vauva tulossa ¿väärään¿ aikaan¿
nyt 2 lasta, oli tarkoitus tehdä joskus myöhemmin lisää lapsia kyllä 1 tai 2 kun eiskoinen aloittaisi koulun. Nyt ei olisi varaa 3 lapsen päivähoitomaksuihin eikä varaa olisi olla kotihoidontuella. Kuitenkin nyt on jäänyt menkat tulematta ehkäisystä huolimatta ja testi oli positiivinen. Päähajoaa sillä en tiedä mitä tehdä, en haluisi aborttia mutta en jotenki haluisi vauvakaan. Pelottaa mitä elämä olisi 3 kanssa, mitä jos rahat ei riitä ja mitä jos ei vain jaksa. Mies ei haluisi 3 hänen mielestään nyt tällähetkellä 2 riittää, mitä jos päätän pitää lapsen ja meidän suhde huononee miehen kanssa siksi että hän ei sitä halunnut. Vaikka tiedänkin että kun lapsi syntyisi niin olisi se rakas meille silti, mutta.... Onko kellään mitään neuvoja mitä teen?
Kommentit (6)
Vaikka joku kaunosielu väittääkin, ettei Suomessa anneta kenenkään nälkään kuolla, niin ei se penninvenytys mitään mukavaakaan ole.
ja onhan hän aivan ihana otus, josta sietää olla onnellinen ja kiitollinen. Mutta omasta kokemuksesta ymmärrän erittäin hyvin miltä sinusta tuntuu. Ei ole mukavaa, kun ei kysytä mitä itse olit ajatellut lähiaikoina puuhastella. Äkkiä mä siihen ajatukseen lopulta kuitenkin totuin, eikä rahatkaan oo missään vaiheessa loppuneet, vaikka sitäkin pelkäsin. Aborttia ajatellessa kannattaa miettiä paitsi sitä, miten lapsen pitäminen miehen tahdon vastaisesti vaikuttaa parisuhteeseen, myös sitä miten suhteeseen vaikuttaa abortin tekeminen oman tahdon vastaisesti.
Väittäisin, että asian asettaa mittasuhteisiinsa se, kun miettii mitä muuta sellaista voisi sattua, joka leikkaa siivet omilta haaveilta. Ihmiset esimerkiksi sairastuvat vakavasti aivan odottamatta, kyllä mä mieluummin otan vahinkoraskauden, jos valita saisin.
Anyway, voimia ja viisautta sinulle!
Vauva saisi elämän tappamisen sijasta ja joku lapseton pariskunta tulisi hyvin onnelliseksi.
Jos olet raskaana ja olet ajatellut, että lapsia voisi " joskus" tulla enemmänkin, niin en näe mitää syytä tehdä aborttia. Luulen, että ajattelet asiaa nyt hieman liian ahtaasti. Elämällä on aina tapana järjestyä.
Sitä sinun kanaattaa kyllä miettiä, että jos nyt teet abortin ja sitten muutaman vuoden päästä haluatkin lapsen. Kuinka oikeutat sen? Kuinka pahalta tuntuu ajatella että nyt tässä olisi se kaksi-kolmivuotias, joka ei saanutkaan syntyä, mutta sen sisar saa...
Ei lapset mitään tilaustavaraa ole.
Ehkä on aika keskustella miehesi kanssa asiasta tosi vakavasti ja harkita ja punnita kaikki vaihtoehdot.
Olen varmasti väärä ihminen vastaamaan. en olisi ikinä voinut abortoida lasteni sisarusta ja sitten kuitenkin miettiä lapsentekoa muutaman vuoden päästä uudelleen.
Ainoat syyt hyväksyttyyn aborttiin on mielestäni tulevan lapsen vakava sairaus, äidin sairaus, _todella_ vaikea elämäntilanne, raiskaus.
aiheutti miehelle ahdistusta, kun ilmoitin siitä. Ukko huusi kuin hinaaja mulle kolme tuntia, että tätä ei ole suunniteltu. No, onneksi lapsen synnyttyä on ottanut omakseen ja näyttää tykkäävän kovasti. Ei vaan odotusaikana tuntunut kovin kivalta, kun tuntui, että lapsi on pelkästään oma projekti.