Miten saa vajaa 2v pysymään sängyssään?
Aiemmin on nukahtanut itsekseen omaan pinnasänkyynsä. Sitten keksi, että sängystä voi kiivetä pois ja nukahtamisesta on tullut tuskaa.
Isosisko 4v nukkuu samassa huoneessa ja kärsii tästä uudesta iltarumbasta myös.
Olemme kokeilleet myöhäistää nukkumaanmenoaikaa, joskus sisko nukahtaa ennenkuin pienempi viedään nukkumaan. Lisäksi hankimme tavallisen lastensängyn. Tulee sängystään pois kymmenisen kertaa ennenkuin nukahtaa, joskus on nukahtanut lattiallekin. Viemme takaisin sänkyyn ja rauhoittelemme hetken. Varsinaisesti emme kuitenkaan nukuta lasta.
Onko tämä vaihe mennyt teillä itsellään ohi vai mitä olette tehneet?
Kommentit (4)
mutta palautettiin vaan takasin, ei puhuttu mitään eikä jääty huoneeseen. Vähitellen karkauskerrat vähenivät ja ehkä kahden-kolmen viikon päästä ne käytännössä loppuivat. Nyt tulee yleensä kerran olkkariin katsomaan, että " kaikki on hyvin" ja sitten jää sänkyynsä itse nukahtamaan. Olen tosi onnellinen, että ollaan päästy tähän, ettei tartte nukuttaa, mutta kyllä se pinnaa vaati!!!! Tsemppiä!!!! Nyt pitäis sitten vierottaa tutista, argh... Lapsi nyt 1v 10kk
Toivoa siis on :)
Juu tiedän, olemme päässeet vauvaiän jälkeen tyttöjen nukahtamisista helpolla. Ovat nukahtaneet nätisti itsekseen klo 20-20.30. Voin vain kuvitella tuota 100 kertaa poissängystä ravaamista ja omien hermojen kestävyyttä.
Ap
Meidän lapsi kun ei oo koskaan nukahtanut itse, eikä usko mitään asiaa kymmenellä toistolla, niin joskus ihan huokaisuttaa, kuinka helpolla joidenkin lasten kanssa pääsee.
Muistatteko sitä ketjua, missä äiti oli päättänyt viedä lapsen takaisin sänkyyn niin monta kertaa kun tarvii. Ja ekana iltana vei lapsen takaisin 96 kertaa...