omenaviinietikka ja clomifen?
mulla on kuukautiset olleet sellaista tiputtelua jo kauan aikaa, ei kunnon vuotoa oikeestaan ollenkaan. nyt oon syönyt viime kierron alusta asti noita omenaviinietikka tabletteja ja yllätys yllätys kuukautiset olikin nyt pitkästä aikaa ihan kunnolliset! onkohan siis ko. aineella vaikutusta esim kohdu limakalvoon? aloitan ensi kierrosta clomit ja meinaan jatkaa myös tuon omenaviinietikan syöntiä. onko kukaan näillä dropeilla raskautunut?
Kommentit (8)
en vielä saanutkaan clomi-reseptiä, mutta parin viikon päästä uusi lääkärillä käynti joten jospa sitten. mutta edelleenkin olen noita omenaviinietikkatabletteja syönyt ja kuukautiset alkoivat eilen ihan ajallaan ja mikä parasta, ei ollenkaan tuhruja! mietin vaan edelleen sitä että jos nyt ne clomit saan niin jatkaisinko noiden tablettien syömistäkin.. mitä olet mieltä sinä clomipoikien äiti, kun selvästikin aiheesta paljon tiedät? eli kaiken järjen mukaanhan se kai olisi ihan järkevää niitä jatkaa, kerran ne tuntuvat sitä limakalvoa paksuuntavan. jos siis kerran clomit ohentaa. nyt tässä viime kierrossa muuten tikutin ovulaationkin ensimmäisen kerran nyt reilun vuoden yrittämisen aikana, tosin haluttua tulosta ei siltikään syntynyt.. =(
ap
Kannatan ehdottomasti, että jatkan omenaviinietikkaa clomien aikanakin. Itse ainakin olen ajatellut, että jos vielä kolmatta lasta aletaan yrittää niin clomien kanssa syön jotain limakalvoja vahvistavaa koska on tosiaan mulla todettu, että clomit ohentaa limakalvon niin ohueksi ettei kiinnittyminen onnistu. Eli siitä vaan! Voithan kertoa lääkärille, että olet mielestäsi saanut avun tuhruihin omenaviinietikasta ja kuunnella mitä mieltä lääkäri asiasta on. Mutta mitään " lääketieteellistä" syytä ei ole etteikö niitä voisi yhtäaikaa syödä. Samallahan sitten näkee kontrolliultrassa, että millainen se limakalvo on!
Tsemppiä kovasti ja voimia yritykseen!
T clomipoikien äiti
niin toivottavasti määräävät sitten myös niitä kontrolliultria, ainakin aluksi että näkee onko annostus oikea. oletko sinä syönyt ns perusannoksella, eli 1tbl/pv kierron 3-7 pv? tuli mieleen että onkohan sellainenkin mahdollista että limakalvo olisi liian paksu kiinnittymiseen? koska nythän mulla tosiaan se ovis vissiin oli ja sen aikana todellakin puuhailtiin, mutta ei silti tulosta.. olin kyllä jo aika varma tärpistä kun rinnat kipeytyivät yhtäkkiä reilu viikko oviksesta todella kipeiksi! sitten pikkuhiljaa kipu laantui ja kuukautiset tosiaan tulivat ihan ajallaan. joskin TODELLA runsaina ja kivuliaina, joten oliskohan jotain kiinnittymisyritystä kuitenkin ollut, tiedä häntä.. olenko muuten aistivinani jotain pientä vauvakuumeen poikasta sielläkin päin clomipoikien äiti?! =)
ap
Juuri tänään käytiin sairaalassa katsomassa ystäviemme kaksi päivää vanhaa poikaa ja olihan se aika lutunen...
Niin, olen siis syönyt kolmeen eri otteeseen clomeja ja kp3-7 1tabu. Kontrolliultra on ollut kp11-12 tienoolla ja menogonia olen pistänyt limiksen takia kp 11, 12 ja 14. Pregnyl on pistetty kp14. Kolme raskautta saatu aikaan, kaikki 3. yrityskierrosta tällä kokteililla ja eka raskaus meni kesken rv9.
Niin, voihan tuossa olla ollutkin kiinnittymisyritys, sitä on mahdoton sanoa. Mutta mä olen ainakin huomannut vuosien lapsettomuuteni ja yrittämisen aikana, että kropassa voi olla ties mitä tuntemuksia vaikka ei raskaana sitten olekaan. Toivon kuitenkin, että saatte joko luomuplussan tai sitten avustettuna plussan pikaisesti!
Ja niistä kontrolliultrista se vielä, että jos lääkäri ei määrää ultraa niin VAADI sitä. Aivan kaikki lääkärit eivät määrää, mutta hoito-ohjeessa lukee, että kontrolliultra on välttämätön hoidon tason seuraamiseksi. Suurin osa lääkäreistä tätä onneksi noudattaa mutta niitäkin on, jotka antaa reseptin käteen ja käskee soitella puolen vuoden päästä jos ei tärppiä näy. Ja se on todellakin väärä tapa! Joten pidä huolta, että pääset ultraan ja saatte tietää, tepsiikö clomit ja millainen on limis. Ja samalla nähdään se, ettei clomeilla kypsy LIIKAA munasoluja koska silloin on todella suuri monikkoraskauden ja ennenkaikkea hyperin vaara.
T sama äitee :o)
varsinkin kun olen itseäni sen verran oireiden perusteella diagnosoinut, että melko varmaan jokin asteinen pco löytyy.. eli jos niitä pieniä rakkuloita on munasarjoissa paljon niin voihan olla että clomeilla niistä kehittyy montakin isoa. eikös? ei siinä nyt mitään jos vaikka kaksoset tuliskin, mutta sitä enemmän oiskin sitten jo juttu erikseen.. varsinkaan kun eka raskauskaan ei mikään helppo ollut. niin meillähän on siis jo 4 vuotias tyttö joka sai alkunsa ihan luomusti jo toisesta kierrosta. eihän tätä osannut aavistaa että toisen tulo ei niin helposti käykään.. erityisen haastavaa yrityksestä tekee vielä sekin kun tyttö jo niin kovasti toivoisi ja odottaa sisarusta.. minkä ikäisiä teidän pojat ovat?
ap
unohtu kysymättä että mitä tuo hyper juttu tarkoittaa?
ap
Eli 1v synttäreitä täällä järkkäillään pääsiäisen tienoolle. Aika metkaa kun vasta syntyi ja siitä on jo muka vuosi...
Mulla on myös epäilty pco:ta, parikin eri lääkäriä on sanonut ultratessaan, että on pco-tyyppiset munasarjat. Ja silloin on tosiaan se vaara, että munasoluja alkaakin kypsyä useita ja kaksosraskaus on erittäin todennäköinen ja toki voi tulla kolmos-neloisraskauksiakin vaikka ne harvinaisempia toki onkin. Yleensä lääkärit pistää yhdyntäkieltoon jos munasoluja kypsyy monta kerralla.
Hyperstimulaatiohan tarkoittaa, että munarakkulat kasvaa liian suuriksi, eivät siis lopeta kasvamista. Vatsaonteloon kerääntyy silloin nestettä ja nestetasapaino häiriintyy. Silloin tarvitaan sairaalahoitoa, joka on lähinnä lepoa ja nestetasapainon korjaamista. Se on kiusallinen juttu ja aika yleinen varsinkin noissa rankemmissa hoidoissa. Mutta sitä pystyy välttämään kunhan vaan hoitotasoa seurataan.
T minä taas :o)
Mutta clomifenilla on sitten päinvastainen vaikutus, joten käythän kontrolliultrassa! On tarpeen katsoa ettei limakalvo ohene niin pahasti, että kiinnittyminen epäonnistuu!
T: kahden clomipojan äiti (koktailina clomifen, menogon(kohdun limakalvon paksuuntumiseen) ja pregnyl)