oOoHELMET 2007 vko 9oOo
Edellisviikon höpinöitä voit lukea täältä:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?sort=DESC&m=12475222&p=1&tm…
Kommentit (43)
Jos mä olisin sinä, olisin jo ainakin yhden testin tehnyt. Meikäläisellä kun ei hermot kestä yhtään sellaisesta jännistystä ja odottamista. Mulla on hormoonikierukka eikä menkkoja oo tullut sitten viime odotuksen alettua, joten ei oo mitään mahdollisuuksia tulla raskaaksi ja silti oon kaksi testiä kerennyt tässä 1-vuoden aikana jo tekemään, ihan turhaan kuitenkin, mutta mielenrauha on pysynyt kyllä!
Testeistä: Joillakin voi näkyä jo tosi aikasessa vaiheessa kunnon taikka haamuviiva noissa testeissä, mulla näkyi viimeksi tosi myöhään eli vasta viikko sen jälkeen kun menkat olis pitänyt tulla.
Nyt täytyy mennä laittamaan tuo keikkuja nukkumaan ennen kuin sattuu haavereita, palailen myöhemmin jälleen...
T. kaisa ja Ronja 11,5 kk
ihan pikaisesti vaan, kun vieraita on tulossa¿
tulin vaan onnittelemaan pikku85 plussasta ja heinää melko varmasta tulevasta plussasta! olen niin kateellinen ja onnellinen teidän puolesta :o) meillä ei ole mitään yritystä uudesta nyytistä, syön yhä pillereitäkin kun muistan, mutta vauvakuume on jo valtava ja yhä vaan kasvaa! sydän sanois, että heti yritys päälle, mutta järki, että seuraava tulokas saisi luvan syntyä vasta ensi vuoden puolella, itsekkäästi ajateltu, mutta niin ollaan tai minä olen meinannut¿
meillä eemeli yhä vaan sairastaa, nenä vuotaa norona ja yskä on ainakin nukkuessa kova¿viime yö kuitenkin nukuttiin ilman herätyksiä, ihmeellistä!
juu, mutta nyt valmistelemaan vieraiden tuloa ja haaveilemaan :o)
nautinnollista torstaita kaikille! oho, tänään on meidän koiruuden nimipäivä :o)
-pauliina ja omassa sängyssä päikkäreitä kipeänä nukkuva eemeli
Kuulostaisipa siltä että raskaana olet. Minä testasin apteekin raskaustestillä päivän sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja sain heti haamun siihen ja jaksoin viikon odottaa kunnes testasin uudestaan ja niin selvä plussa kuin olla ja voi. Minulla ei kovasti mitään oireita ole vielä ollut, rintoja aristaa,väsyttää ja palelee välillä. Mutta kun ainoa odotin oli pahoinvointia ja nyt ei ainakaan vielä ole näkynyt. No yhdesti yökkäsin eilen kun astianpesukone oli täynnä likaisia ja haisivat tosi pahalle. mutta ylös ei ole vielä ruoka tullut. Eikä ruokahalukaan ole vähentynyt ollenkaan.
Ainon nukutus on nyt vaikeaa parvekkeelle kun remontoivat tuossa sitä pari viikkoa sitten palanutta asuntoa ja niiden roskalava on suoraan meidän partsin alla ja möykkä on kauhea kun kantavat roskia ulos. Ei neiti nyttenkään nukkunut kuin 1,5 tuntia. Kun yleensä nukkuu pitempään ja sisällä ei ala nukkuun tai nukkuu vain puoli tuntia...ja tänään oli sellainen päiväkin etten voinut lähteä kävelyllekkään. no eiköhän se tästä. mutta nyt kaalilaatikkoa syömään :P
pikku ja aino pian 1V
Tiistai-aamuna kotiuduttiin, Finnairin lento reippaat neljä tuntia myöhässä eli kentällä tuli odoteltua seitsemisen tuntia... Sinä aikana pirpanan kävely kävi kummasti varmemmaksi, naureskelin jo että juoksee ennenkuin päästään kotiin. Mutta loma meni kivasti. Vauvanruokien olematon saatavuus yllätti, mutta onneksi yhdellä ainoalla lihasoseella + vanhempien ravintolaruuallakin elää viikon mainiosti :-) Ei ollut tyypillisiä ummetusoireitakaan ollenkaan. Ja normi jugurtteja ja maitoa pisteli hyvällä halulla. Ilmat suosi ja uimaan päästiin niin altaalle kuin mereen. Kantorinkassa neiti istuksi parhaimmillaan viisikin tuntia päivässä hyväntuulisena (toki pausseja välillä). Ja onneksi ei vierasta, sillä jokatoinen vastaantulija + jokainen tarjoilija kävi kyllä neidin kanssa flirttailemassa. Kivaa oli kaikilla.
Ja onnittelut plussanneelle pikku85:lle ja melkoisen varmasti perässä seuraavalle Heinä76:lle. Pajuskan tavoin olen melkeen kade - mies ei vielä lämpene ajatukselle kakkosesta, vaikka ekan synnyttyä oli 2v ikäeron kannalla.
Pitää oikein kaivaa missä tilanteessa sitä itse plussasikaan... päivämäärän muistan, mutta mitäs niitä viikkoja olikaan...5+1 ja kun kierto on pitkä, niin menkkojen olisi oikeestaan pitänyt alkaa pari päivää aiemmin. Ja plussa oli apteekin raskaustestillä tosi vahva heti. Pari päivää aiemmin oli todella voimakasta vatsakipua yöllä ja lievää etomista - mitä lie kiinnittymikipuja (myöhäistä kyllä siksi). Varsinainen pahoinvointi alkoi sitten vasta myöhemmin. Jo viikkoa tätä ennen vitsailin miehelle että on selviä vauvafinnejä mulla naamassa kun yleensä en finneistä ole kärsinyt.
Tässä tuli vastaus siihenkin miten tärkeät paperit säilytetään: omissa mapeissaan välilehtien kera. joskin parin kk paperit lajitellaan lomakelaatikosta aina kerrallaan eli pikku viive on...
ESITTELY:
Oma/miehen ikä: 28/37v
Naimisissa/avoliitto/yh/tms.: tutustuttiin -93, alettiin seurustella -99, avioon -05. Hidasta tyyppiä tuo mies...
Lasten lukumäärä ja iät: esikko tämä helmis
Asuinpaikka: V-S.
Asumismuoto: OKT
Harrastukset: Kuorolaulu ainut mitä ehtii, uinti muksun kanssa, matkailu kerran vuodessa vähintään.
Kotieläimet: -
Ammatti/työpäikka: opiskelija (fysiologia)/koordinaattori yo:lla
TAAPERON ESITTELY:
liikkumistaidot: kontataan kovaa, kävelee kiihtyvää vauhtia ilman tukea.
puhumien: omaa löpinää. täitäi lienee äiti.
hampaat: neljä ylhällä, kaksi alhaalla
muut taidot: Ymmärryksessä ei vikaa, tottelussa on. Juo itse nokkiksesta, riisuu sukat, hanskat ja lakin, laittaa kädet oma-aloitteisesti pukiessa hihoihin, samoin tapailee jalkoja paikoilleen lahkeisiin, pissii pottaan istutettaessa, kiipeää keittiöjakkaralle (!) ym., taputtaa, naksuttaa kielellä, kasaa torneja, irrottaa duploja toisistaan, sovittaa kansia purkkeihin kunnes saa kiinni jne.
Ei muista muuta - mies odottaa seuraksi katsomaan rimakauhua ja rakkautta.
Mukavaa viikkistä kaikille ja kipitäpä Heinä jo hakemaan se testi!
piti tulla tännekin mieltä parantamaan..
meille sattui tänään kamala vahinko, eemeli kaatoi pöydän reunalta mun tulikuuman teekupin päällensä ja sai toiseen asteen palovammat yläkroppaansa, kaula ja olkapää on pahimmat. kylmän suihkun jälkeen soitin yksityiseen lääkärikeskukseen ja käskivät tulla heti, onneksi mentiin. eemeli on suht ok viilentävien kääröjen kanssa, mutta äiti ei saa millään mieltä pois tapahtuneesta, tuntuu niin pahalta. kaiken lisäksi eemeli on muutenkin kipeänä, nytkin yskii sängyssä niin, että meinaa tukehtua, ihan kamalaa kun omalle pikkuiselle tapahtuu jotain tällaista! huomenna ip mennään vaihtamaan kääreet ja silloin on virallinen lasten lääkärikin paikalla ja katsastaa tilanteen, näkee sitten miten pahasti todellisuudessa kävi, kauheaa!
-järkyttynyt äiti ja yskän täyteistä unta nukkuva eemeli
Voi pajuskaa...meillä on meinannut sattua monesti samallalailla kun höperöäiti on jättäny kupin/lautasen liian lähelle pöydän reunaa. Ne on niin vikkeliä nuo pikkuiset että kerkeevät joka paikkaan. *virtuaalihaleja* sinnepäin.
Meillä täällä eilen kävi jo ensimmäiset synttärivieraat. Tai no Ainon pappa,eno ja kummitäti(vanhempi pikkusiskoni) kävivät kun ovat lähössä tänään lappiin kun täällä Oulussa alkaa hiihtoloma niin eivät ole koko viikolla täällä päin eivätkä tienneet milloin tulevat takasi.
Aino täällä kovasti jo tukea pitkin kävelee. Nytkin on mennyt koko matkan keittiön kaappeja myötäillen tutkimaan patterin termostaattia. Saas nähdä milloin alkaa päästeleen irti ja koittamaan ilman tukea kävelyä.
mutta nyt tämä äiti lähtee aamupalalle ennekuin tulee huono olo!
Hyvää viikonloppua!
Ja onnea 1-v helmille
Täällähän on yhtäkkiä alkanut ilmaantua paljon vauvakuumeisia =D Heinän suunnalle onnitteluja myöskin, joko olet malttanut testata? Mammutti, kyllä niitä viikkoja itsestään tulee mut silti jotenkin tuntuu että vastahan mä testasin.. Viivikin oli silloin niiiiiin pieni vielä.. Mulla on ollut pitkät kierrot niin olen saanut plussan testiin vasta 10+ päivillä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa.
Pajuskalle oli sattunut pieni onnettomuus. Mitenkäs siellä voidaan? Paljon jaksamisia sinne.
Me oltiin eilen kyläilemässä ja illalla käytiin vielä mun mummun luona. Siellä oli portaista otettu portti pois ja tietysti Viivi meni sitten sinne kiipeilemään. Ensin mä olin itse vahtimassa ettei neiti putoa, ja kyllä oli hauskaa kun ylös saakka annoin kiivetä. Kunnon räkätys kuulu alakertaan saakka. Kannoin neidin alas, syötiin ruismarjapuuroa ja päästin lattialle eikä kukaan huomannut kun pikkunen kiipesi portaita. Niin siinä sitten kävi, että kolinalla tuli aika korkeeltakin alas.. :( Mummu säikähti pahan päiväsesti, mut Viivil _ei onneks_ tullu muuta kun otsaan ja poskeen pienet jäljet ja mustelmat! Yöllä ilmeisesti valitteli särkyä ja annoinkin pari milliä särkylääkettä ja tilkan maitoa, niin sai nukuttua. Nyt ei ole mitään. Itse heräilin vähän väliä tarkistamaan tuhisijaa..
Kolomonen, ilmottelehan kun olet niitä kuvia saanut ;)
Nyt pitänee poistua, Viivi puhisee tuossa lattialla kun joutuu harjoittelemaan maidon juomista nokkamukista (vihdoinkin löydettiin sellainen silikonipäinen!).. Pitää varmaan pikkusen siivoillakin että saa vain olla viikonloppuna,
t.Ufa & Viivi
Huomenna sitten alkaa virallisesti kevät! Uskomatonta, ettei sitä talvea sitten koskaan tullut kunnolla, ainakaan täällä etelärannikolla. Mutta kiva on katsella kun narsissit jo nousee maasta. Ei tartte sitten vissiin ostaa isompaa toppapukua tälle talvelle, nykyinen kun kiristää jo vähän (ei siis mammalla, vaan vauvalla ; )
Pajuskalle paljon empatiaa, just tuollaiset onnettomuudet on niitä kaikkein ikävimmiltä tuntuvia, kun se syyllisyys sattuu varmasti enemmän kuin lapsella vammat : / Ja sitten kun ei tapaturmilta voi välttyä koskaan, jokainen pikkuinen niitä saa jossain vaiheessa. Paranemisia sinne, onneksi ei käynyt pahempaa, palovammat kyllä paranee!
Pikku - onnea! Ja heinä - jännää, kyllä se rintojen arkuus oli mullakin oire jo ennen kuin kuukautisten piti alkaa, testinkin tein jo päivää ennen ja selvä viiva tuli. Jokainen lapsi on suuri lahja : )
Hyvää viikonloppua!
T: Sporttari ja Milli
Hui tuota teekuppijuttua! Tuollaista olen itsekin aina pelännyt, kun lapsi ehtii niin äkkiä pöydänreunalle ja silloin kun juo kahvia tai teetä niin että lapsi on sylissä. Tosin sellaista harrastan harvoin, vain kylässä jos ei lapsi pysy muuten aisoissa. Toivottavasti pikkuinen paranee pian. Ei siitä itseään kannata syyttää, vahinko mikä vahinko.
Mua epäilyttää tuo raskausjuttu, kun kahvin haju ei ällötä yhtään! Kolmella aiemmalla kierroksella + yhdessä keskenmenoraskaudessa nimittäin inhotti kahvi jo aika alkuvaiheessa. Nyt juon sitä ihan normaalisti ja muuten vaan etoo. Ja toinen juttu on väsymys, eilenkin menin yhdeksältä nukkumaan ja heräsin seitsemältä kolmen torkkuherätyksen jälkeen (hoitolapset tulossa) enkä meinannut jaksaa nousta. Mutta eihän väsymyskään mitään todista. Mulla on nyt testi ostettuna mutta mietin viitsinkö tehdä sitä kun on vielä pari päivää menkkojen alkupäivään, eli ei ees ole myöhässä. Tosin kakkosen kohdalla testasin kolme päivää ennen menkkoja jo haamuplussan ja oireetkin oli jo selvän oloiset. Katon nyt viikonlopun yli ja jos ei menkkoja kuulu, teen testin. Polttelis kovasti se, mutta ei taida todistaa vielä mitään vaikka ois negatiivinen kun menkkapäivänähän sen aikasintaan luvataan näkyvän testissä... Eikä viitsi ostaa pikkuapteekista kasapäin testejä ja testailla joka päivä, nolotti jo muutenkin hirveesti mennä sinne testiä ostamaan kolmen lapsen kanssa! Ja tietysti oli tuttu myyjä, jumppakaverini. Pitäis malttaa odottaa vaan menkkapäivää ja sittenhän selviää jos tää onkin vaan luulotautia!!! Miten tämmösen odottaminen tuntuu niin vaikeelta!!! Ja vaikka ei olla yhtään ns. tilattu vauvaa, tajusin just että olen pettynyt jos testi on negatiivinen. Mieskin hykerteli mielissään kun kuuli pienestä mahiksesta asian suhteen. Vaikka ollaan puhuttu asia ja todettu että ei me voida ruveta enää lapsentekoon! Molemmat paljastui odottavan ns. vahinkoa!!!
Oli pakko karata työmaalta hiukan aikaisemmin ihan karkauspäivän kunniaksi =)
En ehdi taaskaan muuta kun muutaman sanasen laittaa, kun vieraat pian jo kolkuttelee ovella ja kämppä pitää vielä siivota!
Jos illalla tai huomenna sit ehtis tehdä sen esittelynkin vihdoin..
Tsemppiä Pajuskalle ja Eemelille, toivottavasti vammat paranee pian!
Yllättävän ulottuvaisia on jo nämä taaperot kun ylttyvät jo pöydälle kurkottelemaan tavaroita! Hetki sitten riitti, että tavarat olivat pöydällä, nyt niitä pitää jo siirtää keskemmälle pöytää...
Joo, nyt muihin hommiin. Palailen kunhan ehdin.
mammutti ja synttäreitään koko viikonlopun juhliva Peetu (2.3)
niin saapahan ainakin hamekankaat sitten itelleen...Mammutti ainaskin, heh ;o) No joo, mulla vaan on tuossa lähisuvussa sellainen ihme pariskunta joka ei sitten millään pääse kihloihin saatika sitten naimisiin ja kun tiiän et tää naikkonen olis halukas avioitumaan, mutta mies vaan jahkaa ja jahkaa niin häntä oon nyt sitten yllyttänyt kosimaan ja radiossa mainostivat oikein jotakin tapahtumaan lapinjärvellä missä näitä kosiskelijoitakin riittää kuulemma ihan satoja!!
Sitten muihin asioihin eli Pajuskalle tsempit, toivottavasti vammat paranevat tosiaan pian, täytyy olla itekkin varovainen noiden tee ja kahvikuppien kanssa. Kaikkea voi sattua, ei tosiaan kannatta kovinkaan nyt itseään syyllistää, ei se asia siitä miksikään enää muutu. Onneksi ei käynyt pahemmin!
Heinälle: Niitä raskaustestejä saa muuten netistä tilattua hyvinkin huomaamattomasti lisää.....tee nyt vaan se testi *yllyttää kovasti* ! Mä en meinaa kestää ite enää housuissani täällä! No kai mun sit odotettava viikonlopun yli, mutta tuut kyllä heti kertomaan sit mikä on tilanne, jooko!?!
Nyt mun on poistuttava tekemään jotakin syötävää eli oikein hyvät viikonloput kaikille!
Kiva oli muuten kuulla et vauva0207 reissu oli mennyt mallikkaasti!
Nyt siis ruoanlaittoon
T. Kaisa ja Ronja 11,5 kk
Ai niin ja Ufa: Mä koitan laittaa ne kuvat illalla tänne koneelle, toivottavasti ehdin ja onnistun siinä.
..ja huh huh, eka synttärijuhlapäivä takana ja menoa riitti ihan kiitettävästi kun vieraana oli 3 kaksivuotiasta, yksi reilun vuoden ikäinen, 4 kouluikäistä ja tietysti itse sankari.
Ja huushollikin taas siivousta vailla =)
Kivaa kuitenkin oli ja sehän on tärkeintä!
Kolomonen:
Ei taitais olla minkäänlaista kangasta luvassa -ei hamekangasta saati verhokangasta luvassa vaikka kosisinkin =)
Mua on kyllä kosittu, mutta meidän kihlausaika on piiitkä, kuin nälkävuosi..
Odotellaan lähinnä rahoitusta häille! =)
Peetu on alkanut kävellä jo aika pitkiä matkoja... Menisköhän kerralla kymmenisen askelta ennen pyllylleen muksahdusta tai määränpäätä!
ESITTELY:
Oma/miehen ikä: minä 28 ja mies täyttää pian 30
Naimisissa/avoliitto/yh/tms.: seurustelu aloitettiin -97, muutettiin yhteen ja mentiin kihloihin samana vuonna. Meillä se vasta hidasta touhua onkin =)
Lasten lukumäärä ja iät: Kolme poikaa, esikko 9v. kakkonen 7v. ja Peetu
Asuinpaikka: Pirkanmaa (Mänttä)
Asumismuoto: Oma omakotitalo (tai pankin se on vielä monta vuotta)
Harrastukset: Tällähetkellä ei mitään, kun jalka reistaa, mutta Peetun kanssa käydään uimassa väh. kerran viikossa.
Kotieläimet: Rotikka-tyttö 3v.
Ammatti/työpäikka: kokkikoulu käyty, uinninvalvojan kurssi suoritettu ja tämänhetkinen työpaikka uimahalli ja siellä siivoojana
TAAPERON ESITTELY:
liikkumistaidot: Konttailee vauhdilla paikasta toiseen. Alkanut kävellä jo aika sujuvasti monta askelta ennen kaatumista.
Puhe: Höpöttelee todella paljon omiaan. Ainoa ymmärrettävä sana on äiti.
hampaat: 8 kpl, neljä ylhäällä ja neljä alhaalla
Muut taidot: Syö välillä itse lusikalla. (toisinaan menee pelleilyksi)
Sammuttaa kaukosäätimestä telkkarin jos saa sen käsiinsä. Nousee syöttötuolista pöydälle. Alkanut " pukea" vaatteita päälle eli laittaa kaiken päähänsä, vaippaa myöten. Täyttää pesukonetta omilla leluillaan ja joskus myös vaatteilla. Laittaa musiikin päälle stereioista ja jammailee Klamydian/ Lauri Tähkän tms. tahtiin.
(Tekniikan miehiä taitaa olla meidän juniori)
Näyttää kädellä jos haluaa jotain esim. syömistä tai lelua. Heiluttaa välillä jos joku on lähdössä.
" Intiaanimölinää" tekee kaikenaikaa. Naksuttelee kielellä. ..ja paljon muuta...
Muitakin juttuja oli, mutta on mentävä rauhoittelemaan poikaa kun heräsi taas täydestä unesta huutamaan..
mammutti ja Peetu
Lohdutuksen sanoja ja iso hali pajuskalle!. Olo on varmaan tosi kurja, mutta nää pienet on niin kerkeeväisiä eikä sitä aina muista, että yltävät jo vaikka minne. Tekevälle sattuu. Onneksi ei kuitenkaan käynyt pahemmin ja pienellä palovammatkin paranevat nopeasti, aina ei jää edes arpia. Toivottavasti muutenkin tervehtyisitte pian!
pikku85:lle ONNEA plussauksesta!! Minäkin vähän kateellisena täältä onnittelen...mutta meilläkin suunnitteilla vasta ensivuoden puolelle. Kuume on kyllä kova, varsinkin kun ystäväpiiriin on tullut ja on tulossa vauvoja. Nyt juuri eräille kavereillemme syntyi tyttö karkauspäivänä. Ennen tuntui, että kaikki saavat poikia ja nyt tuntuu kaikille tulevan tyttöjä! Jo kolme ystäpariskuntaa on saaneet tänä vuonna tytön! Kolme vielä odottaa...
Heinä76: Jännittäviä päiviä sulle! Täällä jännitetään mukana. Mä en osaa noista oireista sanoa yhtään mitään, kun mulla ei kummastakaan oo ollu mitään raskausoireita, mutta jotenkin oon ollu aina varma plussauksesta ennen testiä. Testit oon kyllä tehny aina vasta menkkapäivän jälkeen.
Kolomonen: Oon kanssa miettinyt tuota sijaisperhe juttua. Syynäävät kyllä tosi tarkkaan koko perheen arvioidessaan sopivuutta sijaisperheeksi! En tiedä juurikaan mitään muita virallisia vaateita, kuin että pitää olla 25-vuotias. Ite oon ajatellut sitä sitten, kun omat lapset on vähän isompia, niin on enemmän antaa aikaa sijoitetullekin. Niistä perheistä on kyllä todellakin huutava pula kaikkialla! Ja vaikka mekin asutaan täällä maalla, todella pienessä kunnassa, ei tääkään oo mikään lintukoto, vaan tarvetta on myös paikallisilla perheillä.
Nyt pitää lopetella ja valmistautua viemään poikaa kaverinsa synttäreille. Ekat " oikeat" kaverisynttärit eli sellaiset joinne ei aikuisia ole kutsuttu. Kaveri on aivan innoissaan :) Aada nukkuu vielä vaunuissa, joten pitänee kaapata hänet sieltä kesken unien mukaan, sillä miehellä on taas peli... Huomenna kyllä lupasi viedä mut leffaan ja syömään <3 Ei ollakaan oltu vuoteen missään kahdestaan!!!
Mukavaa lauantaita kaikille toivottelee Pessi ja Aada (joka on taas oppinut liudan uusia sanoja)
Vasta huomenna tai tiistaina ois menkkojen alkupäivä mutta etominen vaan jatkuu ja jatkuu! Mulla on ollut joka raskaudessa ongelmana sokeritasapainon sekottuminen, on siis liian alhainen sokeritaso (raskaushormonit sekoittaa insuliinin tuotannon liian suureksi joten aina jos pistän suuhuni sokeria tai nopeita hiilihydraatteja, iskee kauhea etominen kun voimistunut insuliinin tuotanto alkaa kiireellä alentaa hiemankin noussutta verensokeria, jee jee). Ja nyt en sitten kestä esim. viittä karkkia tai yhtä keksiä, iskee joka suupalan jälkeen kamala etominen. VIime viikolla söin sujuvasti 400 gramman karkkipussin kerralla, nyt etoo yksi keksi. Että JOTAIN tässä nyt on.
En malttanut olla testaamatta etuajassa, vaikka ainut saatavissa oleva testi oli apteekin raskaustesti, enkä tiedä onko se kovin herkkä. Siihen muodostui tuskin havaittavissa oleva viiva, mutta jos ei silmäni valehtele niin viivahko siinä oli. Tuommonen tosi tosi himmeä viiva mulla kyllä oli viimeeksi silloin kun se raskaus meni kesken melkein heti alkuunsa ennen kuopusta. Joten en vielä osaa ajatella että tuo olisi plussa. Pakko malttaa mielensä vielä! Kuitenkin viiva on viiva, joten iso mahis on että se vahvistuu ja muuttuu odotukseksi.
Mies on jo suunnitellut että nyt meijän on pakko muuttaa isompaan taloon jota ollaan harkittu muutenkin viime aikoina. Ajattelimme vaan että kunhan aloitan työt, jää enemmän rahaa lainanmaksuihin. Mulla nimittäin on juuri lupailtu roimaa palkankorotusta koska olen lähdössä vetämään tän läänin tasolla erittäin merkittävää hanketta. Se on 3-vuotinen hanke ja alkaa nyt keväällä joten on tosi hankalaa jos aloitan siinä ja olen välillä vuoden pois ja tulen taas vikaksi vuodeksi! Ja jos en kerro raskaudesta vielä vaan aloitan työt ja sitten jäänkin kohta pois, se on hirmu noloa vaikkei raskaus olisikaan suunniteltu. Jos kerron heti tilanteen, he tietenkin pyörtää suullisen sopimuksen ja joku muu valitaan tuon firman tärkeimmän hankkeen vetäjäksi sillä seurauksella, että mä menetän 700 euron palkankorotuksen ja jään hanttihommiin ennen ja jälkeen äitiysloman. MITÄ TEEN???
Tässä sunnuntain " kiireissä" yksi kommentti Heinälle: ehdottomasti sinuna pitäisin omana tietona raskauden ja kertoisin vasta aikaisintaan jossain 4kk kohdalla ja valkoisena valheena että havaitsit sen vasta silloin. Toki olet vilpittömän pahoillasi silloin ja voit aidosti sanoa, ettei se ollut suunnitelmissa.
Kyllähän niitä tapahtuu, että on erilaisia oireita, mutta ei ajattele niiden johtuvan raskaudesta, ja menkat voi olla pitkään poissa. Jos sitten sulla ei olisi takasin tullessa enää projektia, vaan joku muu jatkaisi sen vedossa, ei olisi niin harmittava juttu kuin että et saa sitä ollenkaan alkuunkaan. Että sellasia, tässä siis yksi subjektiivinen näkemys!
Sunnuntaita!
T: Sporttari ja Milli juuri pulkkamäestä kotiutuneena
Meillä Viivin kiukuttelut sitten selittyi (päivä)unien puutteella. Vuorokausisaldoksi kertyi sen verran vähän nukuttuja tunteja, että oli päivisin sitten kiukkunen. Nyt on eilen ja tänään nukkunut reilut 3 tunnin päikkärit ja yöuniakin kertynyt sellaiset 10 tuntia, niin on ollut taas pirteää ja iloista neitiä :) Nytkin höpöttää kovin tuossa lattialla ja keinuttelee itseään sitterissä.
Heinä: Tuo sporttarin vinkki on kyllä hyvä, mutta teet kuin itsestäsi hyvältä tuntuu. Ja haaleaakin haaleampi viiva on yleensä positiivinen, tässä jo tohtisin onnitella..
Meillä on nyt oltu sitten reilu viikko ilman yömaitoja :))) Tuttipullokin vaihdettiin nokkamukiin, jossa silikoninen pää. Hylamaitoa menee 50ml 200 millissä ilman oireita.. Jos saataisiin pian jättää tutteli kokonaan pois..
(.) mulla on tukala olo jo, maha on pikkuhiljaa alkanu laskeutua mut silti olen kylkiluihin saakka aivan täynnä.. Pari päivää on tuntunut että lapsivettä tihkuttelee tipoittain. Tarkkailen vielä tilannetta ja jos vielä huolestuttaa niin alkuviikosta soittoa neuvolaan.. Hmm, niin joo. Soittelin kelaanki tällä viikolla kun olen hakemukset sinne toimittanut 30.1 eikä vieläkään ole mitään tapahtunut. Sieltä sitten asiakaspalvelun setä sanoi, että tekevät kaikki päätökset 30pv ennen LA eli saan melkein kuukauden vielä odottaa äitiyspakkausta!! :( Viivistä laitoin hakemukset heti menemään kun todistuksen sain ja pakkauksenkin sain sillon jo kahdessa viikossa...
Hmm, saatiin asuntotarjous Tampereelta. Tarvitsee vielä keskustella miehen kanssa asiasta.. Vaikutti ainakin mielenkiintoiselta.
Mä tein tänään ekaa kertaa pitsaa ja hyvää oli, vaikka itse kehunkin. Nyt neidin kanssa iltapuurolle ja jonkin ajan kuluttua suihkuun läträämään =D Mukavaa iltaa helmet!
t.Ufa & Viivi
Onpa Heinällä tosiaan kinkkinen tilanne...!
Varmasti houkuttelee työ, jossa on luvassa noinkin suuri palkankorotus ja sit taas toisaalta...
No, apuja en osaa minä antaa, mutta oli päätös mikä tahansa, se on varmasti oikea juuri teille! =) Tsemppiä!!
Mun piti jotain purnata, mutta unohdin jo aiheen, joten säästytte siltä tämän kerran! =)
Meillä täytettiin sitten tänään virallisesti 1 ...
Viikonloppu meni juhliessa, mutta mukavan rauhallisesti juhlittiin kuitenkin. Peetu sai kaikenlaista kivaa lahjaks, vaatetta ja muutamia kehittäviä leluja.
Haikeudella (jälleen kerran) muistelin kulunutta vuotta ja kaikkea mitä siihen on mahtunut.
Palaisin taatusti vuoden päähän ja eläisin kaiken toiseen kertaan jos olis mahdollista.. On tämä ollut niin antoisa vuosi! ...ja miksei tietysti tulevat vuodet ole sitä myös...
Huomenna on 1-v. neuvola ja siitä alkaa mun laihdutus!
Syynä siihen juuri huomenna alkavaan laihdutukseen on se (siis lisäsyy, korkea aika on alkaakin!), että siellä on kunnon puntari. Kotona oleva valehtelee paljon.
Jospa aloittaisin tästä sitten sen -laihdutus osion..
Laihtua pitäis väh. 15kg. Tämän hetkistä tarkkaa painoa en tiedä.
Alkutavoitteeks aattelin ottaa 10kg ja loput sitten kun niin pitkällä ollaan!
Ensiviikko syödään miehen kanssa pääasiassa salaattia (tomaatti, kurkku, salaatti, tonnikala ja riisi), leipää otan mukaan töihin.
Siitä lähtee sitten toivon mukaan hyvin käyntiin kevyempi ja terveempi elämä =) !!
Vielä jonkun aikaa mun tarvii yrittää keventää ihan pelkästään syömistä kontrolloimalla kun kinttu on sökö, mutta jos se joskus tulee kuntoon, niin alan uimaan ihan säännöllisesti!
Mulla on kaapissa paritkin ihan uudet housut, jotka ei mahdu päälle -tai mahtuu, mutta pursuan niistä niin kurjasti yli, ettei kehtaa vielä pitää!
Huomiseen!
mammutti ja Peetu 1v.
Mä olen ihmetellyt, että olenkohan raskaana! Menkkojen ei ois pitänyt vielä ees alkaa vaan vasta parin päivän päästä, mutta mua on etonut pari päivää ja tänään alavatsa on tuntunut varsin painavalta sekä tissejä aristaa. En vielä viitsi testailla, koska eihän siinä pitäis näkyä mitään vielä vaikka oisinkin raskaana. Tällä tavalla kuitenkin oireili aiemmatkin raskaudet jo päiviä ennen menkkojen oletettua alkua. Voin tosin olla luulotautinenkin, mutta tuntuu ihan siltä kuin oisin raskaana. HUhhuh! Mähän yökin viimeeksi koko odotusajan ja lapsi painoi 4,8 kg joten sen puolesta ei houkuttelisi yhtään.
Meillähän on jo kolme lasta eikä neljäs ole mitenkään tilattu! Tässä kuussa kuitenkin oli yksi " hieman teinimäisesti ehkäisty iltahetki miehen kanssa" ja seuraavana päivänä oli selvä ovulaatio, tunnen sen todella selvästi. Fiksua toimintaa, va5rsinkin kun kaikki kolme lasta on saaneet alkunsa heti kun on tilattu joten hedelmällisyys on huipussaan meillä. Joten jos nyt olen raskaana, tiedän tasan miksi!
Onhan mulla ollut vauvakuumettakin kuten myös erityisesti miehelläni, mutta järkisyistä olemme päätyneet että kolme lasta on meille sopivin lapsiluku. Jos vielä yksi sinnikäs sissi kuitenkin on tulollaan, kaikki sopeudumme siihen ilolla. Mutta sitten saa kyllä piuhat pistää poikki heti synnärillä!!!!
Nyt ei muuta kuin jännittämään pari päivää. Tunsitteko te ennen menkkojen alkua jo että olitte raskaana? Jos niin mistä? MIlloin testasitte???