Millaisiin vaatteisiin äidit pukeutuvat itse?
Minulla on ajatukset jo ihan kesässä ja täällä pohdin, että millaisia vaatteita ostaisin itselleni kesäksi?! Kaipaisin myös vinkkejä kauniista vaatteista äideille :) Nettikauppoja, mielellään suomalaisia, jotta vaatteiden palauttaminen tarvittaessa olisi helppoa! (siis muita kuin H&M, Ellos, Anttila ym)
Pukeuden arkisin rennosti. Minulla on suorat housut ja trikoopaita + neuletakki/ slipari tms. Housut ovat yleensä Vero Moda, Seppälän Link tms. Parhaimmat perustrikoopaidat minusta on Vero Modalla (eikä maksa paljon). Neuleita ja slipareita Espritiltä. Jonkin verran kaapista löytyy myös Benettonia, H&M Loggia...
Kesäksi haluaisin Me&I malliston froteisen tunikan ja polvihousut :) Samoin Nanson Lempivaatemallistosta polttelisi pari vaatetta. Kesällä ehdoton lemppari on H&M Logg rennot caprit valkoisina ja joku toppi.
Kauluspaitoja en ole koskaan pitänyt enkä päälleni laita. Inhoan niitä yli kaiken jostain syystä. Myös jakut, jakkumaiset takit ym ovat pannassa!! Hyi yäk!! ;)
Kaipaisin vinkkejä siis rennoista, mutta siisteistä vaatteista!
Kommentit (42)
Mulla tyyli on vuosien saatossa muuttunut aikuisemmasta teinimmäksi, siis mun mittapuun mukaan. 2000-luvun vaihteessa en omistanut ainoitakaan käyttökelpoisia farkkuja, vain (mustia) suoria housuja ja kasapäin kauluspaitoja. Nyt en muista milloin olisin viimeksi pitänyt suoria housuja, tokko ne edes mahtuvat, kun ovat tuolla kaapissa käyttämättömänä homehtuneet;) Farkkuja pidän " kaikkialla" eli pihalla, leikkipuistossa, kaupungilla, marketissa, luennoilla, iltamenoissa(=leffassa tai istuskelubaareissa kerran kolmessa kuussa käymistä)...Juhliin laitan sitten hameen tai mekon. Urheiluvaatteita en juurikaan omista, ei ole tarpeeksi siistejä, paitsi mustana löytyy joitakin kenkiä ja housuja ;)
Kesällä en farkkuja tai muitakaan pitkiä housuja käytä, joskus capreja. Esim. olikohan toissa kesä, kun tajusin pitäneeni vain hameita 6 viikkoa putkeen. Toivon siis lämmintä kesää. Hameita pitäisi ostaa vanhojen rinnalle pari kolme kappaletta. farkkuhameet ovat suosikkejani, niitä mulla on 6 eri pituuksilla, ihan sama ovatko farkkuhameet muodissa vai ei, pidän niitä silti! Talvisin hameitten käyttöä rajoittaa kenkäongelma, joka näkyy olevan muillakin. Pohkeeni ovat nimittäin kapeat " kokoa XS" jalan koon ollessa 39-40 eli sellaisia saappaita en ole vielä nähnytkään jotka sopivat:S Onko joku kavennuttanut saappaita suutarilla? Se tuntuisi olevan ainoa mahdollisus saappaitten käyttöön, ellen sitten halua näyttää karjakolta ;) Villasukka ei minullakaan mahdu, kun jalkapöytä on mallia korkea ja leveä.
Farkkujen kanssa pidän tällä hetkellä lähinnä (mustia) tunikoita, tiukkoja ja " mammamallisia" , poolokauluksella ja avonaisempana. Myös kauluspaidoista tykkään yhä, ne vaan sopivat mulle niin hyvin ;)Mulla on " pieni" värivamma, vain musta (ja valkoinen) näyttää siistiltä. Lyhyisiin " peruspaitoihin" olen kyllästynyt, niin monta vuotta kuljin Esprit linjan lyhyt ja pitkähihaisissa trikoopaidoissa. Käytän usein aika suppeaa valikoimaa vaatteita, tällä hetkellä mulla on aktiivikäytössä yläosia ehkä 10 merkeiltä H&M, Ichi, B-young, Naf Naf, Esprit ja kahdet farkut, Sand ja David Bitton. Jos/kun olisimme/olemme tuloissa vähän ylemmässä tuloluokassa tämän alimman sijaan, niin ostaisin kalliimpia merkkejä, mutta pärjään näinkin aleja ja tarjouksia hyödyntämällä. Uusien farkkujen osto on aina koettelemus, mulla on pitkät jalat ja pohkeitten lisäksi myös reidet ja takamus on pienet, maha taas luonnostaankin pömppö ja raskauden jälkeen vielä pömpömpi, eli takaa istuvat farkut eivät mene kiinni mahasta eli joudun ostamaan farkut EI istuvina, ottaa päähän.
Myös minä halajan niitä M&I:n valkoisia capreja kesäksi lyhythihaisten mekkojen ja tunikoiden pariksi :D Parit sandaalit tai ballerinat tarvii hommata myös, viime vuonna löysin kivat vähän Mary Jane-tyyliset kengät Ljubljanasta joltain paikalliselta merkiltä, sopivat sekä hameen että farkkujen kera. Olen samanaikaisesti sekä nipo että pihi (köyhä) kenkien suhteen eli sekin on mulle " vaikeaa" . Useimmat kaupoissa olevat kengät on musta kaameita...Tennareita löytyy onneksi aina!
Naisten monimutkaisia ongelmia ;)