***Heinähatut, vko 9***
Uusi pino. :)
Tuli tossa muiden esittelyjä selaillessa mieleen, että voitais lisätä meidän esittelypinoon odottaako tyttöä vai poikaa, kun aika moni jo taisi tietää sen. Joten jos lisäisitte tiedot tohon esittelylistan perään, niin voisin päivittää.
Anne rv 19+4
Kommentit (34)
Mulla on näköjään jäänyt melkeen kokonaan tänne kirjottelua, vaikka aiemmissa raskauksissa olen ollut tällä saralla kovinkin aktiivinen:( Nyt nuo kaksi tyttölasta pitävät kyllä huolen että on mammalla muutakin tekemistä kun surffailla. Lukemassa yritän kyllä silloin tällöin käydä, kun kovasti kiinnostaa muiden samoilla viikoilla menevien kuulumiset:)
Omaan napaan ei kummempia kuulu. Rakenne-ultraan ei päästä, eikä nyt ole kyllä varaa itse sitä kustantaa, joten sukupuoli jää salaisuudeksi. Toisaalta kiva niin, on ainakin jännättävää synnytyksessä;) Mut toisaalta taas olisi kiva laitella vaatetta valmiiksi tai sitten myydä tyttömäiset pois!
Liikkeitä tuntuu jonkin verran, mutt vatsan päältä kokeillessa ei juurikaan. Tuntuu että vauveli potkii vaan tuonne sisäänpäin ja joskus intoutuu tanssimaan virtsarakon päällä:)
Jättimasuista on ollut puhetta. Itselläni on ihan VALTAVAN suuri vatsa ja taidanpa tehdä tässäkin porukassa enkat?! Rv 18+1 kun mitattiin niin oli 22cm sf. Eli reippaasti yläkäyränkin yli:o Joka raskaudessa mitta on vain kasvanut, vaikka ensimmäisestäkin mentiin yläkäyrillä. Mutta eipä tuo mitään haittaa, kun mulla se ei ole välttämättä merkki isosta vauvasta. Ainakin noi aikasemmat on olleet ihan normaalikokoisia:)
Olikos se Anzku, joka oli ehkä eroamassa?! Jaksamisia kovasti. Toivottavasti saatte miehen kanssa asiat järjestymään parhain päin. Jos ekasta lapsesta on kyse, niin siinäkin voi olla syy suhteen rakoilemiseen! Me miehen kanssa toivottiin ja odotettiin esikoista useamman vuoden, mutta sitten vauvan syntymän jälkeen arki iski päin kasvoja ja suhdekin rupesi rakoilemaan (ekan kerran 5vuoden aikana). Saatiin kyllä asiat selvitettyä, mutta ei se mitään helppoa ollut vaan kovan työn tulos!
Mut nyt ruuanlaittoon..
Pricilla ja Muru 20+2
No jo on liikkeellä tuota parisuhde ongelmaa =o(
Meillä mies ei ole koskaan ollut huolissaan medän suhteesta, mutta minä hoidan sen puolen kyllä. Miehen mielestä kaikki on ok, kun arki sujuu ja ruoka on pöydässä ja puhtaat vaatteet kaapissa.
Mulle kun tuo ei ihan riittäisi. Tuntuu, että meidän suhde on todellakin vaan isänä ja äitinä olemista, kaikki hellyys uppoaa tuohon esikoiseen.
Nostin tässä muutama viikko sitten taas kissan pöydälle ja vaikka mies oli aluksi tosi ihmeissäään, sitten suuttui ja lopulta olikin asia niin, että hän onkin se jolla on kurjaa, niin kyllä siitä keskustelusta oli apua. Arki on sen jälkeen tuntunut paljon paremmalta. Ihan siis sellasia pikku juttuja. Vaikka, että illalla pojan mentyä nukkumaan, ollaan ihan oikeesti juteltu päivän kuulumisista, kun ennen tätä miestä kiinnosti tasan ja ainoastaan tv:stä tuleva soopa.
Pojan kanssa mieheni on aina ollut paljon, siitä en voi valittaa, mutta MINUTKIN PITÄÄ HUOMATA prkl!!
Muutama kaverikin painii parisuhde ongelmissa ja kun niitä kuuntelee, niin meidän huolet olikin tosi pieniä.
Mua vaan väsyttää =o(
Tosi ärsyttävää, kun pitää kaikkeen pakottaa itsensä. Nytkin odottais keittiön lattian pesu, joka olis pakko tehdä nyt kun esikoinen on päikkäreillä, mutta täällä vaan notkun ja syön karkkia =o)
Masuun ei mitään uutta, ehkä joitain liikkeitä tuntuu, mutta ei sen kummempaa. Tai no niitä liitoskipuja on ollu inhottavan paljon viime päivinä. Rakenne ultra mulla onkin vasta pääsiäisviikolla.
No mutta nyt pesemään sitä lattiaa, ei tästä muuten tule mitään!!
Kiitos heille, jotka vali-valit jaksoi lukea loppuun asti.
mam80
Moikka,
tänään kävin ultrassa ja kaikki vaikutti ihan hyvältä. Vaavi vastaa kokoja, muttei enää ollutkaan viikkoa isompi niin kuin ekassa ultrassa. Joten ottaa noista nyt selvää, mutta jos joskus heinäkuussa syntyisi niin hyvä niin.
Kätilö kertoi, että tutustumiskäynti kannattaa varata jo 30. raskausviikolla, koska jonot käynneille on nyt 4-5 viikkoa (tämä siis Naistenklinikalla). Se täytyykin pitää mielessä, viimeksi en ehtinyt käynnille kun käyntipäivänä olinkin jo synnytyssalissa tosi toimissa, ja nyt olisi kiva nähdä paikka etukäteen, mulle ei jäänyt mitään mielikuvaa synnytyssalista viime kerrasta. Ainoastaan muistan missä kohtaa huonetta sänky oli ja missä vessa ja suihku.
Täällä oli puhetta isien neuvolassa käymisestä. Meillä mies ei tule neuvolaan, enkä sitä odotakaan, mutta hän ei myöskään päässyt ekaan ultraan kun esikoinen oli kipeä. Tänään hän oli mukana ja toivoisin sitä myöden vähän kiinnostuvan vauvasta ja äidin hyvinvoinnista. Eihän sitä itsekään niin raskautta seuraa kuin viimeksi, mutta silti toivoisin vähän huomioimista. Mutta niin se vaan taitaa olla, että miehille vauvat konkretisoituvat vasta synnyttyään. Mies olikin ihan kiitettävästi mukana esikoisen alkuajan neuvolakäynneillä.
Anzzu1984, toivottavasti saatte parisuhteen kuntoon!
Viikonlopun odotusta kaikille!
t. jälleen työmotivaationsa kadottanut baby rv19+3
Meillä oli rakenneultra eilen ja kaikki vaikutti olevan kunnossa!!! Ihanaa!!! :) Mä olen ollut ihan hermona viimeiset 10 viikkoa, kun siitä np-ultrasta jäi silloin niin kumma olo. Mutta nyt onneksi selvisi, että vauva on kasvanut ihan normaalisti ja kaikki muukin näytti olevan ok. :) Sukupuolta kysyin myös ja ultraaja arveli, että voisi olla tyttö! No, en uskalla siihen luottaa, kun kummasti ne tytöt aina muuttuu syntyessään pojiksi ja toisin päin! ;-) Ostin sitten ultran jälkeen muutaman unisex-bodyn, vaaleankeltaisen...
Painoarvio oli muistaakseni 386g. Ja raskausviikkoja oli eilen 21+3.
Mieskin oli mukana ja näki nyt tämän tulokkaan ekaa kertaa. :)
Mä olen nyt jotenkin ihan täpinöissäni tästä vauvasta, kun tähän asti on koko ajan ollut pelokas olo! Nyt jotenkin alkaa tajuta, että tuolla mahassa ihan oikeasti on joku elävä vauvanalku!!! Jotenkin tosi epäuskoinen olo, että miten meille voi kaikkien niiden vaikeuksien jälkeen siunaantua jo toinen lapsi!!! :) Ne on nämä hormoonit... Saa mielen herkäksi!
Mukavaa loppuviikkoa!
kumppari rv 21+4
kannatti vissii käydä valittamassa teille väsymystä, kun sain sitten ihan omistuisen virtapiikin! Aloin siitä keitiön lattiasta ja sainkin pestyä koko muun asunnon lattiat, paitsi makkareiden.
Minä kun en osaa siivota " sinne päin" , vaan joka ainoa huonekalu pitää kääntää ylösalaisin, kun lattioita pestään, hih!
Mutta tulipa kiva olo + liitos kipeäksi Eipä arvi tänään enää muuta sitten tehdäkään. Kaupassa käyntikin tuntui inhalta, kun käveltiin markein pitkiä käytäviä.
Huomenna olis perjantai ja viikko taas ohi, huomenna taitaa tulla mulle täyteen 19 viikkoa, jos nyt olen ihan laskuissa mukana.
Kukahan tuossa just kirjoitti, että ei toista raskautta niin seuraa, kun ensimmäistä, ja se on kyllä niin totta. Esikoista odottaessani tiesin melkein tunnin tarkkuudella koska vaihtuu mikäkin viikko, mutta nyt ei muista muuta kun, että alle puolen välin vielä ollaan =o)
Illan jatkoja kaikille
mam80
Ensiksikin Anzzu ja muut parisuhteen kanssa painivat: voimia ja tsemppiä! Ja aurinkoa sinne pilven reunukseen :)
Mulla ei ihmeempiä uusia asioita, maha pyöristyy ja kasvaa niin huimaa vauhtia, etten meinaa perässä pysyä.. välillä menen niin hassuun asentoon muistamatta mahaa, et siinäpä nökötän sitten jumissa, maha litussa ;)
VAUNUISTA KYSELEN KAIKILTA, sekä enskoilta että uudelleen odottajilta: mikö on käytäntö vaunuliikkeissä/miten olette itse toimineet: millä viikoilla vaunuut kannattaa hommata tai eikös ne voi varata ja kuinka pitkäksi aikaa? Óllaan mietitty, että koskahan olis järkevintä lähteä ostoksille, ettei olis liian innokas ja " aikaisessa" toisaalta, ettei myöhästyisi ja ehtisi vielä saada haluamansa (malli on jo valittu)
Eipäs muuta kuin sängylle pötköttelemään kamalan työrupeaman keskellä - pitää muistaa levätäkin, vaikkei vapaapäivää ole vasta kuin 15.3.... näin meillä ;)
Fertiensis 20+
Olen pitänyt vähän hiljaiseloa palstan suhteen, kirjoittelen vain silloin kun on muka asiaa :) Nyt tuntuu liikkeitä etuseinäistukasta huolimatta, välillä oikein kunnon kenkimistä! Jipii! Mukavaa, eipähän tarvitse olla niin huolissaan. Varasin 4D-ultran... vielä pitää kolme viikkoa odottaa, sitten toivottavasti selviää ketä meille odotellaan (sukupuolta ei siis saatu selville rakenneultrassa) ja tulee lääkärintarkastuskin tehtyä.
Pahoittelut Anzzulle, toivottavasti saatte homman toimimaan.. kuulostaa kyllä hieman paniikkireaktiolta? Mun mies lueskelee näitä juttuja " sivusilmällä" silloin kun sattuu sopivasti tuohon viereen, kommentoi että tässä vaiheessa paniikkinapin painaminen ei kyllä ole enää mikään optio... Tuntuu olevan turhan yleistä että ensin napautetaan pulla tai useampikin uuniin ja sitten yhtäkkiä perhe-elämä lakkaakin kiinnostamasta. Ei hyvä.
Fertiensis: Kävin rakenneultran jälkeen tinkimässä ja tilaamassa vaunut kaikkine tykötarpeineen + pinnasängyn, hoitotason jne. tuolta kehä III:n varrella olevasta liikkeestä. Mietin ensin Saksasta tilaamistakin, koska päädyin melko kalliisiin yhdistelmävaunuihin (vaihtoehtoja ei ollut kovin monia, koska kriiterinä oli vaunujen mahtuminen meidän auton matalaan takakonttiin).
Taitaa olla sopimuskysymys, maksoin käsirahan ja haemme sitten miehen kanssa koko satsin tuossa huhtikuun lopulla tai toukokuun alussa. Toimitusaika ei siis ole noin pitkä (riippuu tietysti siitä mitä tilaa), sovimme vaan toimitusajankohdan noin etteivät kamat pyöri nurkissa. Olipahan aikaakin siltä varalta, että tulisi jotain toimitusvaikeuksia.
Täytyy painua postiin ja yliopistolle tästä...
Hauskaa perjantaita toivottelevat
MadamM & pikkumango rv 22+1
Me ostettiin vaunut helmikuun puolivälissä, hyvissä ajoin siis oltiin liikkeellä, mutta saatiin niin edullisesti viime vuoden malli. Monet liikkeet ovat ilmoitelleet edelleen viime vuoden mallien alennusmyynneistä, eli kannattaa käydä katselemassa, olisiko sopivia näissä tarjolla. Me säästettiin n. 300 euroa ja itse asiassa viime vuoden värit näytti mukavemmiltakin kuin uudet värit (ostimme Brio Duot (vaunut+rattaat samassa)). Muita tarvikkeita ei ole vielä hommattu, tosin saamme hoitopöydän ja sängyn sukulaisilta, eli lähinnä turvakaukalo on hankintalistalla isompien hankintojen suhteen kevään aikana. Toki sitten pienempää tarviketta täytyy hommailla, mutta niitä sitten kevään ja kesän mittaan hiljalleen.
Masuun kuuluu ihan hyvää, potkuja tuntuu aina päivän mittaan, varsinkin kun itse pötköttelee sängyllä. Masua olen rasvaillut aina pesun jälkeen. Eilen huomasin, että pitkän päivän päätteeksi alavatsan iho kutisi ja vähän punoitti. Toivottavasti menee rasvauksella ohi, ettei ole hiivaongelmia. Tämän viikon olen hörpännyt iltaisin Kräuterblutsaftia, ei erityisen maistuvaa minun makuun, mutta pääasia, jos sillä saisi vähän hb:n nousemaan.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille heinähatuille!
t: Tipsu79 + masukki 21+6
Kävellessä tuntuu kuin alapään luut hankaisivat kipeästi toisiaan vasten. Ovatkohan nämä liitoskipuja?
Millä niitä voisi helpottaa? Jos ne tästä raskauden edetessä pahenevat niin en pääse kohta kävelemään.
Pahenevatko liitoskivut raskauksien myötä? Odotan kolmatta eikä mulla ennen ole tällaisia kipuja ollut.
Kvaak 21+
Moi,
tässä nopeat kommenttini. Ostimme esikoisen vaunut Vauvatalo Johannasta Petikosta, ja heillä oli periaatteena se, että vaunut voidaan lunastaa takaisin jos jotain tapahtuu (maksoimme ne etukäteen mutten muista oliko se pakko tehdä niin), ja pitivät vaunut varastossa niin kauan kuin halusimme (muistaakseni olin laitoksella vaavin kanssa kun mies vaunut haki). Ja olimme mekin liikkeellä ihan hyvissä ajoin.
Edellinen kirjoittaja kyseli liitoskivuista. Itselläni tuntuu myös kävellessä nivusten kohtaan, mutten tiedä onko kyse niistä liitoskivuista, itselläni myös uusi " vaiva" . Toki saattaa vaikuttaa sekin, että edellisessä raskaudessa liikuin paljon, kun nyt olen lähinnä sohvaperunana, joka yrittää nyt edes viikonloppuisin tehdä kävelylenkin.
Lumiset terveiset Helsingistä!
baby
nyt myös alkanut liitoskivut.. ei vielä kovin pahoja, mutta tulee välillä istuessakin
Heippa kaikille!Kirjottelempa pitkästä aikaa kuulumisia.Eipä juuri ihmeellisiä ole käynyt,maanantaina rakenneultraan ja neuvola oli juuri.Kaikki hyvin,mie voin hyvin ja vauvakin näillä näkymin!
Meillä on jo hankittuna vaunut ja ensisänky.Mies yllätti mut iloisesti korisängyllä jossa verhokatos ja ihanan romanttiset tekstiilit!!On se kaunis!!Nyt se odottaa mun sängyn vierellä nukkujaansa...:)
Töissä sujuu hyvin,pientä nuhaa ja väsymystä.Mutta muuten kaikki ok.
Rautamamma ja Jokunen 20+2
Iltaa kaikille!
Keskiraskautta elellään, tänään vaihtui jo vko 21. Kyllä tuo aika rientää. Ihanaa kun tässä raskaudessa pahoinvointi ollut paljon lievempää kuin edellisessä.
Ihottuma sen sijaan vaivaa kovasti. Mulla on yleensäkin herkkä iho mutta nyt raskauden aikana tuntuu että siitä on tullut vielä herkempi. Taas on kädet ja jalat punaisia kutiavia näppyjä täynnä.. rasvata oon koittanut 1-2kertaa päivässä.
PARISUHTEESTA oli kirjoiteltu. Kyllä meilläkin tuntuu olevan niin että yhteistä aikaa pitäs olla enemmän. Tai kyllä varmasti sitä saatais järjestettyä jos haluttais vaan. Usein vaan menee niin että kun esikoinen menee nukkumaan niin kumpikin painelee omiin hommiinsa mitä ei ole päivän aikana ehtinyt tehdä kuten tänne nettiin...
Myissi rv 21
ma kävin neuvolassa, rv 22 ja mitta oli 22cm :)
hirvittää oikein minkälainen on loppu vaiheessa!
Diabetes dieetin aloitin. Nyt huomaa jo että olo on parempi, sokerit alempana.... Ens viikolla on sitten rasitus.
Anzzu1984: Voi ei, voimia kovasti! Toivottavasti pystytte puhumalla selvittämään asiat!
Onko kyse esikoisesta? Ajattelin vain että olisko miehelle tullut ns pupu pöksyyn?? Muutos on kuitenkin iso ja varmasti vastuunkantaminen pelottaa omalla tavallaan. Miehet helposti miettii, murehtii ja stressaa raha asioista, sen riittävyydestä.. Omasta vapaudesta, pelko kavereiden ja oman ajan menetyksestä.
Kaikista asioista kannattaa koittaa puhua avoimesti ja rehellisesti...
T. eppuliini joka juuri on riidellyt aamu yön ja aamun miehensä kanssa... sit pitäisi vielä lähteä sen kanssa viettämään viikonloppua hotelliin n 200km päähän... intressiä ei ole yhtään... saa nähdä lähteekö mies yksin yöpymään hotelliin... :)
ja se rv oli....22+2