Paljonko 1-2 kk ikäinen vauva syö?
Kärsin migreenistä ja aion käyttää migreenilääkkeitä imetyksen aikana. Mulla oli parasetamolilla kärsitty liki päivittäinen migreeni raskauden kolmen ekan kuukauden ajan, enkä sitä kärsimystä halua uudestaan. Migreenilääkkeen vaikutuksen aikana ei voi kuitenkaan imettää. Paljonko tuollainen 1-2 kuukauden ikäinen vauva syö äidinmaitoa vaikka 12 tunnin aikana?
Mulla tulee maitoa hyvin ja olen pumpannut sitä pakkaseen, joten olisi tarkoitus sitä käyttää. Paljonko kannattaa sulattaa? Kauanko desi kestää sulaa jääkaapissa?
Tosi vaikea arvioida nesteen määrää imetyksen aikana. Lapsi syö hyvin ja kaipaa ruokaa yleensä 3-4 tunnin välein. Illalla tiheämminkin. Kerralla syö yleensä yhdestä rinnasta noin kymmenisen minuuttia.
Kiitokset vinkeistä.
Kommentit (2)
kuudennes painosta: Jos painaa 4kg, niin maitoa pitäisi mennä vuorokaudessa melkein 7 desiä, näin neuvottiin meitä viikon ikäisen kanssa. Vanhemmalle vauvalle enemmän, luulisin.
Toiset tuntuvat ottavan 20 ml kerrallaan, mun kuopus sitten taas vetäisi 200 ml miltei heti laitokselta kotiuduttua (istukka oli aika räjähtänyt, vauva oli ehtinyt laihtua masussa, likalla on aina ollut sudennälkä, kuin ruoka voisi loppua kesken.)