Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viimeisilläni raskaana ja viikot yksin kotona. Mitä jos vauva syntyisi kotiin?

Vierailija
27.02.2008 |

olen sopinut että eräs ystäväni vie minut sairaalaan jos synnytys alkaa, mutta hänellä on tänne puolen tunnin matka. Entäs jos synnytys onkin niin nopea, etten ehtisi sairaalaan, jos vauva syntyisi kotiin, miten tulisi varautua? katkaisenko napanuoran vai annanko olla?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja joutuisit sen yksin kokemaan, niin et ala katkaista napanuoraa tai tehdä muitakaan temppuja (epparia :-)). Soitat 112 heti kun tajuat, että vauva tulee vauhdilla ja sitten odottelet ja toivot parasta. Jos lapsi ehtii maailmaan ennen ambulanssin tuloa, otat sen syliin ja istut/makaat sen kanssa ja odottelet. Istukka joko tulee itsestään tai ei tule, siitä sun ei kuitenkaan tarvi huolehtia. Hoitajat sitten auttavat sen synnyttämisessä ja katkaisevat napanuoran kun saapuvat.

Vierailija
22/22 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita puhelimella synnärille jo varhaisessa vaiheessa ja kysele milloin tulla. Syöksysynnytys on tietty mahdollinen mutta erittäin epätodennäköinen.

Ei, ei saa itse leikata napanuoraa vaan sitten soitat ambulanssin ja odottelet niitä =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla