Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektion vaaroja liioitellaan. Kaikki tuntemani/tietamani sektioaidit ovat palautuneet todella nopeasti ja kehuneet sektion olleen todella helppo tapa synnyttaa.

Vierailija
26.02.2008 |

Olen 37-vuotias ja minulla on todella laaja tuttavapiiri, jossa todella monelle on tehty onnistunut sektio. Ne kamalimmat synnytyskokemukset ovat ehdottomasti tulleet alatiesynnyttäneiltä, joilla paikat ovat repeytyneet pahasti, suolen toiminta lamautunut pitkäksikin aikaa, lapsi kärsinyt happivajeesta jne. Kaiken kaikkiaan kuulostaa siltä, että alatiesynnytys on monelle ollut paljon traumaattisempi kokemus kuin sektio.

Epäilen että sektion vaaroja liioitellaan ihan vain kustannussyistä, onhan alatiesynnytys kiistatta yhteiskunnalle halvempi tapa synnyttää. Minusta tähän viittaa myös se, että maissa joissa synnyttäjä usein maksaa itse synnytyksestään, tehdään paljon enemmän sektioita kuin Suomessa, eikä lapsi- tai äitikuolleisuus niissä maissa ole juuri korkeampi kuin Suomessa. Tämän perusteella on ihan turha kenenkään jeesustella sillä, että sektio olisi muka lapselle vaarallisempi tapa syntyä. Näinhän ei nimittäin ole, vaan turvallisin tapa lapsen kannalta syntyä on nimenomaan SUUNNITELTU sektio.

En myöskään usko, että sektio olisi niin suosittu tapa maailmalla synnyttää, jos siitä palautuminen olisi niin kauheaa kuin täällä av:lla aina maalaillaan.

t. Suunniteltuun sektioon menevä ensisynnyttäjä

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei pääse mihinkään. maha auki. veritulppariski jne.

Vierailija
2/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kävi näin. Verisuoni iso laskimo, katkesi heti ja vuosin verta ja kohtu ei supistunut ja vuosin lisää. Lääkityksellä ja painelulla saatiin onneksi asia korjattua. Mutta aika yllätyksenä se tuli kaikille. Ja vieläkin kohta 3v sektiosta on välillä joku hermo rikki ja alavatsa arkana. Toipumisaika oli pitkä, puoli vuotta ennen liikunnan aloittamista, kohtutulehduksia. Lapsi voi hyvin, mutta kovin unelias ja yllättynyt maailmaan repimisestään. Olisin valinnut myöhemmän sektioajan, mut ei sitä itse voi määrätä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä myöhemmin ilmenevät suolikiinnikkeet ja tukokset? Arpikasvu ja uuden raskauden vaikeutuminen arpikudoksen takia (keskenmeno riski kasvaa), kudosheikkous ja kiinnikkeiden aiheuttama suolitukos voi olla hengenvaarallinen. Unohtamatta tietenkään akuuttia keuhkoemboliaa tai aivoinfarktia. Todennäköisintä tietenkin on vain ikävät kudosinfektiot ja sairaalabakteerit.

Vierailija
4/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tavallinen synnytys, siinä syy miksi pelotellaan

Vierailija
5/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lääkärille kannattavampaa eli rahakkaampaa leikata.

Kun katsoo tilastoja, ovat riskit sektiossa monenkertaiset verrattuna alatiesynnytkseen.

Vierailija
6/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain haluaa lapsen keuhkoille parasta, eli tarjoaa sen oikeanlaisen " puristuksen" siinä alatiesynnytyksessä ja tarjoaa sen oikeanlaisen bakteerikannan vauvan suolistoa varten. Alatie on luonnollinen ja paras tapa. Minä pelkäsin, että joudun sektioon. Maha auki ja minä hereillä, ei kiitos.

Vierailija
7/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen 37-vuotias ja minulla on todella laaja tuttavapiiri, jossa todella monelle on tehty onnistunut sektio. Ne kamalimmat synnytyskokemukset ovat ehdottomasti tulleet alatiesynnyttäneiltä, joilla paikat ovat repeytyneet pahasti, suolen toiminta lamautunut pitkäksikin aikaa, lapsi kärsinyt happivajeesta jne. Kaiken kaikkiaan kuulostaa siltä, että alatiesynnytys on monelle ollut paljon traumaattisempi kokemus kuin sektio.

Epäilen että sektion vaaroja liioitellaan ihan vain kustannussyistä, onhan alatiesynnytys kiistatta yhteiskunnalle halvempi tapa synnyttää. Minusta tähän viittaa myös se, että maissa joissa synnyttäjä usein maksaa itse synnytyksestään, tehdään paljon enemmän sektioita kuin Suomessa, eikä lapsi- tai äitikuolleisuus niissä maissa ole juuri korkeampi kuin Suomessa. Tämän perusteella on ihan turha kenenkään jeesustella sillä, että sektio olisi muka lapselle vaarallisempi tapa syntyä. Näinhän ei nimittäin ole, vaan turvallisin tapa lapsen kannalta syntyä on nimenomaan SUUNNITELTU sektio.

En myöskään usko, että sektio olisi niin suosittu tapa maailmalla synnyttää, jos siitä palautuminen olisi niin kauheaa kuin täällä av:lla aina maalaillaan.

t. Suunniteltuun sektioon menevä ensisynnyttäjä

Vierailija
8/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alatiesynnyttäjät

Vierailija
9/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jalkeilla tunnin kuluttua synnytyksestä. Olin heti voimissani ja ei tullut edes tikkejä.

Vierailija
10/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ihmiset käytä omia aivojaan?

Toisille sopii sektio paremmin, toisille alatie.

Minulle sektio on ainoa turvallinen vaihtoehto, kohta neljäs sektio edessä.

Vierailija
11/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoat pienikokoiset, joilla astmaa ja allergioita ovat ei-tupakoitsijoiden lapset.

Ymmärräthän ap hyvä, otantasi luotettavuuden?

Vierailija
12/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa, huomaa myös sen, että olet 37v ensisynnyttäjä.

Vierailija
13/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti on selvää, että suunnitellun sektion riskejä liioitellaan. Riskejä ON, ilman muuta!!! Niin on siinäkin, että ihminen lähtee synnyttämään alateitse. Hän saattaa joutua kiireelliseen tai hätäsektioon.

JOS suunniteltu sektio olisi kauhean vaarallinen, olisi julkaistu tutkimustuloksia sitä tukemaan, että sektion toivojia saataisiin paremmin käännytettyä. Kas kummaa kuitenkin, aina kun puhutaan sektion riskeistä, yhdistetään kaikki sektiot. Sillä logiikalla pitäisi yhdistää myös alatiesynnytykset, kiireelliset sektiot ja hätäsektiot ja verrata niiden turvallisuutta suunniteltuun sektioon. Koska jos lähdet alateisynnyttämään, se voi päätyä kolmella tavalla. Suunniteltu sektio on aina suunniteltu sektio. Väitän, että voisi olla aika mielenkiintoinen puolustuspuhe suunnitelluille sektioille jos asiaa katsottaisiin näin.

Ei ole mitään järkeä käsitellä kaikkia sektioita yhtenä riskitekijänä. Selvää on, miksi niin tehdään

Vierailija
14/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt leikkauksesta on 10 vuotta eikä tunto vatsalla ole normaali.

Vierailija
15/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas sinä olet jos et " maallikko" ? Reps =D

Vierailija
16/16 |
26.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen uuri kohta lähdössä taas äitiyspolille keskustelemaan, tehdäänkö sektio vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kaksi