Miten suhtaudutte jos äiti ei imetä?
Vieläkin kohtaa sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat että äiti on vasta sitten kunnon äiti kun vauva on rintaruokinnalla.
Kommentit (18)
Vierailija:
Vieläkin kohtaa sellaisia ihmisiä jotka ajattelevat että äiti on vasta sitten kunnon äiti kun vauva on rintaruokinnalla.
Itse en ole siihen törmännyt. Varmaan muksauttaisin sellaista ihmistä joka arvostelee tuntemattomia julkisilla paikoilla.
mutta suuni pidän tiukasti kiinni.
minä jos kuka olen joutunut näkemään VAIVAA imetyksen onnistumiseen. yli 2kk vauva söi tunnin välein ja 1,5h kerrallaan. tämä aikana irrotti otteensa tissistä ehkä noin sata kertaa. ei säästytty rintatulehduksiltakaan, hiivalta yms. kumoikin vauva oli haasteellinen ja jumakauta kun mä itkin, imetin ja itkin....mutta päätin, etten luovuta ja niin se vaan 2kk jälkeen alkoi sujumaan.
en käsitä naisia, jotka pienistäkin epäonnistumisista päättää rintaruokinnan. jos vauva syö heidän mielestä liian usein, omasta mielestä ei siis tule tarpeeksi maitoa/ vauvalla on huono imuote yms
mulla oli ekan vauvan kanssa matalat rinnanpäät ja jouduin pelaamaan rintakumien kanssa. kaikki hikivat, ettei mun maito riitä jne.
mikään noista syistä ei ole silti mun mielestä vielä sellainen syy, miksi pitäisi siirtyä pulloon. kaikillahan aluksi on vaikeeta. jotkut vaan ei jaksa/viitsi nähdä sitä vaivaa.
tää on mun mielipide. eri asia on lääkitykset tms. ne mä ymmärrän. mutta tota yrittämisen puutetta en.
Omani imetän, kukin tehköön niinkuin tekee.
Lapsen paras on silti otettava huomioon. En esimerkiksi arvosta tuttuani, joka tupakoi ja imettää.
Itselläni esikoisen imetys ei onnistunut kuin osittain 6kk, nyt sentään olen täysimettänyt jo 3kk - minulle suuri saavutus joka vaati paljon työtä, lääkettä ja pumppausta.
Tiedän mitä se on kun ei meinaa maitoa tulla.
Tosin kun kuulen imetyskokemuksia, joissa imetys on katunut ihan helposti korjattaviin/vältettäviin juttuihin, toivon että olisin voinut auttaa. Mutta apuani en voi tupata ellei sitä pyydetä.
Itse imetin 4kk:n saakka ja kyllä sain kuulla sen jälkeen kaikenlaisia kommentteja. Pysyisi lapsi terveempänä jne jne.
Itse olen imettänyt, mutta tiedän, että on useita syitä siihen miksei joku imetä.
Se riippuu siitä miten se toinen äiti suhtautuu - ja ehkä vähän myös niistä syistä miksi ei imetä. Alkuun ehkä vähän ihmettelen jos joku ei imetä. Mutta toisaalta en välitä toisten ratkaisuista.
mulla annettiin heti synnärillä sellaiset lääkkeet, että maito ei nouse. Lähimmille olen sanonut rehellisesti miten asiat on ja vieraammille olen vaan todennut että poika on pullolapsi ja piste. Siihen loppuu kyselyt, kun itse ei ole halukas keskustelemaan aiheesta. Jos olisin saanut, olisin ainakin yrittänyt imetystä.
Toisilla maitoa tulee vähintääkin sitä tahtia kun lapsi syö (ja vähän pakkaseenkin). Toiset taas joutuvat tekemään valtavan työn että vauva saisi riittävästi. Aina ei runsas juominen, kotikalja tms. kotikonstit vaan auta. Ymmärrän jos tällaisissa tilanteissa siirtyy pulloruokintaan.
Ei todellakaan kuulu minulle. Kaverini on huippuihana äiti, jonka lapsi syntyi halkiolapsena (ei kuitenkaan näkynyt ulospäin). Hän ei voinut imeä rintaa, mutta tuttipulloruokinta sujui. Hänelle tultiin kerran McDonaldsissa istuessamme vittuilemaan pulloruokinnasta. Itse olisin hänen tilanteessaan varmaan käynyt päälle, mutta hän oli tosi tyyni ja tiedusteli, että kuinka tämän superimettäjän mielestä kitalakihalkioista lasta tulisi imettää? Että oli nolo akka (toivottavasti tunnistat itsesi tästä).
Lisäksi myös kaupassa oli joskus kommentoitu, kun kaveri laittoi Nan-purkkeja kärryihin.
Sitäpaitsi en tiedä syitä siihen, miksi joku toinen ei imetä.
Musta kunnon äiti on semmonen joka tekee asiat niin että hommat toimii!
Jos lähtee tolle linjalle että oot kunnollinen kun imetät, niin sitten tarttee olla jonkunlainen AINA kun valitsee: vaipan, missä lapsi nukkuu, miten lasta kuljetetaan, mitä syötetään, mitä lauletaan (jos lauletaan), miten kauan ollaan kotona.. Kaikesta valinnasta olet " vastuussa" ja sut arvostellaan sen mukaan! Kannattaa vissiin napsasta puristava lenkki päästä ja olla onnellinen kun on lapselleen hyvä äiti, tyyli on vapaa kunhan kaikki nauttii eikä kukaan kärsi.
Aina riittää tilaa arvostelijoille. Mutta ei niitä tartte kuunnella! Mää oon ainakin saanu tarpeeksi paskaa valinnoistani mennä töihin, siinä sitten riittää toisilla varaa valittaa kun HE ovat voineet olla kotona -se on kattokaas toisen kyvyttömyyttä hoitaa raha-asiat jos " hylkää" pentunsa tarhaan jossa lapset itkee eikä niitä kukaan kerkee hoitamaan.
Tosta huolimatta mulle on tärkeempää saada hoitajalta tieto miten päivä lapsella menny -eikä ajatella sitä syyllistäjien antamaa kuvaa.
Mutta ei se nyt maata kaada silti. Voi sitä pahemminkin vauvaansa kohdella.
Vierailija: