Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä keinot oikeasti tepsivät flunssien ja räkätautien torjumisessa? Mitä teette, vältätte, käyttätte, ette käytä?

Vierailija
26.02.2008 |

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty, jos pysyttelee täysin ilman kontakteja muihin ihmisiin, niin tartuntaa ei tule. Käytännössä se vain on mahdotonta. Tietysti esim. stressi tai joku jo olemassa oleva sairaus laskevat vastustuskykyä, jolloin virukset purevat helpommin.

Vierailija
2/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen käsiä varmaan kymmenen kertaa päivässä. Vältän koskemasta käsin ovenkahvoihin, hissinappuloihin, kaiteisiin... Syön paljon vihanneksia. Otan joka aamu maitohappobakteereja.

Silti olen ihan jatkuvasti flunssassa :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pesen käsiä varmaan kymmenen kertaa päivässä. Vältän koskemasta käsin ovenkahvoihin, hissinappuloihin, kaiteisiin... Syön paljon vihanneksia. Otan joka aamu maitohappobakteereja.

Silti olen ihan jatkuvasti flunssassa :-(

Tämäpä vaikuttaakin jo ylihygieeniseltä - sekään ei ole hyväksi vaan vastustuskyky heikkenee...

Vierailija
4/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä pesen kädet vaan kun tulen ulkoa sisälle ja vessassa käynnin jälkeen. Esim. ennen syömistä en pese koskaan ja välillä kädet on näkyvästikin likaiset. Töissä olen kaupan kassalla joten siinä tulee eteen jos jonkinmoista pöpöä. Olen viimeksi ollut räkätaudissa joulukuussa 2003.

Vierailija
5/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

monipuolinen ruokavalio. Jos vastustuskyky on kunnossa, ei käsiäkään tarvii pestä hysteerisesti eikä ihmisjoukkoja vältellä. Tietysti on myös tärkeää toipua jokaisesta saadusta taudista kunnolla; toipilasaikana vitamiinien syönti ja taudinpesäkkeiden välttely voi olla paikallaan ehkäisemässä uuden taudin saantia sinä aikana, kun elimistö on vielä heikoilla edellisen jäjliltä.

Vierailija
6/6 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän esim lääkärit ehkäisevät sairastumistaan työssä...