'''Jouluntähtöset vko 48'''
Kommentit (36)
Oon käynyt aina lukemassa kuulumiset, mutta oma vointi on aina vaan ollut niin huono ettei puhtia kirjoittamiseen ole ollut tai jos on, niin sitten olenkin puuhaillut aivan jotain muuta kuin ollut koneella =) Todella lohduttavaa lukea muidenkin flunssista ja valvotuista öistä..! Itselläni on sellainen hevosyskä, että oon saanut käydä ostamassa jo tenaa, kun pöksyyn lirahtaa joka kerta jotain =( Ja nyt on kyljet niin kipeät että hengitys vain vinkuu..! Sohvalla olen nukkunut jo kolmatta viikkoa ja parin viimeisen viikon aikana käynyt hakemassa jo voimia sairaalan osastoltakin. Multa kun hävis unet kokonaan, 1,5h/vrk, alko olla kuin käkikello.. Lopulta sain yskänlääkkeet ja panacodia. Nyt on olo vähän parempi, ainoastaan tuntuu että tuo panacod lisää aamupahoinvointia?? Joo, täällä vielä oksennellaan aamuisin vaikka viikkoja kasassa tasan 38!!! Tosin osittain uskon kyllä limankin aiheuttavan oksentelua..
Ihana mennikäinenköhän se nyt oli, joka purkii tuntojaan aamulähdöistä, huomaan samaa kärsimättömyyttä itsessäni esikoista kohtaan ja kuitenkin sitten kun olen ollut osastolla, on ikävä ollut aivan järjetön..
Mulle kanssa on luvattu jo pariinkin kertaan käynnistystä ison vauvan koon takia. mutta taas laittoivat vain kotiin ja sanoivat että maanantaina sitten.. Eka syntyi sektiolla, tämän painoarvio huitelee n. 4kg, lääkäri oli sitä mieltä ettei olisi niin suurta merkitystä yritetäänkö käynnistää to vai ma?? Teki tosi kovakuoraisen tutkimuksen eilen aamusella, sanoi että sekin saattaisi autella ja totesi että verta voi tulla vähän.. No viime yön vauva todellakin valvotti, painoi jotenkin niin että tuntui että pissat tulee pöksyyn ja tänä aamuna tenassa sitten on olliut vähän sellaista rusehtavaa limaa.. Oiskohan tää sitä vaiko tätä vai ei mittään??
Turvotus on ollut kanssa ihan törkeää, tukisukat toki auttaa hiukan, mutta ne painaa järjettömän rannun pohkeeseen vaikka ovatkin ihan mittatilaussukat.. En tiennyt että jopa reisiin asti voi tulla turvotusta, huoh!!
Joulukortit olen saanut jo valmiiksi ja lahjat 98% ostettu, joulu vietetään ihan kotosalla. Joulusiivousta vaan olen pähkäillyt, kun en tiedä omasta voinnistani enkä raaski miestäkään siihen saunanpesua enempää "nakittaa" kun hällä kuitenkin on ruumillinen työ ja hoitaa esikoisen sekä koiran yms.. Vielä ehtisi varmaan palkata siivojankin, mutta niilläkin rahoilla taas ostelisi mukavasti herkkuja joulupöytään..!
Oloonsa totaalisen tuskastunut taikatoive 38+0
Tai ainakin hetkisen verran lumiselta. Meillä on täällä ilmeisesti vähiten lunta koko suomessa, mut ei se mitään, saatiin kuitenkin tänään väkerrettyä pojan kans pihaan lumiukko porkkananenineen ja lumilyhty. Hirveesti piti kuvia räpsiä heti todistusaineistoksi, että valkoista on täälläkin tänätalvena näkynyt!
Supistelut on olleet tosi harvinaisia viime päivinä, mut tänään hoksasin, että imurointi saa niitä aikaiseksi! Päätinkin siis pitää huomenna siivouspäivän, imuroin niin kauan, että supistelee ja jos levossa supparit loppuu, ni ei muuta ko uudestaan imuri käteen! =) Kaikkea sitä pitää yrittää, kun alkaa turhautumaan. Maanantainahan tuo LA vasta olis, mutta vaaville oon jo jutellu, et se ois paree tulla viimestään sunnuntaina... Sunnuntai ois muutenki hyvä päivä, sillä minä ja mies ollaan molemmat synnytty syksyllä 30. päivä (vaikkakin eri kuuta) ja esikoisella oli alunperin mun synttäripäivänä LA, ja niinhän muuten oli tälläkin alunperin 30.11, kunnes sitä siirrettiin.
Joulun askareista sen verran, että ihana ystäväni aikoi tehdä meillekin annokset lanttu- ja porkkanalaatikoita, kun tekee omalle perheelleen, meillä kun niitä menee niiiiiiiin vähän, ettei kannata alkaa ite väkertämään, mutta jotenki ne silti kuuluu joulupöytään. Maksalaatikko varmaan ostetaan, se kun pitää olla rusinatonta meillä. Mies saa hoitaa kinkun paistamisen, minä kun olen (noloa tunnustaakin) aika poropeukalo keittiössä... Pipareita ja torttujakin leivoin jo kertaalleen, mut ne on jo syöty! =D Mulla saattaa mennä pussillinen torttuja yhen kahvikupposen kans ihan huomaamatta... Ja sit närästää.
Pojan huoneeseen tein joulusiivouksen lauantaina, kun pesin katot, seinät, lattiat, ikkunat kaiken sieltä ja vaihdoin verhot ja maton. WC:n siivosin samoin jo sunnuntaina, tokihan niitä nyt pitää vielä siivota ennen jouluakin, mutta ei enää noin perusteellisesti. Joulukortit on askartelematta, mut suurin osa askartelutarpeista kuitenkin jo ostettu. Ens sunnuntaina, eli ekana adventtina koristellaan koti joulua varten, tai ainakin ne huoneet, mitkä olen ehtiny siihen mennessä siivota! Saunan kuuraan varmaan vasta just ennen aattoa. Lahjoista puuttuu vielä aika paljon, mut nyt on rahat niin tiukilla, ettei ostella yhtään mitään ylimääräistä ennen veronpalautuksia. Vauvaa varten kävin tänään ostelemassa vihdoin ekat minivaipat ja putsausliinoja ja samalla itelle yösiteitä, ettei tarvi miehen hakea, kun kuitenkin ostaa vääriä. Vielä pitäs muistaa ostaa kylpyöljyä, tops-puikkoja ja jotain muuta mikä kävi mielessäni, mutta ehdin jo unohtaa!!! Tätä tapahtuu sit NIIN usein nykyään, että hävettää... Siis unohtelua. Vastakin kävelin kaupassa myyjän luo kysyäkseni jotain, mutta en sitten muistanutkaan, mitä piti kysyä!!! Niin noloa, niin noloa. No, ehkäpä tuo aivotoiminta palaa sit normaaliksi viimestään, kun nuorimmainen on rippikouluiässä...
Kantrimaria rv 39+2
Voi mikä yö takana, niiskutusta ja lämmintä mehua! Kunnon flunssa täällä.
Olo kuitenkin hieman pirteämpi kuin eilen, tosin jyrän alle jäänyt olo silti...
Laitoin tonne uuden keskustelualoituksen vähäisestä lapsivedestä... Onko meidän pinossa ketään, jolla olisi kokemusta asiasta? Mikä ollut syynä ja onko käynnistetty helposti siitä syystä. Niin mulle vähän kyllä sanottiin, ettei anneta kovin pitkälle mennä, jos vesi näin vähissä....
Täällä on jo niin painon tunne tuolla lantiossa/alamahalla, että väillä tuntuu, että ihme kun ei se vauva putkahda läpi ihan kokonaan. ; D
Voi minihattis, olit laitellu vielä viestiä, on sulla tosiaan ollut piiitkä odotus. Itsellä olisi mennyt jo hermot, jos oisi niin monesti joutunut olemaan ihan siin ja siinä, että lähtö tulee ja sitten kaikki loppuukin. Olitko kokeillut muuten niitä akupisteitä tai muita keinoja? Joku sanoikin, että babyidean sivuilta löytyy pisteet. Kävin itsekin katsomassa. Nyt vaan odotan, että flunssa menee ohi, niin sitten kokeilen kyllä kaikkea mitä vaan pystyn... : )
Pitäisi jaksaa tehdä jotain sinne koulumyyjäisiin tänään...
Mutta ihanaa, kun saa edes katsella ulos tuota valkoista maisemaa ja nauttia siitä!
Mukavaa torstain jatkoa kaikille!
Siisa 38+2
joo ajattelin kokeilla niitä akupisteitä kunhan sais niitä suppareita tulee jotta vois kokeilla kiihtyykö ne:-)Siivouskin olis ihan hyvä kiihdyttäjä mutta kun on paikat niin pirskatin kipeet ettei voi edes kunnolla kävellä saati sit että yrittäs siivota,jokainen liike on tuskaa...Mulla kans vauva painaa tonne alas niin että välillä ihan oikeesti on sellanen olo että tyyliin tukka varmaan näkyis kun kurkkais:-D..............
Pakko vastailla ku vertaistuki on ollut niin tärkeää...
Täällä tosiaan viikot paukkui tänään. Jo 39 kasassa! Oon ihan valmis/kypsä jo synnytykseen. Vauva muljuu tuolla alhaalla ja sama tunne kuin minihattiksella, että tukka varmaan näkyy. Siellä se kuitenkin on ja pysyy, Ei mitään kunnon suppareitakaan. Kakkonen tuli ilman ennakoivia tosi nopeesti muutamassa tunnissa, mutta sitäkään ei oikein toivois.
Ja unohtelusta. Mulla on pää ihan hapera! Ei edellisistä vaan. Sain parkkisakotkin ku laitoin kellon ajan väärin... huoh...
Onko muilla mahan kasvu loppunut viimeisinä viikkoina. Mulla ei kasvanut yli kuukauteen ja vähän mietin, mistä johtuu... Onko vaan jo niin laskeutunut?
Lapsivedestä en osaa sanoa, mulla ollut aiemmin tosi paljon, kuulemma muille jakaa ;)
Nyt ei tehty painoarviotakaan, ku mahtuu tulemaan minkäkokoinen vain???? ku edellinen yli 4kg tuli niin nopeesti. Aika jännä ajattelu minusta... Ei se niin helppoo ois 5 kiloista kuitenkaan punnertaa.
Nyt kaffeel ja nokosille vaikka pitäis kai siivota ja touhuta, että jotain tapahtuisi! Toisaalta joku ilta kun itseni ihan uuvutin, vain toivoin, ettei siinä kunnossa tartte lähteä synnyttämään.
Taustailen vähintäänkin ja viimeistään ilmoitan ku on nyytti kainalossa!
Jaksuja kaikille!
[b]Siisalle[/b] voimia, varmasti pelottava tilanne! Tosi hyvä kuitenkin kun asiaan on kiinnitetty huomiota, seurataan, eikä anneta raskauden jatkua liian pitkälle! Ja jaksuja flunssaan myös, se on täälläkin vaivannut, eikä ole kivaa.
Onneksi [b]Hannen[/b] kaatumisessa ei käynyt mitään pahempaa! Säikäyttäviä tietysi aina vähäsen.
[b]Tirpunen[/b], mun käsittääkseni on ihan normaalia että noilla viikoilla vatsa ei enää kauheasti kasva tai ei kasva ollenkaan (tai siis kasvaahan vauva mutta ei sf). Syynä voi just olla tuo laskeutuminen. Jos asia kuitenkin huolettaa, pyydä tutkimuksia! Etenkin jos neuvolassa ovat sitä mieltä, ettei ole vielä järin alhaalla mutta mitta ei vaan ole kasvanut, niin vaadi tutkimuksia, niihin sulla on oikeus! Hyvä että [b]Leannalla[/b] tilannetta seurataan, tule sitten perjantaina kertomaan mitä sanoivat - ellet sitten jakaudu jo ennen sitä :)!
[b]Minihattikselle[/b] jaksuja "ikuisiin" supisteluihin, toivottavasti akuhieronta tekee tehtävänsä! [b]Kantrimarialle[/b] supparisäteitä täältä myös (ja teille kummallekin siis sellaisia supistuksia, jotka myös tekevät jotain!).
Hullu juttu [b]Taikatoive[/b] jos ei käynnistetä hyvissä ajoin, mikäli epäillään isoa vauvaa. On kyllä todella isoja eroja sairaaloiden käytännöissä!
Kiva kuulla [b]Tyhjäsylistä[/b] pitkästä aikaa! Ei taida sinullakaan olla enää kuin viikon verran sektioon? Tsemppiä! Ja [b]010308[/b]:llakin mahdollisesti jo ensi viikolla käärö käsissä, samoin kuin [b]Pulmulla[/b] parin viikon sisään! Me sitten vissiin [b]Menninkäisen[/b] kanssa kaksistaan pidämme pinoa pystyssä tammikuulle ;).
[b]Maella[/b] hyvät lääkärikuulumiset, ja tosi hienoa, että [b]Myrren[/b] vauva on kääntynyt! Mitenköhän [b]Lillan[/b] kääntöyritys meni?
Sitten vielä osasto (.). Eilen oli se synnytystapa-arvio Naikkarilla, ja ihan hyviä kuulumisia on sieltä. Painoarvio 2900 g eli keskikäyrällä, jos jatkaa samaa rataa loppuun asti, olisi 3700 viikolla 40 ja tuskin ainakaan paljon yli 4-kiloinen vaikka menisi sinne 43. viikollekin, mikä esikois-kokemuksen mukaan on ihan mahdollista :). Ja lupasivat, että sinne asti myös voidaan odottaa, eli eivät kiirehdi vauvaa ulos ennen kuin on pakko, eli 42 viikon täyttymisen jälkeen. Lääkäri oli jopa sitä mieltä, että käynnistäminen voisi tulla kyseeseen! Saas nähdä nyt sitten, onko mahdollisessa yliaikakontrollissa lääkäri samaa mieltä, mutta toivossa eletään nyt! Eihän sitä ikinä tiedä, miten tämä loppupeleissä päättyy, mutta ainakin mahdollisuus alatiesynnytykselle nyt annetaan niin pitkälle kuin vain voi.
Hieman napaa ylemmäs ;) kuuluu sellaista että kävin tänään lääkärissä saamassa poskiontelontulehdusdiagnoosin ja antibioottikuurin. Jokohan vihdoinkin alkaisi olo kohentua, johan tässä on kohta 2 viikkoa kärvistelty tuskissa ja nukkumatta.
Käyn vielä yhteisön puolella kurkkimassa, mutta yritän sitten kerrankin ajoissa levolle. Ei ole viime aikoina edes haluttanut mennä sänkyyn pyörimään ennen puoltayötä kun kivuilta ja yskältä ei kuitenkaan ole uni tullut. "Tänä yönä, onni suosii rohkeaa..." hehe.
Gnatte 36+2
Kiitos kaikesta tuesta!
Ja voimahaleja jokaiselle, joka nuhaisena, kipeenä tai muutoin raskauden uuvuttamana tai huolestuttamana siellä lueskelee!
Tuli niin hyvä mieli, kun tulin lukemaan viestejä, on todella tärkeää, että näitä tuntojaan voi tänne purkaa... toisille, jotka samassa veneessä ovat!
Minihattis porskuttaa vaan eteenpäin näköjään vieläkin, toivottavasti sinne synnärille pääset pian! Kyl tässä itsekin luulee jo, että sitä tukkaa voisi jo melkein koskettaa ; D
Muuten vinkkinä (toki muillekin), kun kipuja on mullakin koko ajan, niin tällainen sähkökäyttöinen lämmitin on oikee unelma! Mun viisas mies kävi sellasen hankkimassa ja nyttenkin on selässä, kun tässä naputan... On siis kankainen, noin 30x40 cm lämmitin. Nyt niitä on tarjouksessakin, kun on noita joulutarjouksia tullut postilaatikkoon tulvimalla! Aattelin, että otan tän kyl matkaan kun meen synnärille. Siinäpä sitten ihmettelevät. Mutta mulla viiltää niin noita pakara- ja selkälihaksia, että ihanalta tää rentoutus tuntuu!!!
Gnattelle voimia! Ihanaa kun sait nyt edes kuurin, flunssasi on jatkunut jo niin pitkän. On tämä yhtä flunssa-aikaa....
Nyt pitää lopetella ja nostaa takapuolensa ylös, ettei juutu tähän kokonaan. Istuminenkin kun sattuu jo niin...
Siisa 38+3
Heipat täältäkin!! Onpas taas kurjan harmaata...ois nyt vähän pysynyt se lumi ja pikku pakkanen. No, ei auta valittaminen.
Monella tuntuu olevan jo jouluvalmistelut hyvällä mallilla, itselläni todella alkutekijöissä. Ainuttakaan lahjaa esim. en ole vielä ostanut...sauna täytyis pestä mut tuntuu ylivoimaselta tän mahan kans..josko saisin ukon ylipuhuttua siihen hommaan...Pipareita leivottiin lasten kans, mut ne on jo syöty...että semmosta!
Itselläni ens viikol se viimenen lääkäri tarkastus jonka jälkeen toivon lähetettä äippäpolille kokoarvioon, meilläpäin kun ultra vehkeitä ei o muualla tai on kai koneita mut ei niitä osaa kukaan käyttää....
Olo on Tosi paksu ja mielikin jotenkin alakuloinen, huomaan myöskin tota herkästi hermostumista vanhemmille lapsille, josta sit tietty tulee järjettömän paha mieli kun niille hermostuu syyttä suotta.
Ei auta valitus, täytyy nyt vaan kärsivällisesti odotella että sais jo pian nyytin kainaloonsa.  Paljon supparipuhureita niitä kaipaaville, ja malttia odotukseen kaikille pömppömasuille:) Pianhan me tästä jo kaikki ratkeilemme, kukahan mahtaa olla seuraava!!?
T:Anneiki+bebek 36+2rv
Nopeasti tulen kuulumiset kertomaan..
To oli poli ja kaikki ok. Vauvan kokoarvio oli nyt vain 3100g ja rv 40 arvio olisi 3500g eli ei sittenkään mikään jättiläinen. Käynnistys ajan sain 8.12, koska insuliini hoitoisia ei anneta mennä yliaikaisiksi.
Eilen mulla alkoi TODELLA KOVAT supistukset klo. 20 ja kesti 02.30 eli 6.5h!!! Säännöllisiä alusta saakka ja todella kipeitä. Aamulla mulla oli hyvinkäällä sovitusti käynti ja hupsista keikkaa eiliset supistukset olivat tehneet tehtävänsä ja olin 3cm auki!! Limatulppa tuli sorkkimisen jälkeen ja nyt ei tarvitse edes miettiä, että ollakko vai eikö olla. Nyt vaan odotellaan uusia supistuksia ja tositoimiin pääsyä.. Mutta sellasta tänne.
Mukavaa vkonloppua kaikille ja oikein paljon supistuksia niille, jotka sitä haluavat..
Pulmu ja Eki 38+3
Johan on nyt jännät paikat Pulmullakin:)  Alkaa olee nyt jännää aikaa.
Itte kävin siis torstaina äippäpolilla ja vauva saatiin kun saatiinkin käännettyä pää alaspäin, ainakin osittain. Siiten seruaavana yönä heräsin ihan mieelttömän kipeään muljuamiseen mahassa, ja epäilin että vauva kääntyi takasin poikittain kun taas tuntuu siltä että pää olis tossa sivulla.
No, lääkäri kyllä sanoi että saattaapi olla että kääntyy takasin vanhaan tuttuun asentoon. Perjantaina sitten olin taas punasolutankkauksessa syn. osastolla ja tuli hirveä hinku saada se oma vauva kainaloon kun siellä katteli pikkusia ja kuutneli sitä itkua=) On se vaan niin hellyttävää.
Pyysin että oisvat siellä jälleen ultranneet ton asennon, mutta kätilön mielestä oli ainaki vielä osittain siellä pää alaspäin päältäpäin tunnustelemalla . Onneks sain sitten ajan seurantaan jo veren takia, ja tarkistavat sitten taas tuon asennon.
Ny oli sitten vauva kasvanutkin kokoa, ja ihmettelen miks lääkärin mukaan olis muka vielä pienkokonen. Eli viikoja mittauksessa oli tasan 36, ja painoarvio 3300g.  Kun tutkailin aiempia ä-kortteja nini samoissa ollaan menty samoilla viikoilla ja noilla arvioilla olen synnyttän kaksi lähes 5 kilosta vauvaa viikolla 38, ja 40... että oisko nyt kuitenkin taas tulossa jätti. Pelottaa.  Tosin sf mitta ei ole nyt niin iso ku aiemmin.
Vointi ei ole mitenkään kehuttava. Taitaa olla taas flunssakin iskemässä, kurkku tuntuu sen verran karhealta.  Liikuminen muistuttaa ehkä eniten virtahevon liikehintää kun ihmisen:) Poikakin totes tänää, että äiti näyttää sellaselle Joulukinkulle... Ehkä pitää paikkasa. Lapsen suustahan sen totuuden kuulee.
Miten teillä muilla nukkuminen onnistuu? Kun tuntuu että mä nukun yöllä vaan pari tuntia. Ravaan vessassa ja makuulla tulee kuuma ja vaikea olo, sekä mulla varsinki makuulla alkanu tulemaan supistuksia niin ettei ole kiva olla pitkällään. Siksi tässä vielä valvotaa, vaikka kyllä olen ihan lopen uupunu. On se vaan ihmeellinen tää raskausaika, et vaikka kuin väsyttäis niin ei pysty nukkumaan:(
Eipä tässä nyt taas muuta voi kun toivotella kovia suppareita niitä toivoville, ja onnea koitokseen niille jotka siellä ovat lähtökuopissa.  Kaikki tullaan perässä pikkuhiljaa:)
Kuukauden verran on jo synnytys ilmoitellut itsestään muttei mitään kuitenkaan tapahdu=/
Yöt nukun myös tunnin parin pätkissä,vessajuoksuja miljoona.
Mutta yritän nyt asennoitua että tulee kun tulee...
Voimia kaikille odottajille viimeisiin päiviin ja viikkoihin!
Leanna ja seiska rv 39+1
En kyllä muista milloin oisin viimeksi kirjoitellut, mutta ainakin tuntuu että siitä on jo kauan. :)
Täälläkin nukutaan yöt todella huonosti. Jos en herää vessahätään, niin sitten on kädet kipeänä tai kuuma. Päivällä tulee monesti sellainen olo, että nyt voisi nukkua tunti tolkulla, mutta kun menee pitkälleen ei uni tulekaan vaan piristyy välittömästi. Toisaalta taas on yli-energinen olo. Tekisi mieli edelleenkin nuohota joka ikinen nurkka, vauvan vaatteet olen pakannut sairaala-laukkuun varmaan tuhat kertaa. Toisinaan vaihtelen sinne eri vaatteita, toisinaan vain häpläilen niitä ja viikaan takaisin kassiin. :D Haluaisin leipoa koko ajan joulua varten, vaikka pakkaseen ei varmaan enää edes mahdu mitään.
Eilen yritin touhuilla kovasti, että vaavi tajuaisi syntyä, mutta ei. :( Rupattelinkin vauvalle, että nyt saisi jo tulla pois. Onneksi tiistaina on ätiyspolilla se ultra. Sitten saatetaan aloitella käynnistää synnytystä. Muisti on aivan kehno nykyään. Mun olis pitänyt soittaa tällä viikolla sokeriarvoja äitiyspolille, mutta en muistanut. Olis ollut kokonaista neljä päivää aikaa kokea pieni välähdys, vaan ei.. Perjantaina, sitten kun oli jo liian myöhäistä, muistin että munhan piti soitella sinne. :D
010308 ja pikkuinen rv 39+1
tervehdys siis kAikille pitkästä aikaa, olensilloin tällöin yrittänyt tänne kirjautua kirjoittelemaan, mutta kone heittää tilttiin koko sivuston...arghh, toivottavasti nyt onnistuu.
Ihanaa,että huomenna on jo joulukuun eka päivä, meillä olis edessä jouluostospäivä naapurikaupungissa, lapset menee siksi ajaksi mummilaan.
Maha on valtava, ja aika usein supistelee epäsäännöllisesti, yöt on vessassa ravausta,ja karmeaa liitosluiden ja lonkkien kolotusta, joudun välillä ottamaan särkylääkettä jomotukseen.
Täälläkin ollaan jo odottavalla tunnelmalla,että milloin pääsisi tositoimiin. . . .
Vähän kyllä jännittää jo synnytys,lähinnä se vauvan ulostulo, kun viimeisestä jäi pieni kammo päälle, pikkuherra kun oli aika kookas, enkä kerennyt saamaan puudutteita.. toisaalta olen yrittänyt zempata itseäni,että sehän kestää vain pienen hetken.
Mukavaa sunnuntaita kaikille mammoille,
=)
mannerto & masumatami rv 38+3
Piti tulla katsomaan, onko kukaan lähtenyt sairaalaan täs välillä... Ei ainakaan ilmoituksia ooo....
Itsellä EI lähtö kolkuttele, siltä tuntuu....!  Mutta eipä toi nyt kauheesti haittaa, kunhan pikkuinen liikkuu ja syd-äänet pysyy hyvinä. Ja näin olleet : ) HUH!
Suppareita nyt kunnolla niitä tarvitseville, jos tällai telepatia auttais.... Jos joku pääsisi ensi yönä vaikka matkaan.....
Siisa 38+5
Piiiiitkään aikaan en ole ehtinyt käydä lukemassa saati kirjoittelemassa mitään tänne suunnalle kun viimeset päivät töissä veti niin tiukille... Mutta nyt ä-lomaa takana n. 1 vko joten alkaa voimat palautua, niin hyviksi kun ne nyt voi palautuakaan....
Suuret sylilliset haleja niille, jotka jo oman käärön on saaneet ulkomaailmaan, ja tsemppiä niille joilla vielä pieni hetki odotusta jäljellä. Voimia kaikille taudin saaneille, tuntuis olevan hirveesti liikkeellä....
Voinnin suhteen tasasta täällä, pikkukrempppoja enimmäkseen, välillä vähän suurempiakin on, mutta hyvin on jakseltu kaiken kaikkiaan.
Tänään oli neuvola, siellä kaikki samaa rataa, paino ei ollu noussu yhtään 2 vkon aikana ja sf-mitta 0,5cm kun oikein tahdonvoimalla venytettiin mittanauhaa.
Mutta toivon että masussa kuitenkin kaikki hyvin, meidän vauva vaan on päättäny olla kasvamatta kauheen isoksi.... Sopii mulle.
Joulukortit tekemättä ja lahjat vielä ostamatta, mutta ajattelin kyllä, että huomenna kävisin ostamassa korttitarpeet... Muuten en ole jaksanut vielä kotia laitella, kun pitäis ensin siivota, mutta jostain syystä ei yhtään innosta.
Ostettiin yksi paketti pienimpiä vaippoja ja tuli oikein semmonen ahaa elämys siinä yhteydessä, että kohtahan meitä tosiaan onkin kolme.... Jotenkin oon vasta alkanut nyt heräileen siihen ja synnytystäkin oon vasta alkanu sulatteleen hiljalleen... Jännä että vasta nyt tulee tämmöset mieleen...
Vauvan vaatteita en ole vieläkään pessyt, mutta toivon niin että meidän vauva syntyis vasta ens vuoden puolella, että olen orientoitunut täysin sinne asti odottamaan... No onneksi toi mieskin osaa käyttää pesukonetta, jos nyt jostain syystä joutuisin jo laitokselle.
No koitanpa käydä vähän ahkerammin näin viime metreillä kurkkimassa tännekin, kun vaan aika antais myöden....
Mutta pidetään peukkuja, että toi kaamee pimeys ja loputon vesisade loppuis ja tulis lunta, niin kyllä kelpais tänne syntyä.
Nudivas + masukki 34+4
Siisalle:Toivottavasti flunssa hellittää,meillä lapset oli kuumeessa ja flunssassa muutaman päivän mutta pääsivät eilen jo kouluun...itsellä tuntu eilen flunssaselta mutta näyttäs siltä että meni ohi ennen kun iski!Niin ja täällä sitä muuten edelleen ollaan,muutama suppari tullut tänään mutta niin pieniä jotta tuskin vielä tänäänkään pääsee lähtee:-(( Kyllä muuten voikin odottavan aika olla pitkä varsinkin kun tää jo pari viikkoo sitten oli tekevinään tuloa ja nyt on siitä asti noita suppareita tullu millon enemmän ja millon vähemmän!!!Nooh onneks LA sunnuntaina....Kaverikin tuossa soitteli ja lohdutteli jotta eiköhän se sieltä Juhannukseen mennessä synny!!!!Tosi reilua:-D
Minihattis rv 39+3