Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitenkäs usein saa olla poissa töistä sen lakisääteiset 3 (vai 4?) päivää lapsen sairastelun vuoksi?

Vierailija
25.02.2008 |

Meillä tilanne, että muksu reilun kuukauden sisään jo kolmatta kertaa sairaana - ekana flunssa, sitten oksennustauti, nyt taas nuha ja yskä :( Olen yh, joten joudun aina ite olemaan poissa töistä kun lapsi sairastaa. Palkattomien vapaiden lisäksi kun en raaskis enää ketään palkata, ja ainoa lähellä asuva mummu ei halua hoitaa sairasta lasta ettei sairastu itse (minkä toki ymmärrän). Nyt vaan aloin miettiä, että onko noita poissaoloja jotenkin rajattu määrällisesti..? Netistä en äkkiseltään löytäny mittään valaisevaa... Kiitos jos joku tietää ja vaivautuu vastaamaan.

Ja ei kiitos mitään kuraa siitä miten paskasti olen asiani järjestänyt, huomattu on.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksiskös joku, millä hakusanalla voisin haeskella kuukkelista vaikka..?

Vierailija
2/4 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni eri sairauksien takia voi olla vaikka kuinka usein pois. Tuo 4 päivän raja koskee mielestäni yhtä sairautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä sanottiin, että oikeutta ei saa rajoittaa (ainoat rajoitukset koskivat palkanmaksua). Mielestäni tuo tarkoittaa kyllä, että voin olla pois.. taas.. :/

Vierailija
4/4 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen hoitovapaa

Työntekijällä on oikeus tilapäiseen hoitovapaaseen, kun hänen alle 10-vuotias lapsensa sairastuu äkillisesti. Hoitovapaa voi kestää enintään neljä työpäivää. Se on tarkoitettu sairaan lapsen hoitamiseksi tai hoidon järjestämiseksi. Tilapäistä hoitovapaata voi käyttää vain toinen vanhemmista kerrallaan. Myös vanhemmalla, joka ei asu lapsen kanssa samassa taloudessa, on oikeus hoitovapaaseen. Työnantaja ei ole velvollinen maksamaan palkkaa tilapäisen hoitovapaan ajalta, ellei toisin ole sovittu.

Eli se palkanmaksu riippuu työsopimuksesta tms. , mutta oikeus olla pois palkattomasti on kaikilla.