Naisen ympärileikkaus, voiko olla mitään hirvittävämpää tekoa naiselle?
Muistan nähneeni jonkin dokumentin jossa näytettiin kuinka pientä tyttöä pideltiin väkisin paikoillaan kun hänelle tehtiin ympärileikkaus. Yhtä hirvittävää oli se että kiinnipitelijät olivat naisia.
En voi lainkaan käsittää moista kauheutta. Kuvitelkaa mikä tuska.
Kommentit (28)
Eli on todennäköistä, ettei alapäänkään limakalvolle jää ylimääräisiä arpia ainakaan kudostyypin takia.
kirurgin taidolla ja ihopoimujen myötäisesti tekemät viillot, jotka tosiaan paranevat yleensä erittäin kauniisti.
vaan ihan normaali arpikudos
ja kurkussa taroittaa tietysti nielussa. Molemmat leikkaukset on tehty SUomessa. Nielusta on poistettu nielurisat ja häpyhuulista pieni pahanlaatuinen (eli syöpä-) kasvain. Kasvain oli tarpeeksi vakava terveysriski jotta leikkaus tehtiin SUomessa. Olisin kyllä itse jättänyt tekemättä, jos olisin uskonut selviäväni suht varmasti hengissä ilman.
Lisäksi mulle on tietysti tehty tavanomainen episiotomia aikaisemman synnytyksen yhteydessä. Sellaisen aiheuttamia vaikeuksia monet tälläkin palstalla pitävät huomattavina ja joka jo sinänsä on riittänyt monilla tuttavapiirissäni lisäämään hiivatulehdusten määrää. Minä en sellaista ehtinyt huomaamaan, kun tuli se kasvain niin äkkiä sen jälkeen. Ja niiden jälkeen todella alkoi se hiivakierre.
mä en oikeasti 11 usko, että sulla on kovin suurta kokemusta tästä asiasta.
t ysi ja mitä muita m´numeroita tässä välillä oli.
Käsittääkseni hekin tekevät korjausleikkauksia myös.
käännettyä omiin häppäriongelmiinsa?!!
Olen pahoillani ongelmistasi mutta se on ympärileikatuista naisista ja lapsista varmaan PIENI ongelma kun heidän sukupuolielimensä silvotaan ja yhdynnässä revitään auki..
26, tuosta muistin, että itselleni on tehty episiotomia, josta ei ole minkäänlaista arpea, vaikka kuinka etsisi.
Jos sulla on ollut syöpäkasvain, silloinhan se reunuskudos voi olla muutoinkin syövän takia kärsinyttä, että tekee arpea väärin.
Plastiikkakirurgilta en ole asiaa kysynyt, meinaatko että yleisen puolen plastiikkakirurgilta voisi kysyä?
t. 11
ja alkoi nauraa ilkeästi kuin olisin vitsaillut. Sen jälkeen olen unohtanut koko yksityiskirurgiajatuksen.
Mutta ehkä nyt on jo kulunut riittävästi aikaa ja vaiva aiheuttanut niin paljon kärsimystä ja elämänpiirin kapeutumista, että voisi taas ihan tosissaan harkita.
t. 11
Jos sulle on tullut hoitovirhe, ei se tarkoita, etteikö suurin osa noista leikkauksista onnistuisi erittäin hyvin. Ehkä sulla on sellainen kudostyyppi, että kehität isoja arpia?
Missä leikkauksesi tehtiin? Tuskin Suomessa, koska itse ainakin olen kysellyt monesta paikasta eikä missään ole suostuttu.
t. 11