Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kummiudesta kieltäytyä?

Vierailija
29.02.2008 |

Olen ihan äimänä: tuttavani pyysi minua lapsensa kummiksi. Koen kummiuden vastuulliseksi tehtäväksi ja minusta on tosi kummallista, että hän pyysi minua kummiksi kun emme todellakaan ole paljoa tekemisissä. Olemme kyllä tunteneet reilut 5 vuotta, mutta emme ole mitenkään läheisiä, emme mielestäni edes kavereita, ystävistä puhumattakaan. Jotenkin tuntuu, että en voi ottaa tehtävää vastaan, koska en halua sitoa itseäni ko perheeseen loppuikäkseni, kuten kummin minusta kuuluu tehdä.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidänkin nuorimman lapsen ensisijainen kummi-ehdokas kieltäytyi. Vedettiin kyllä vähän herneet nenään, kun oli kyse sentään miehen veljestä... Mutta meidän ongelmahan se herneiden nenään vetäminen oli, eikä veljen, joka uskalsi sanoa mitä ajattelee kummiudesta.

Vierailija
2/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikilla ei ole laajoja ystäväverkostoja.

Jos kieltäydyt tee se tosi hienotunteisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin lapsen äiti, niin mä ainakin haluaisin sun kieltäytyvän. Mä tiedän useammankin jotka ovat kieltäytyneet kummeudesta.

Vierailija
4/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta valitse sanat tarkkaan! Todennäköisesti perhe (ainakin ystäväsi) tulee loukkaantumaan. Onko teillä/sinulla jo monta kummilasta entuudestaan? Voisitko vedota siihen?

Vierailija
5/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin lahja-automaatteja syntymäpäivisin ja jouluisin. Halutaan jaksaa olla kiinnostuneita jokaisen kummilapsemme asioista ja antaa aikaa.

Vierailija
6/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hölmöä. Ja se kieltäytyminen on ihan ymmärrettävää varsinkin silloin, jos kummiksi pyydetään, vaikka ei olla edes paljoa tekemisissä/läheisiä. Ja vaikka oltaisiin sukuakin!

Koko kummihössötys ärsyttää, jos siitä tehdään järjettömän iso asia! Meille tuo lahja-automaattina olo on alkanut riittää, joten jatkossa aiomme kieltäytyä kunniasta.

Vierailija
7/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tuttusi kokee sinut ystäväksi ja sinä hänet vain puolitutuksi. Se on ongelma, ei kummius.

Vierailija
8/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis että lapselle ei välttämättä tarvitsisi olla niitä kahta virallista kummia. Meillä on se ongelma, että haluaisin kolmannen lapsen, mutta ei ole enää ketään ketä pyytää kummiksi, kaikki hyvät ystävämme ovat jo kahden lapsemme kummeja. Olisi jotenkin noloa pyytää kummiksi jotain ei niin hyvää ystävää, joka sitten pahimmassa tapauksessa kieltäytyisi. Ottaisin kieltäytymisen loukkauksena lasta kohtaan.

Vierailija
9/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuu, että jotkut pyytää kauheesti kummeja ja sitten synttäreillä kauheesti kummeja tuomassa lahjoja...

Meillä vain yksi pariskunta eli 2 ihmistä.

Vierailija
10/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua pyydettiin " maalliseksi" kummiksi kun molempien vanhempien sisarukset olivat kummeina. Kieltäydyin, sillä olisin varmasti tuntenut itsenikin ihan pöljäksi siinä. Missä olisin edes seissyt... jossain sivussa kun olisin ollut vain se maallinen kummi? :D

No joo, en vain kokenut mielekkäänä tai mitenkään tarpeellisena, joten jätin väliin.

Vierailija
11/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mun yksi serkkuni kieltäytynyt kummin tehtävistä meidän toisen lapsen kohdalla! ja ihan ok juttu musta! sanoi, että hän on tehnyt periaatepäätöksen jo aiemmin, ettei enää ryhdy kellekkään kummiksi kun ei tunne hoitavansa 3 aikaisemman kummilapsensakkaan kummiutta kunnolla. ne 3 ovat kavereiden lapsia, tämä ensimmäinen sukulaislapsi.

tottakai oisin halunnut serkkuni suostuvan, eihän me muuten häntä oltais pyydettykkään. lapsellemme tuli 3 muutakin kummia, joista 2 mun ja miehen hyvää ystävää, 1 miehen sisko, joten selitin kyllä, ettei me mitään hirveitä muistamisia nyt edes odoteta. pienen " siteen" vaan näiden välille ;D ja tästä syystä myös valittu tuo 4 kummia molemmille, että jos nyt sattuisi elämä viemään toiseen suuntaan jotain kummeista, niin ei tarvitsisi niin huonoa omaatuntoa huonosta kummeudesta potea ja toisaalta lapsesta ei sitten tuntuisi kummien osalta hylätyltä kun niitä olisi useampi =)

mulla oli ihanat kummit, siskolla huonot, molemmat vanhempien sisarukset puolisoineen, joten ei siksikään vaan yhtä pariskuntaa haluttu..

miksiköhän tuli näin pitkä sepustus =) no mutta siis, kyllä minä mielummin haluaisin kummiksi pyydetyn kieltäytyvän kummiudesta kun suostuvan siihen vastahakoisesti! kieltäytyneen serkun tilalle pyydettiin sitten toista joka oli kunniasta aivan onnessaan =) parempi näin!

Vierailija
12/12 |
29.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan, että meillä kummeina on kirkottomia ollut 3 kpl! heitä kohdeltu täysin samoin tilaisuudessa kun muita kummeja, ainoa, että he eivät kirkon puolesta saa kummitodistusta!

ja toiselle piti kommentoida, 11kö olit, että meillä ei todellakaan lahjojen takia ole pyydetty ketään, vaan lapsen " kaveriksi" kasvaessa ;)