Miksi ET tilaa Vauva-lehteä?
Mulle se tuli ennen, mutta kyllästyin siihen iänikuiseen imetysvouhkaamiseen ja omituisiin haastatteluvalintoihin.
Kommentit (18)
Ei todellakaan kiinnosta lukea kaikenmaailman vertailuja vaunuista, haalareista ja kengistä. Sitten kun katsoo niitä juttuja, niin se menee näin: alkuvuodessa laihdutus ja terveys, keväällä joku kevätmallisto (taas ne kymmenen sivua), kesäpaketti (varo uv-säteilyä!), syksyllä marjasato ja jouluun laskeutuminen. Lisäksi lehti on hirvittävän kaupallinen, mainosta mainoksen perään.
Nykyään lehdellä ei enää oikein ole annettavaa kun ei raskaus, imetys ja vauvat jaksa kiinnostaa.
Kaksplussassa vähän sama juttu, tosin siinä on sentään jotain juttuja isommistakin lapsista. En kuitenkaan ole kiinnostunut lukemaan sitäkään ellei joskus satu kaupassa silmiin kiinnostava aihe.
vuodensyksleissä, tai nopeamminkin.
Mutta ei siinä oikein ole isompien lasten vanhemmille mitään. Ja toista odottaessa kaikki jutut on jo luettu moneen kertaan.
Sitäpaitsi vauvalehden ns. testit eri tarvikkeista ovat todella huonoja tai siis nehän on vaan ultralyhyitä tuote-esittelyjä. Mitään ei oikeasti ole testattu.
Esikoista odotin tosi nuorena ja puoleksi vuodeksi tilasin lehden. Jutut oli jotenkin tosi " porvarillisia" ja konventionaalisia ja toistivat itseään. Pikkusievää ja pumpulista. Ja kuitenkin niin viiltävää, kun ei itse löytänyt itseään lehden välittämästä äitikuvasta.
en ole kiinnostunut lukemaan vauvoista, kun ei ole enää ajankohtaista. Ja muiden juttujen takia en viitsi ostaa.
Mun mielestä siinä ei vaan ole nyt mitään niin kiinnostavaa kun lapsikin on jo yli 4 v. Aina silloin tällöin sen ostan, mikäli otsikossa on jokin omaa elämää sivuava tai muuten itselle ajankohtainen juttu.
Raskautta suunnitellessa, raskausaikana sekä lapsen ollessa ihan vauva tuli lehteä luettua enemmänkin, sillä niissä vaiheissa sain lehdestä irti paljon tietoa ja hyviä ideoita.
Uskon, että pystyn selviytymään tästä raskaudesta ja sen jälkeisestä ajasta omalla järjelläni ja neuvolan / sairaalan ohjeilla.
meille tulee perhelehti. Tosin siinäkin ärstytti esim. Piritta Hagmanin juttu - oli kuulunut sinne vauvalehden puolelle
Ilmentää myös Vauva-lehden hyväksymää mainospolitiikkaa.
esikoisen kohdalla ostin irtonumeroita ensimmäisen puoli vuotta. Sitten huomasin, että jutut toistavat itseään. Lue lehtiä yksi vuosi, niin tiedät, mistä kirjoitetaan seuraavan kymmenen vuoden aikana.
Toisen syy oli se, että minulle jäi aina kamalan huono mieli lehdistä. En kyennyt analysoimaan, mutta lehden artikkelit levittivät pelkoa lapseni hyvinvoinnista. Ja minä en halua kerätä ympärilleni pelkoa.
Mutta pääsyy se, ettei vaan jaksanut vauva-aiheet kiinnostaa. Ja kun its en asu Espoossa enkä omista ok-taloa, niin tunsin itseni " vääränlaiseksi" lukemaan kys. lehteä.
Ostin välillä irtonumeroita kun olin raskaana ja talossa oli vauva, mutta jotenkin en enää jaksa mitään lapsi/vauvahössötystä. Tietoa saa helposti muualtakin.
Vierailija:
esikoisen kohdalla ostin irtonumeroita ensimmäisen puoli vuotta. Sitten huomasin, että jutut toistavat itseään. Lue lehtiä yksi vuosi, niin tiedät, mistä kirjoitetaan seuraavan kymmenen vuoden aikana.Toisen syy oli se, että minulle jäi aina kamalan huono mieli lehdistä. En kyennyt analysoimaan, mutta lehden artikkelit levittivät pelkoa lapseni hyvinvoinnista. Ja minä en halua kerätä ympärilleni pelkoa.
Paitsi etten joutunut ostamaan, vaan sain " kerrankäytettyjä" ystävältäni. Jotenkin itseäänkertaava lehti :-((
Ehkäpä se perhelehti voisi olla enemmän minulle suunnattu. (meidän perhe?)
Eli olin lukenut samat tai samantapaiset jutut jo niistä esikoisen aikaisista lehdistä.
Koska en ole ainoa asian huomannut täytyy sen olla niin.
Todellakin toisti itseään niin paljon, että en enää lehteä tilaa. Lehdet on tallella ja niihin voi palata, jos jotain tietoa tarvii. Irtonumeron voin joskus ostaa.