Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tekeekö tuttavani mielestäsi väärin?

Vierailija
28.02.2008 |

Hänellä on kolmevuotias lapsi, joka on alkanut kiinnostua kirjaimista ja numeroista. Äiti ei kuitenkaan innostu kirjain- ja numerojutuista (esim. ei jaksa kertoa lapselle mikä mikäkin kirjain on, jos lapsi kysyy), koska kolmevuotiaan ei tarvi osata numeroita ja kirjaimia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mutta ajattelisin että lapsen mahdollinen lahjakkuus menee hukkaan..

Vierailija
2/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lapset kans kovasti kiinnostuneita kirjaimista ja kerronkin aina mikä kirjain on kyseessä ja millä mikäkin sana alkaa. Olen vain miettinyt sitä, että onko siitä haittaa kun nykyään kirjaimet opetetaan ääntämään erilailla ja minä opetan lapsille vanhanaikaisesti aa bee cee..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole kovin kannustava ja innostunut lapsen oppimiseta. Tuntuu minusta tosi vieraalle. Meillä samanikäinen ja minusta on aivan ihan opettaa hänelle kaikenlaista ja kunnella, miten itsekseen harjoittelee asioita. Oppimisen ilo on niin valtava. Ajattelisin, että antaisin lapselle viestin, että ei kannata vaivautua ja sammuttaisin juuri tuon kuplivan tiedon halun.

Vierailija
4/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai vastailisiko hän niihin kenties kaiken päivää ja silloin ei enää jaksa kun hänellä olisi kerrankin aikuista juttuseuraa?

Itselläni on tiedonhaluinen 4-vuotias joka puhuu ja kyselee lähes taukoamatta. Kyllä minä yleensä vastailen, mutta jos meillä on vaikkapa vieraita tai olen väsynyt niin kyllä minä sanon että älä nyt kysele.

Vierailija
5/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hassusti, muka äänteellisesti nykyään! kaikkea sitä.

Vierailija
6/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on nykyään ihan vaan ö. :D

Vierailija
7/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tekeekö siinä mahdollisesti jopa hallaa tulevalle lukemaanopettelulle jos opettaa lapselle kirjaimet " siinä on aa, siinä on koo, siinä on pee" , kun koulussa ei tosiaan enää niin niitä opetella. Ehkä sitten kannattaakin sanoa lapselle vain ne äänteet, ei kirjainten nimiä. Siis " siinä on a, siinä on k, siinä on p" .

Niinhän se sanassakin on: k-i-s-s-a, ei suinkaan koo-ii-äs-äs-aa.

Vierailija
8/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niinkuin ne nykyään sanotaan??

Kiitos

Vierailija
9/9 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

A:n nimi on aa, mutta ääntyy a.