gynekologit sitten ovat kieltäytyneet leikkaamasta vedoten siihen, että naisten ympärileikkaus on Suomessa kiellettyä?!
Helppo teidän on naureskella ja vähätellä, kun ette itse joudu jatkuvasti kärsimään jättiläishäppärien rajoittamasta elämästä!
tytöltä leikataan häpyhuulien lisäksi klitoris ja usein myös häpyalueen iho, ja koko alapää ommellaan kiinni, siis uloimmat häpyhuulet kiinni toisiinsa, niin että jää vain pieni aukko virtsaa ja kuukautisverta varten.
Googleta infibulaatio.
Siis hiukan eri asia kuin joku häpyhuulten pienennysoperaatio.
mähän sanoin nimenomaan , että se JOHTUU POIMUISTA, ei häppärien koosta. Ja että poimujen määrä sen kuin kasvaa leikkausarpien myötä. Joten ei hyötyä sillä saralla.
Sen sijaan yksikään mainitsemistasi lääkkeistä ei ollut suunkautta otettava pitkä kuuri. Ja olet yrittänyt aika vähän aikaa. Itse taistelin hiivakierrettä vastaan vuoden häviöllä ja kaksivuotta voitolla varmuuden vuoksi. Tarkoittaa suunkautta otettavaa hiivalääkettä pitkänä kuurina, paikallisia lääkkeitä akuuttiapuna, alaperujen ehdotonta rajoittamista kahteen päivässä, kosteusvoidetta ja tarvittaessa jugurttia alapäähän, farkkujen hylkäämistä kokonaan, alkkareitten käytön välltelyä ja erittäin tiukkaa ruokavaliota. Nyt on ollut helpompaa jo kolmisen vuotta. Usko pois, tiedän minäkin mistä puhun. Sinä vain haluat väittää vastaan aiheesta joka oikeasti on suht itsestään selvä, eli ympärileikkauksen ihmisoikeusten vastaisuus.
t ysi.
Pahimmassa muodossaan alapää on jälkeenpäin sileä, jäljellä vain kaksi reikää. Usein pahoja ongelmia tulee, kun kuukautisveri ei pääse kunnolla poistumaan. Ja kuvitelkaa sitä kivun määrää sitten, kun yhdynnät alkavat.
Puhumattakaan synnytyksistä (synnytyksen jälkeen kursitaan taas lähes umpeen).
Fluconazol on nimenomaan tablettikuureja. Et sä kans näköjään mitään tiedä.
t. 11
Vierailija:
t. 11
arpikudos on poimuista. Leikkausen jälkeen sulla olis 117 pienempää poimua, ja se hiiva elää kaikkein mieluiten niissä pienemmissä poimuissa.
Älä nimittele toista tyhmäksi ennen kuni itse tiedät, mistä puhut. Vähän nykyistä varmemmin, please.
minulle kyse ei todellakaan olisi mistään ympärileikkauksesta vaan sairauksia, kipua ja kärsimystä aiheuttavien jättimäisten häppärien pienennysleikkauksesta.
t. 11
Esim. tuollainen huppu klitoriksessa on varsin tavallinen. Hiivakierteen suurin syy on omassa immuniteetissa ei anatomiassa, vaikka sekin tietysti osaltaan vaikuttaa.
Vierailija:
Kumppanini on hoidettu yhtä aikaa ja olen jopa pidättäytynyt seksistä kuukausikaupalla varmistaakseni, etten saisi hiivaa uudelleen kumppanilta! Häppäreissä on neljä isoa poimua ja kaikki lukemattomat pikkupoimut pitkin häppärien pintaa. Klitoriksen huppua pitää vetää sentti taaksepäin, että kitan saa näkyviin. Lisäksi vielä iso uoma pienten ja isojen häppärien välissä!
Älä sä tuu mulle selittään, ettei muka johdu poimuista! Muut syyt on poissuljettu moneen kertaan. Ja kuvitteletko tosiaan, ettei jatkuva hiertyminen altista hiivalle ja muille tulehduksille?!?!?!Ja sille, joka väitti, että häppärileikkaus ja ympärileikkaus on eri asia, minkähän takia gynekologit sitten ovat kieltäytyneet leikkaamasta vedoten siihen, että naisten ympärileikkaus on Suomessa kiellettyä?!
Helppo teidän on naureskella ja vähätellä, kun ette itse joudu jatkuvasti kärsimään jättiläishäppärien rajoittamasta elämästä!
toisekseen yhdestä ammattitaidolla tehdystä viillosta jää yksipoimuinen arpi. Googlete edes vähän kuvia häppärileikkausten jälkitiloista ennen kuin nolaat täysin itsesi.
t. 11
muuallakin kuin mainoksissa ja propagandassa. Mulla on pari sellaista itsellänikin (kurkussa ja häpyhuulissä, joskin eri syystä kuin sinä toivot). Niistä on ollut paljon ongelmia ja oma hiivatulehduskierteeni alkoi niiden leikkausten JÄLKEEN.
palauttaa uintiharrastukseni ja auttaa minua uskaltautumaan taas ihmisten ilmoille uimarannoille ja saunailtoihin! :)
Kiitos!
Otan tuonne yhteyttä.
t. 11