Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko jättää melkein 3v:n yksin kotiin...ov

Vierailija
27.02.2008 |

kun juoksen nopsaan tien yli(n. 20m) hakemaan kaupasta yhden tavaran?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätti lapsen kotiin nukkumaan kauppareissun ajaksi. Miten olikaan käydä tulipalon yllättäessä?

Vierailija
2/30 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisi kauppaan tai mihinkään, että olisi riski käydä jotain.

Silloin kun käyn pihalla niin jätän oven auki, ja näen itse kokoajan ovelle ja lapsi voi siitä katsoa minua.

En ikinä voisi elää itseni kanssa jos lapselle kävisi jotain, ja se ei ole mikään tarpeeton pelko, sillä jatkuvasti lapsille tapahtuu kamaluuksia kun heidät on jätetty yksin kotiin/autoon ties minne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän itse, että kerran lapsen ollessa parikuukautinen, piipahdin lähikauppaan pari minuuttia ja juosten. Leikki-ikäisen tai taaperoikäisen kanssa on eri juttu Ei minkään ikäistä lasta saisi jättää kotiin, koska tulipalo ei säästä ketään.

Vierailija
4/30 |
28.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset on 6v, 3v6kk ja 1v.

Esikoinen on nyt eskarissa ja hän on harjoitellut syksystä asti yksin oloa. Hän on ollut max puoli tuntia yksin kotona, kun olen käynyt pikaisesti muiden lasten kanssa hakemassa lähikaupasta (matkaa puoli kilsaa) autolla esim. maitoa tms. Itse on halunnut jäädä.

Meillä on kodinhoitohuone kellarikerroksessa ja yleensä hoidan pyykit, kun kuopus on päiväunilla. Keskimmäinen lapsi puuhailee omiaan joko olkkarissa tai sitten omassa huoneessaan yläkerrassa. Tietää kyllä missä olen ja osaa kyllä tulla itse perässä, jos on jotain asiaa tai huudella portaiden yläpäästä.

Ripustan myös pyykit ulos, yksin. Kuopus ja keskimmäinen katselevat silloin olkkarin ikkunasta tai keskimmäinen puuhailee omiaan, jos ripustan pyykit kuopuksen nukkuessa.

Vien myös roskat talon takana, tien vieressä olevaan roskikseen yksin (yleensä mies kyllä heittää roskat roskikseen, kun lähtee aamulla töihin), haen postin postilaatikosta (laatikko on roskiksen lähellä) tai vien biojätteet kompostiin.

Esikoisen ollessa pieni, asuttiin kerrostalossa ja jos mies oli yövuorossa, jouduin pissattamaan koiran yksin. Asuttiin ylimmässä kerroksessa ja pissatuksessa meni max 5 minuuttia. Lapsi nukkui sikeästi sängyssään. Muut pissatukset hoidin sitten lapsen hereillä ollessa. Muutettiin omakotitaloon esikoisen ollessa 1v6kk ja nykyisin nuo koirat voi vaan laskea ulos pissalle.

Vierailija
5/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senhän voi vaikka kantaa sylissä koko matkan...

Vierailija
6/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin, tämähän onkin provo. Miksi vaivauduin vastaamaan?

Vierailija
7/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän myös postin haun ja roskien viennin ajaksi, joten jos kaupassa käynti ei juuri kauempaa kestä niin miksei...

Vierailija
8/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran sanoin 3,5-vuotiaalle käyväni kellarissa ja vannotin ettei lähtisi mihinkään (teki rauhassa palapeliä, eikä halunnut lähteä mukaan). No ehkä kaksi minuuttia minulla meni, ja lapsi haahuili jo rapussa minua etsimässä (oli kuulemma kuitenkin päättänyt, että halusi mukaan). En siis todellakaan uskaltaisi ulos mennä.

Vierailija
9/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

värittelee juuri nyt. Olisi helpompaa jos voisin nopsaa vain juosta hakemaan...

Onhan se törkeää että joku äiti-ihminen voisi haluta joskus tehdä asioita helposti ilman sählinkiä. Niinpä niin...

ap

Vierailija
10/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastaus on selkeä ei.

Vierailija
11/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja vastaus on selkeä ei.

Vierailija
12/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en jättäisi. 3-vuotias voi esim. räplätä lukon auki. Tai hätääntyä tai kiivetä jonnekin ja pudota tai mitä tahansa... En jättäisi. Mun raja on siinä, että lapsi osaa esim. soittaa kännykällä tarvittaessa apua eli tarkoittaa n. 6-7-vuotiasta. Siinäkin tapauksessa, että vaikka auto ajaisi päälleni kauppareissulla, selviytyisi. Lasten kanssa on pakko ennakoida.

Vierailija
13/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuusi lasta ja jotkut heistä olisin hyvin voinut jättää hetkeksi 3-vuotiaana, toisia en.

Vierailija
14/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kun itse kipaisen aamula postin 100m, lapsi tosin näkee minut ikkunasta koko ajan! ja olen hakenut anoppilasta esim maitoa lainaan kun lapsi ollut päikkäreillä toi sama matka 100m! mutta miten kolmevuotias toimii kun tuleekin mieleen juuri esim lähteä perään ja sulla menekin kaupassa hiukan kauemmin esim jonoa tai jotain muuta hässäkkää...

Vierailija
15/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja juuri kolmevuotis tarkastuksessa neuvolan täti kysyi suostuuko lapsi hetkeksi jäämään yksin jos haen esim postia tai vien roskapussia...vaikka en itse ottanut asiaa puheeksi..kuuluu kai kehitykseen pystyä olla 2min ilman äitiä ilman p

aniikkia ja itsemurhaa!

Vierailija
16/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

näen lapsen koko ajan hakiessani postia, eli sohvalla on ikkunan edessä..useimmiten posti kyllä haetaan yhdessä samalla kun ollaan pihalla, tullaan kotiin tms.

Mutta vaikka kauppa olisi alle 50m päässä, en tod jättäisi lastani siksi aikaa. Kaupassa menee kuitenkin helposti se 10min vaikka ei ostaisi kun yhden tavaran, jonoa jos on jne jne..

Lapselle vaatetta päälle ja kauppaan.

Ja äiti ei nyt vaan pääse helpolla vaikka kuinka toivoisi kun kyse on lapsesta :) Siihen sopii kyllä tottua elämässä....

Vierailija
17/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko ap kerrostalossa?

Vierailija
18/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä voi mennä vaikkapa 10 min eikä 2 min. Viisivuotiaana muistaakseni lapsen pitäisi pärjätä hetki ilman hoitajaa, ei vielä kolmevuotiaana!

Vierailija
19/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

menehtyi, kun äiti jätti hänet ihan vain 5 minuutiksi. Eli oli viemässä roskia ja käymässä postilaatikolla(omakotitalo), 3 vuotias oli päättänyt kiivetä kirjahyllyyn, äiti tuli muutaman minuutin päästä ja lapsi oli menehtyneenä kirjahyllyn alla, joka oli kaatunut hänen päälleen. tämä on tapahtunut kauan kauan sitten, mutta ihan sama voi käydä nytkin. lapset ovat arvaamattomia! Älä jätä

Vierailija
20/30 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri sia, jos omasta pihapiiristä hakee postin kuin jos menee kaupan sisään ja voi joutua kassalla jonottamaan vaikka kuinka.

Eikö se ole helppo vetäistä äkkiä joku vaate pojan niskaan ja juosta kauppaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän