Millaisiin vaatteisiin äidit pukeutuvat itse?
Minulla on ajatukset jo ihan kesässä ja täällä pohdin, että millaisia vaatteita ostaisin itselleni kesäksi?! Kaipaisin myös vinkkejä kauniista vaatteista äideille :) Nettikauppoja, mielellään suomalaisia, jotta vaatteiden palauttaminen tarvittaessa olisi helppoa! (siis muita kuin H&M, Ellos, Anttila ym)
Pukeuden arkisin rennosti. Minulla on suorat housut ja trikoopaita + neuletakki/ slipari tms. Housut ovat yleensä Vero Moda, Seppälän Link tms. Parhaimmat perustrikoopaidat minusta on Vero Modalla (eikä maksa paljon). Neuleita ja slipareita Espritiltä. Jonkin verran kaapista löytyy myös Benettonia, H&M Loggia...
Kesäksi haluaisin Me&I malliston froteisen tunikan ja polvihousut :) Samoin Nanson Lempivaatemallistosta polttelisi pari vaatetta. Kesällä ehdoton lemppari on H&M Logg rennot caprit valkoisina ja joku toppi.
Kauluspaitoja en ole koskaan pitänyt enkä päälleni laita. Inhoan niitä yli kaiken jostain syystä. Myös jakut, jakkumaiset takit ym ovat pannassa!! Hyi yäk!! ;)
Kaipaisin vinkkejä siis rennoista, mutta siisteistä vaatteista!
Kommentit (42)
sta on tullut vähän vanha ja kapinallinen, etten usko edes, että uskottavuus kärsisi vaikka menisikin trendiretkuissa. Nuorempana kun oli nuori ja nätti ja piti näyttää vanhemmalta ja rumemmalta - mutta onneksi ei ole sitä ongelmaa enää (remember always positive side of the story). =)
neuleita ja neuletakkeja lähinnä puuvillasta tai kasmirista (ei kiitos villaa), yksivärisiä trikootunikoita lähinnä Abercrombielta ja näiden kanssa pitkähihaisia trikoopaitoja. Suosikkimerkkejä ovat neuleissa esim Repeat, Donaldson, Gap, Abercrombie&Fitch jne. Stertchtrikoopaitoja H&M, Donaldson, Filippa K jne. Tunikoita on myös paljon, lähinnä silkkisiä, eli en ihan arkena käytä, suosikkeja ovat DvF, Antik Batik jne.
Ja ballerinoja, mokkasiineja sekä citylenkkareita jalassa - paitsi nyt loskakeleillä, jolloin hiihdän Ballyn curling bootseissa.
Tyyliä sanoisin " tyylikkään rennoksi" , asustan paljon huiveilla, koruilla, vöillä, laukuilla jne.
Olen onneksi sellaisessa työpaikassa (ja alalla) missä saa irroitella pukeutumisen suhteen :) Klassinen tyyli ei ole minua varten,tykkään räväkästä ja persoonallisesta tyylistä.Tunikoiden kanssa käytän usein leveitä vöitä ja pillifarkkuja rakastan.Seuraan muotia mutten orjallisesti,nappaan sieltä itselleni sopivat jutut.Tällä hetkellä suosikkivärejä on oranssi,vihreä,punainen ja valkoinen.Pidän myös mustasta.Talvella käytin harmaata ja mustaa,kevättä kohti lisätään väriä ;). Olen tumma joten kirkkaat värit käy ja pienikokoinen;useimmiten löydän vaatteita Vilasta (ehdoton suosikkini),Mangosta ja joskus Zarasta.Vasta ostin Vilasta ihanat leveälahkeiset farkut,tosi kivat lyhyen nahkarotsin kanssa....!
Käytän joko ballerinoja tai korkeakorkoisia saappaita.
Iituli1970:
Kauluspaidat (paitapuserot) menettelevät. Ne ovat vain jotenkin niin helppoja, jos haluaa olla siististi pukeutunut. Tosin inhoan yli kaiken silittämistä.
Hyvälaatuisia trikoopaitoja en meinaa löytää mistään.
En myöskään halua mitään viskoositekeleitä, vaan yläosan pitäisi olla mieluusti puuvillaa tai puuvillasekoitetta.
Silittämättä siistejä, käyvät niin työhön kuin vapaa-aikaankin ja tuntuvat pitävän loistavasti kuosinsa pesussa. En nyt jaksa mennä kaapille katsomaan, onko niissä viskoosia (kuten Nansolla usein), mutta luonnonkuituhan sekin.
puuvillamodaaliahan nuo Nansot ovat.
ihana kesä siis tulossa pukeutumisen suhteen! monta kesää mennyt imytyksien/raskauksien määrittäessä pukeutumista, nyt nuorimmaisen imettämisen lopettanen alkukesästä kun tavallinen maito alkaa kunnolla maistumaan. Ei siis tarvitse miettiä, pystyykö vaatteessa imettämään tai mahtuuko iso maha sisään.
rennohko, ehkä hiukan teinimäinenkin (ei ehkä teinien mielestä, mutta omassa mittakaavassani..) ;) pukeutuminen on mun juttu...kauluspaitoja/suoria housuja en osaa käyttää vapaa-ajalla-ei oma olo.
Farkut/gargot ihania, myös capri-mallisina. niillä on mukava istua hiekkiksen reunalla tai touhuta lasten kanssa. Toppeja kaveriksi. yksi ihana valkoinen tosi simppeli hame mulla on ollut jo parina kesänä, taitaa olla ihan h&m:ltä, puuvillaa, hiukan levenevä helma, polvipituinen, taskut, solmittava vyö...menee niin lasten kanssa puistossa kuin kaupungillakin, tosi monikäyttöinen ja ihanan yksinkertainen!
Jotkut pillifarkut nyt hankinta listalla, ehkä myös capri-mallisina...joku tunika myös toppien lisäksi.
Ja ihanan istuvan kotelomekon haluan jos joku kesäjuhla tulee...nyt kun ei tarv.miettiä onko vaatteessa pystyttävä imettämään niin mekko-valikoimaakin voi katsella...mulla oli aikaisemmin sellainen ihana joustava ihonmyötäinen polvipit.kotelomekko, sellaisen haluan taas! Ja malli siis nuorekas/trendikäs, ei mitään mamma/toimistotyyliä ;)
pitäis itsekin löytää vaatekauppoja uudelleen kun viime vuodet tosiaan mennyt imettäessä/odottaessa ja kovin pajon ei ole viitsinyt panostaa.
Valkoista ja denimiä paljon, vähän pinkkiä, vaaleankeltaista, roosaa....katsotaan
Määrällisesti tuskin paljon itselleni kesään ostan, muutama kiva juttu piristämään. Alaosia ei kovin montaa tarvitse kun lemppareita tulee kuitenkin käytettyä..eril.toppeja sitten enemmän.
mutta rentoa ja huoletonta kiitos :) toivottavasti tulee lämmin kesä!! Ostopaikkoja valitettavasti en taimille osaa juuri vinkata. paitsi että noita Me&I malliston tunikaa ja polvihousuja myös minä vähän katselin...ja valkoisena tottakai!
Kesäisin käytän paljon hameita (fakkua,pellavaa, trikoota,puuvillaa -rennon mallisia) ja mekkoja. Housuista caprit on pitkille jaloilleni hassun pituiset, eli suosin enemmän sitä hieman pidempää (onkohan se higwater) mallia (siis jos caprit loppuu tuohon polven alapuolelle, niin se malli mikä tulee puolipohkeeseen).
Niin ja yläosassa tunikoita, toppeja ja ohuita neuleita/neuletakkeja.
Talvipukeutuminen työelämässä on " yli" konservatiivista, joten vapaa-ajalla yritän olla vähän rennompi. Mutta pillifarkut ja tunika on ykkössuosikki (tai mekko+farkut), sekä saappaat :) Minä olen myös aivan saapasfriikki, mutta ongelmapohkeinen (eli sopivia malleja saa metsästää tosissaan). Tai sitten lopettaa urheilu ;)
Suoria housuja ja kauluspaitoja en halua käyttää vapaa-ajalla. En myöskään " bisneshameita" .
Ai niin, yksi unohtui :) Asusteet, olen nyt seonnut niihinkin. Kyselin täällä aiemmin pukeutumisvinkkejä ja joku teistä " istutti päähäni" tuon asustevimman ;) Nykyään ostan vain vöitä, huiveja ja lasihelmikoruja (niitä on paaaaaljon ja niin ihania!!!!!).
Housut on joko perus-farkut tai sammarit. Joihinkin juhliin, ravintolaan tms. saatan laittaa mustat " suorat housut" . Paitoina on perus-trikoopaidat (lyhythihaisia ja muutama pitkähihainen) ja siinä päällä joko neuletakki tai hupparitakki. Varmaan 99 % vaatteistani on ostettu Vero Modasta, Onlystä tai H&M:stä. Viime vuosina olen löytänyt pari kivaa vaatetta myös Seppälästä.
Kesällä mulla on kylmemmillä ilmoilla sammarit tai farkut + toppi tai lyhythihainen trikoopaita ja lämpöisillä ilmoilla hame, caprit (H&M:n) tai pellavahousut toppien kanssa.
Mä olen inhonnut noita muotivillityksiä ainakin 10 viimeistä vuotta! Tän hetken muodista noi pillifarkut on kaikkein kauheimmat! En ole nähnyt vielä ketään pillifarkkujen käyttäjää, joiden vartalolle ne olisivat sopineet (ei millään pahalla)... Mutta makuasioista ei voi kiistellä. Jotkut tunikat näyttävät mielestäni ihan kivoilta, mutta niitä en ole koskaan löytänyt mulle sopivissa väreissä, joten on siksi jäänyt ostamatta. Mua huvitti jouluna, kun sekä mun että mun miehen siskolla oli jotkut uudet muoti-mekot (erilaiset) päällä ja kumpikin näytti siltä, että olisi ollut raskaana (molemmat alle 30-v sinkkuja). Itse en halua enää kahden oikein raskauden jälkeen näyttää raskaana olevalta.
Muotivillitysten ulkopuolisista vaatteista en koskaan ole pitänyt, enkä aio pitääkään kauluspaitoja, jakkupukuja, kotelomekkoja ja korkokenkiä. Juhlakengissä mulla on ollut sellainen yhtenäinen pohja, missä on korkeaho kanta (ymmärsiköhän tosta mitään), enkä osaa kävellä niillä yhtään ja sen lisäksi niissä on jalat ihan hajalla, jos seisoo tai kävelee! Mieluiten pitäisin aina matalapohjaisia kenkiä tai tasaisesti paksupohjaisia kenkiä (jotka oli muodissa joskus 10 vuotta sitten), mutta esim. häihin en kehtaa laittaa lättänäpohjaisia sandaaleita, kun ne ei mielestäni ole kuitenkaan niin juhlavat. Ja mulle naisellinen olo tulee jostain ihan muusta kuin korkeista koroista =)
chilly:
Minä olen myös aivan saapasfriikki, mutta ongelmapohkeinen (eli sopivia malleja saa metsästää tosissaan). Tai sitten lopettaa urheilu ;)
Ja löysin Sokokselta ihanat Gaborin korolliset saappaat, joissa sopiva pohjeosa - on kuulemma varta vasten kehitetty " paksumpi" pohkeisille :)
Replay & Sons:lta löysin Italiasta myös kivat, hieman rennommat matalat sappaat joissa myös reidessä tilaa.
t. Kaisastiina, joka ei voi ostaa saappaita sovittamatta
Toimistotyylistä, joo jakkua pidän, mutta yritän näin vanhana välttää vanhalta näyttämistä :) Kuten Finette totesikin, nuorena piti näyttää vanhalta - sama täällä mutta kun ikää tulee niin ei enää halua näyttää niin vanhalta kuin on. Yritän itsekin aina keksiä jotain pientä kikkailua työvaatteisiin ja toisianaan olen repäissyt (jos ei ole kokouksia -päivinä) ja ollut tunikassa ja kapeissa housuissa töissä varsin konservatiivisessa ympäristössä pukumiesten keskellä :)
www.yoox.com
www.net-a-porter.com
www.dressforless.de
www.diesel.com
Ovat kyllä kaikki ulkomaisia, kauhean montaa kotimaista kauppaa en kyllä valitettavasti tiedä
Olen kyllä huomannut nuo Nanson Toimistopaidat jostain mainoksesta, mutta jälleen taitaa tulla yksi rajoite vastaan: en siedä vajaamittaisia hihoja (enkä kyllä lahkeitakaan). En siis käyttää 3/4-hihoja tai mitään capreja sun muita.
Yksi juttu, jossa tykkään nykyisissä lyhythihaissa paitapuseroissa, ovat sellaiset vähän pussimaiset hihat. Ne tuntuvat jotenkin kivan naisellisilta.
Jos haluaa vilkaista noita Clark´s-kenkiä, voi käydä kurkkaamassa:
www.charlesager.co.uk
Kirjoitin linkin ihan ulkomuistista, toivottavasti tulee oikein. Hakusanalla Charles Ager se kyllä löytyy. Sieltä aion tilata kevään kengät, kunhan noista nilkkureista pääsee eroon.
Toisilla siten, että sääret ihan liian kaposet saappaisiin, tai sitten tämä perussuomalaisten ongelma, eli toistenpäin.
Voisin kirjoittaa tähän pitkän listan omista vartalo-ongelmistani, jotka liittyy vaatteidenosteluun(kin), mutta yhdestä asiasta olen maailman tyytyväisin ostoksilla; pohkeistani! Esim. espanjalaisissa ja italialaisissa saappaissa varsi kuin omiin jalkoihini tehty. Eli pitänee jostain kohdasta vartalossaan olla iloinen.. Jeejee :))
Kenkäkeskustelua vähän ehkä ohi aiheen, mutta törmäsin eilen täällä maakunnassa Camperin kenkiin ja ostinkin heti parin itselleni, kun olivat niin mahtavat jalassa. Olen jo useamman vuoden yrittänyt löytää itselleni kenkiä, jotka olisivat naiselliset/korolliset (ei mummomaiset), hyvät jalassa, mutta pettynyt eccon ja clarksin valikoimaan (ainakin täällä päin Suomea), vaikkakin aina olen kenkäni näistä merkeistä puolipakolla löytänyt.
Surffasin sitten ja löysin monta eurooppalaista nettikauppaa jotka myyvät noita kenkiä. Uskaltaisikohan niitä tilata sokkona vai löytyykö pääkaupunkiseudulta hyvät valikoimat Camperin kenkiä? Onko jollakin kokemusta kenkien koista eli vaiheleeko koot kovastikin eri mallien välillä?
Tällä mammalla siis vaatetus muuten " kunnossa" , mutta kivojen kenkien löytäminen tuottaa ongelmia.
ja juuri niin ettei täytettä riitä tarpeeksi saappaisiin. Ovat rumannäköiset kun varren ja pohkeen väliin jää tyhjää :S
hannahto:
Toisilla siten, että sääret ihan liian kaposet saappaisiin, tai sitten tämä perussuomalaisten ongelma, eli toistenpäin.Voisin kirjoittaa tähän pitkän listan omista vartalo-ongelmistani, jotka liittyy vaatteidenosteluun(kin), mutta yhdestä asiasta olen maailman tyytyväisin ostoksilla; pohkeistani! Esim. espanjalaisissa ja italialaisissa saappaissa varsi kuin omiin jalkoihini tehty. Eli pitänee jostain kohdasta vartalossaan olla iloinen.. Jeejee :))
Saappaiden pitäisi olla kokoa 39 tai 39.5, mutta hyvin siroa lestiä ja kapeat varret.
Lopputulos on, että nyt kun leveämmällä varrella olevat saappaat on olleet muotia, niin koko tekee sen, että ne on mulle liian leveät ja pitkät, näytän joltain karjakolta! Tai jos ovat sopivat varresta, niin nilkkaan jää kuitenkin tyhjä ruttu ja näyttää tyhmältä. Tämän vuoden puoleen pohkeeseen yltävät ryppysaappaat ei nyt ulkonäöllisesti ole suosikit, mutta ne istuisi kyllä jalkaan paremmin.
Mulla on tosiaan ongelmana se,että mun on vaikea löytää hyvin istuvia vaatteita.Usein pienet koot menee heti tai niitä tulee vain muutama.Siksi esim. Zaran ja Mangon mitoitus on mulle hyvä.
Pääsiäisen jälkeen lähden Barcelonaan,toivottavasti sieltä löytyy vaatteita- ja kenkiä ;)
Itselläni on pari tunikaa. Joku täällä kirjoitti, että ne näyttävät äitiysvaatteilta. Itselläni on rintoja vaikka muille jakaa ja mietin että näyttävätkö kaikki tunikat mammavaatteilta? Siis kun rinnat kuitenkin nostavat tunikaa ja sitten vaikka olen kapea rintojen alta ja mahasta niin näyttääkö kuin mahaa olisi kauheasti?!
Kävin viime viikolla etsimässä yksiin arkisiin juhliin vaatteita ja kokeilin yhtä tunikaa. Tai ei se varsinaisesti ollut tunika, vaan sellainen paita. No kuitenkin, kun rinnoista se oli sopiva, niin mahasta kauhean väljä :( Näyttääkö tuollaiset aina mammavaatteilta?
Tässä on ko paita:
http://www.lindex.se/Products/ImageZoom.aspx?prodid=1370536&color=45707…
Kaipaisin vinkkejä? kesäksi kun on kuitenkin paljon erilaisia tunikoita joka mallistossa. Haluaisin sen Me&I:n froteisen mekon / tunikan, mutta näyttääkö sekin mammavaatteelta rintavalla? Pituutta kun minulla ei ole kauhean paljon niin tuntuu että näin rintavana näyttää aina tantalta :(
Ei kaikki tunikat näytä mamma-vaatteilta ;) Niitä kun on eri mallisia. Tunika nimitystä käytetään kaikista pidemmistä paidoista (hihattomista,sekä lyhyt- ja pitkähihaisista), siis jotka ylettyvät tuonne reiteen. Tunikoita ei siis ole ainoastaan ne empiremalliset rintojen alta leviävät mallit.
Itselläni on useita kapealinjaisia tunikoita ja ne ei kyllä näytä mammavaatteilta :) (päin vastoin, niissä kun näkyy pienikin pömppövasta ikävästi)
olen keksinyt keinon, jos on Aivan Pakko saada ne ;) omistan pienet pohkeet ja harvoin täysin sopivia saappaita olen löytyänyt-sitäkin enemmän melkein sopivia, että pohkeissa on löysää. joten olen parit pitkät villasukat neulonut ja niillä vähän istuvuutta kenkiin ettei liian löysinä ole! mutta jos villasukat kutittavat niin sitten tää ei kyllä ole toimiva keino :D
Töissä menee aika lailla klassisella jakkupuku, housupuku tai sitten housut/hame ja neule -linjalla. Tänään on päällä Olsenin pidempi twillihame ja ruskea neule sekä ruskeat Gaborin saapikkaat
Vapaa-ajalla käytän aika paljon " klassista" tyyliä: pikeitä, neuleita ja farkkuja tai suoria housuja.
Välillä " irrottelen" ja käytän kapeampia housuja ja tunikoita. Mutta ongelma on paksut reiteni, jotka eivät vain mahdu kapeisiin farkkuihin - tai sitten ulkonäöllisesti eivät ole parhaimmat minun reisilleni, jotka ovat mallia entinen laskettelija:)
Kesällä pidän myös capreista ja pellavavaatteista ja yleensäkin vaatteista, jotka antavat hieman anteeksi vatsamakkaroita ja reitevää olemustani :)
Kenkiä käytän kaikenlaisia, ballerinoja sekä korkeampia korkoja tilanteen mukaan
Väreistä eniten käytössä on musta, ruskea, valkoinen, beige ja jonkin verran punainen ja vaaleanpunainen (pikeissä). Kesavaatteissa on myös muutama Limenvihreä ja vaaleansininen, mutta nuo yleensä jää kaappiin... värit kyllä sopisi, ainakin tuo vihreä, mutta en vaan osaa käyttää. Hiukseni ovat tummat ja ihokin kesäisin kivan ruskettunut, enkä talvellakaan ihan kalpoinen ole.