Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jenkeissä kiinteät suihkut,muijat siellä ei pysty pesee alapäätänsä kunnolla

Vierailija
24.11.2008 |

on aina ällöttänyt jenkeissä, ku siellä on kiinteä suihku seinässä (ei saa irti) eikä siellä ole vessan yhteydessä käsisuihkuja. käsisuihkut on täysin tuntematon käsite.

miten ihmeessä ne muijat saa suihkutettua ja pestyä alapäänsä kunnolla????? haiseeko niiden alakerta jatkuvasti ja on ihan valkoisessa möhmässä? mites kuukautisten aikaan sit? yök!

Mä en ainakaan ikinä saa kunnolla, ku ei saa suihkua sinne. onneksi en käy jenkeissä usein...............

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niitä bidéesuihkuja wc-pöntön yhteydessä. Ei edes Ruotsissa. Sitä mäkin aina ihmettelen, mitä suttuperseitä kaikki muu maailman kansa on, miten ne pärjää ETENKIN kuukautisten aikaan ,rakastelun jälkeen, synnytyksen jälkeen... tai pärjäähän ne mutta hankalalta kuulostaa!

Vierailija
2/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelleissahan on noita kiinteitä suihkuja ihan muuallakin kun pysyvät paremmassa kunnossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en kymmenen asumisvuoden aikana nähnyt kiinteitä suihkuja kuin muutamassa hotellissa. Meillä oli ainakin kotona ihan suihku jossa oli letku ja jonka sai siis vaikka kuinka liki itseään, samoin vessoissa oli bideet. Paikallisessa uimahallissakin oli letkusuihkut, samoin näin käsisuihkut useammankin kaveriperheen kotivessoissa...

Vierailija
4/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kerrostalo asunto on kolhoosi. Ja asunnossa on perhe per huone. Ja vain yksi (likainen) vessa/kylpyhuone per asunto.

Vierailija
5/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ennen ainakin meidän suvun naisilla oli kullakin oma "pimpsanpesukannu", joka täytettiin lämpöisellä vedellä, kaadettiin edestäkäsin pytyllä istuttaessa ja toisella kädellä pestiin. Näin minäkin olen toiminut kuukautisurani ensimmäiset 10 vuotta.

Vierailija
6/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ette saa pestyä :)

Vierailija
7/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytyssairaalasta sain Jenkeissä mukaan pullon, jolla voi näppärästi pestä alapäätään pytyllä... =)

Useimmat tuntemani ihmiset olivat suomalaisia ja asuivat vielä vuokralla, joten en tiedä normaaleista amerikkalaisista, mutta en kyllä missään nähnyt käsisuihkua lähellä pyttyä. Meilläkin master bathroomissa normisuihkukin oli kopissa metrien päässä pytystä, vaikka irtosuihku olikin, siis ei kiinteästi seinässä vaan letkulla...

Vierailija
8/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri nämä muoviset litran pimpsanpesukannut vessoissa.

Sitä ennen ainakin meidän suvun naisilla oli kullakin oma "pimpsanpesukannu", joka täytettiin lämpöisellä vedellä, kaadettiin edestäkäsin pytyllä istuttaessa ja toisella kädellä pestiin. Näin minäkin olen toiminut kuukautisurani ensimmäiset 10 vuotta.

Vierailija
9/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi USA:ssa käydäänkin ihan "kokosuihkussa" vähintään kerran päivässä. Mielestäni järjetöntä pestä itsensä päästä varpaisiin kerran pari päivässä, kun todellisuudessa vain muutama paikka kaipaisi pesua. Siksi ne eivät varmaan ymmärräkään, ettei kaikkialle muualla haista, vaikkei varsinaisti suihkussa käydäkään jatkuvasti.

Mutta jatkuvalla suihkussa käymisellä siellä saa pidettyä alapäänsäkin puhtaana.

t. USA:ssa asunut

Vierailija
10/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olenko outo?

Vierailija
11/21 |
24.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kankea saa olla, ettei itseään saa suihkun alla pestyä.

Vierailija
12/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kankea saa olla, ettei itseään saa suihkun alla pestyä.

Siis jos vesi tulee katonrajasta, eihän sitä saa alapäähän vaikka miten päin itseään vääntäisi. Käsistä voi tehdä kupin ja yrittää siihen kerätyllä vedellä pestä itsensä, mutta tämän tehokkuus ei vastaa ainakaan minun puhtausstandardejani. Ainut tapa on MAATA SUIHKUN LATTIALLA jalat pystyssä, niin saa jotenkin vettä oikealle seudulle. Tästäkään en yllättäen tykkää :-).

USA:ssa asuessa meille hankittiin käsisuihku. Hotelleissa, joissa on kiinteät vanhanaikaiset suihkut, en kyllä viihdy.

Vierailija
13/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miten siellä jenkeissä on hankalaa peseytyä niissä kiinteissä suihkuissa. Mutta on varmaan tottumiskysymys.

Minua siinä eniten hämää että vaikka haluais vaan pestä strategiset paikat, niin väkisinkin hiukset kastuu siinä. Mutta sitä varten siellä varmaan käytetäänkin aika useasti ihania suihkumyssyjä :-D

Olen kyllä nähnyt kaikissa DIY ohjelmissa telkkarissa missä asennettaan suihkua, että on aina kiinteä suihku. Mutta ei se nyt sentään katonrajassa ole, vaan sillai seinässä kiini ja sitten se suikuttaa sieltä sillain vähän viistosti, että kyllä siinä saa kaikki paikat pestyä.

Eikä ollut meilläkään 70-luvun talossa käsisuikua vielä 90-luvullakaan. Taloon ei ollut tehty kylppäriremppaa, eli aika alkuperäisessä kunnossa kaikki.

Siinä sitten vesikannulla alapäätä tuli huudeltua synnytyksen jälkeen.

Vierailija
14/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUAHHHAAHHHAAA!!!!!!!!!!

"apua mulla on suihku,mutta en saa pestyä itseäni"

Oikeesti miten avuttomia ihmiset voi olla?Onko vaikeeta sekin,että haarukka on vähän liian käyrä,kun silloin ruoka ei mene suuhun,vaan tippuu rinnuksille?

Vierailija
15/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta sojotti keppi. Sen nimi oli joku kaahu, kauhu, kauha... joku semmonen. Se näytti näppärältä peseytymisavulta. Ajattelin ostaa sellaisen meidän mökillekin saunaan, siellä kun ei ole suihkua ensinkään...

Vierailija
16/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ole kotona käsisuihkua. Menkkojen aikaan laitan hanasta lämmintä vettä kuppiin/kannuun ja sillä pesen toosan wc-pöntöllä istuessani.

Vierailija
17/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepa vaikka arabimaihin, missa alapaa pestaan vedella joka vessa kaynnin yhteydessa, siis pissankin. Siella taas mulle ongelma on, kun pitaa raahata omat paperit useasti mukana, kun on vaan naita suihkuja.

siis niitä bidéesuihkuja wc-pöntön yhteydessä. Ei edes Ruotsissa. Sitä mäkin aina ihmettelen, mitä suttuperseitä kaikki muu maailman kansa on, miten ne pärjää ETENKIN kuukautisten aikaan ,rakastelun jälkeen, synnytyksen jälkeen... tai pärjäähän ne mutta hankalalta kuulostaa!

Vierailija
18/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin olen asunut maissa joissa ollut vain nämä seinäsuihkut ja tuskaillut samaa asiaa. Olen käyttänyt tuota jonkun mainitsemaa kuppitekniikkaa (käsistä kuppi johon antaa veden kerääntyä ja sillä sitten alapesuyritys). Entäs kun synnytin viimeisen lapseni Keski-Euroopassa, kätilö ohji että pitää käyttää vessassa pesukannua. Mutta vessan hanasta tuli vain kylmää vettä, siksi otin mieluummin alaosan kokonaan paljaaksi ja kävelin alapesulle makuuhuoneen kylppäriin (vessa käytävällä, kylppäri makuuhuoneen yhteydessä) vessassa käynnin jälkeen. Siellä onneksi oli kuitenkin seinästä irtoava käsisuihku. Jos oli vieraita, jätin alapesun tekemättä sillä kertaa..

Vierailija
19/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis niitä bidéesuihkuja wc-pöntön yhteydessä. Ei edes Ruotsissa.

napista vetta etta saa toosan puhtaaksi! Muuten taalla ei kylla suihkuista tule vetta kuin liruttamalla....

Vierailija
20/21 |
25.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olivat alkeellinen ehkäisykeino. Heti seksin jälkeen vaan pytylle tekemään peristeellinen emätinhuuhtelu, pystyasennossa kätevästi.

Vettä tarvittiin silloinkin, kun ensimmäiset spermisidit tulivat kuvioihin, niissä oli elohopeaa tai sitten ne olivat vaan jotain hapanta juttua, esim coca-cola pullon vanha kapea lasinen kaula oli kätevä tässä käytössä, eli kokiksella on monta raskautta torjuttu. Bideellä saatiin sitten nämä tavarat pois toosasta kirvelemästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän