Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla jäi yliopisto kesken?

Vierailija
10.03.2026 |

Miksi ja mitä aloit sitten tekemään? Montako vuotta olit yliopiston kirjoilla?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin alaa, kun huomasin että tutkinnollani ei työllisty. Onneksi haaskaantui vain vuosi.  

Vierailija
2/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan valmistunut yliopistosta. Opiskelin kyllä ahkerasti neljä vuotta, sitten menin puolipäivätöihin yliopiston kirjastoon, sain lapsen, sain toisen, en palannut kirjastoon. Minulle tarjottiin suomennettavaksi kiinnostavaa kirjaa, ja otin työn vastaan. Siitä lähtien olen elättänyt itseäni ja perhettäni suomentajana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin ammatin. Varmaan 7 vuotta puuhasin ensimmäistä pääainetta. Ammattiin opiskelemisen jälkeen palasin yliopistoon ja suoritin saman alan maisterin opinnot alle neljässä vuodessa, koska olin opiskellut sopivan sivuaineen jo ensimmäisen pääaineen aikana.

Vierailija
4/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kesken koska pääsin liian helposti kesken opintojen liian rahakkaisiin töihin ilman tutkintoa. Olen yliopiston kirjoilla edelleen, koska olen ikäluokkaa jonka opinto-oikeus ei vanhene (suoritukset toki vanhenevat / eivät käy sellaisenaan enää nykyisiin tutkintoihin).

Vierailija
5/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelin ammatin. Varmaan 7 vuotta puuhasin ensimmäistä pääainetta. Ammattiin opiskelemisen jälkeen palasin yliopistoon ja suoritin saman alan maisterin opinnot alle neljässä vuodessa, koska olin opiskellut sopivan sivuaineen jo ensimmäisen pääaineen aikana.

Etkö ymmärrä ketjun aihetta? 💩💩💩

Vierailija
6/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko DI modernin ajan prinssi?

Vierailija
7/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin hyvälle alalle, alkupalkka 3500 e kk. Tämä siis vuosikymmen sitten. 

Vierailija
8/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi kesken koska pariuduin, muutimme yhteen ja perheydyin. Sitten ei turnauskestävyys ja fokus enää pysynytkään hanskassa, kun piti elättää perhettä ja opiskella samaan aikaan. Meni työn teoksi sitten.

Jälkiviisaasti olisi kyllä pitänyt opiskella tutkinto ennen mitään edellä mainituista.

Vierailija
9/9 |
10.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään vaiheessa edes yrittänyt opiskella koko yliopistoa. Yhden tiedekunnan yksi tutkinto riitti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi