Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljon 3-4 viikkoiset nukkuu nim. huolissani olen?!

26.02.2008 |

Meidän kolmas lapsi synty 4 viikkoa sitte. Sunnuntai illan vauva oli kokonaa hereillä ja itki koko illan kovasti. Mä imetän tyttöä, korvikkeita ei ole tarvinnu antaa. Sunnuntaina vauva oli koko ajan rinnalla syömässä ja iltaa kohti sitte maitoa ei enää tullu tietenkää suihkuamalla. Koko illan huudon jäkee sitte kokeilin antaa tuttelia ja tyttö söiki hurjaa vauhtia=O Sen jälkee nukahti heti.

Siitä asti vauva on sitte nukkunu, tottakai vaipanvaihdot, kylvyt yms.. on hereillä ja rintaaki syö hyvin. Mutta ei herää ku pikku hetkeksi??!! Pissaa tulee vaippaan ja pukliaki joka syötön jälkee et kai tuo kuivumaa ole voinu päästä?? Ihmettelen vaa että miten paljo tuon ikänen nukkuu ja mikä on normaalia?!

Pidätte varaa mua hölmönä, koska vauva on tosiaa niin pieni vielä mut kunhan huolestun=/

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikkumies ei ainakaan tehnyt muuta kun nukkui ja söi. nukkui monta tuntia putkeen. pieniä hetkiä hereillä kuten teilläkin. Anna vauvan nukkua vaan rauhassa jos kerran syö hyvin. kyllä varmasti huomaat jos jokin on pielessä ja voithan käydä neuvolassa puntarissa, onko tullut painoa, jos saisit sillä mielenrauhan.

Meillä nyt vasta hereillä olo lisääntyny, tosin nukkuu vieläkin paljon. ikää nyt 4kk.

Vierailija
2/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan voi olla että vauva on tyytyväinen ku saa maitoa ja vatsaki toimii, jos tytöllä on vaa hyvä olla=) Ens maanantaina meillä onki neuvola ja nähdää paljo on painoa tulla!!

Kiva kuulla aina muidenki vauvojen " tavoista" jos joku huolestuttaa. Meillä on esikoinen 6v. ja toinen 3,5v. ja tuntuu että ei muista kauheen hyvin miten sillo on menny=D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on 8v ja 5v ja nyt tuo pikkumies. Välillä tuntuu varsinki kun poika oli ihan pieni ettei osaa hoitaa vauvaa enää ollenkaan, niinkuin olis eka vauva ollut. Olin hirveän huolissani kaikesta kuten tuosta nukkumisestakin. Mutta silti annoin nukkua vaikka neuvola käski herättämään yöllä syömään. poika ei nimittäin ole koskaan syönyt yöllä. en herättänyt. Yritä vain sinäkin luottaa itseesi,kyllä se taito on siellä takaraivossa vaikka välillä epäilyttääkin ;)

Vierailija
4/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen nukkui ehkä 10 h vuorokaudessa, ja mä olisin tarvinnut saman verran. Toinen nukkui taatusti yli 20 h, eli heräsi vain syödäkseen ja olin tosi ihmeissäni ja huolissani. Vasta lähes kolmikuisena viitsi ruveta tutkimaan ympäristöään kauemmin. Nyt nelikuisena nukkuu noin 14h/vrk.

Vierailija
5/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmasti lähes 20 tuntia. Tosin syntyi viikolla 34+2. lauantaina olisi nyt ollut vasta laskettu aika.Painoa tullut kuukauden ikäiselle yli kilo, rintamaitoa pelkästään. Ei tarvi olla huolissaan, vauvatkin ovat erilaisia.

Syöntivälit vaihtelee 3-5 tunnin välillä,mutta hyvin itse herää kun on nälkä.

Vauvantuoksuista aikaa vaan ja nauti " omasta" ajastasi,kun nukkuu.Kyllä ne vielä on hereilläkin.

Vierailija
6/6 |
27.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaisin, että teillä on ollut eka tiheänimunkausi = sunnuntain imetysmaratooni. Silloinhan vauva tilailee lisää maitoa ja haluaa syödä usein. Tärkeää on vaan, että äiti muistaa juoda reilusti. Kannattaa muistaa myös se, että maito ei niin vain ykskaks rinnoista lopu, vaikka rinnat tuntuisivat ihan lapasilta, ja jos vauva pissaa (ja kakkaa, mutta imetetyllä voi kakkaväli olla jopa pari viikkoa) niin ei ole kuivumisesta pelkoa.

Monet noin pienet nukkuvat suunnilleen kaikki imetysvälit.