Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2v käy ylikierroksilla aamusta-iltaan ja illasta-aamuun...vinkkejä miten rauhoittaa lasta?

Vierailija
23.02.2008 |

Meillä on todella villi 2vuotias poika. Hän on aina ollut tempperamenttinen ja vaativa, mutta nyt viimeinen 1-2viikkoa on ollut yhtä hulluutta. Poika käy ylikierroksilla koko ajan. On sellanen " hysteerinen" eikä rauhoitu ollenkaan. Hän mm. puhuu huutaen ja hysteerisesti, juoksee, ei pysy hetkeäkään paikallaan. hyppii, pomppii, tekee kaikkea pahaa ja inhottavinta kaikista on se, että ei nuku enää öisin.

poika on nukkunut 3kk eteenpäin yöt hyvin, mutta nyt tämän " hysteerisuus" jakson aikana hän ei meinaa illalla millään nukahtaa. Höpisee sängyssä, potkii laitoja ja huutaa jopa 3h ennen kuin nukahtaa. Viime yönä poika heräsi klo 02 ja valvoi klo 06 asti. Oli taas hysteerinen, puhui leluista, junista jne. Jotenkin tuntuu, että lapsi ei pysty nollaamaan aivojansa vaan käy koko ajan niinsanotusti ylikierroksilla. Ihan sääliksi käy.

mistähän tässä mahtaa olla kyse ja mitä asialle pitäisi tehdä?

Itse olen miettinyt puhkeavia takahampaita...mutta voiko ne aiheuttaa näin rajun ja pitkän reaktion? Perheessämme on myös uusi vauva, sekin voisi olla syynä, mutta en kyllä ymmärrä miksi se herättelisi öisin?

kiitos kaikista vinkeistä

terveisin TODELLA väsynyt äiti

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä myöten ylikierrokset. Annathan varmasti esikoiselle omaa yhteistä aikaa aina kun vauva nukkuu vaikka päikkäreitä, ja että hän ymmärtää ettei häntä ole korvattu pikkuisella.

Josko hän on hädissään ja alkanut kerjäämään huomiota. Sitten kieltäessä hän on saattanut loukkaantua ja menettää yöunensa ja siitä onkin lähtenyt loppumaton oravanpyörä.

Enhän toki tiedä mikä tilanne teillä on siellä kotona, mutta olen kokenut saman, ja huomasin, että kielsin omaa esikoistani väsyneenä vauvasta varmasti liikaakin. Positiivista palautetta pitää aina olla enemmän kuin negatiivista, joten muista kehua ihan pientäkin asiaa mikä meni hyvin ja keskity kuuntelemaan mitä lapsella on asiaa. Muista pysyä rauhallisena, se pitää lapsenkin rauhallisena.

Kovasti voimia! Kyllä varmasti onnistut.

Vierailija
22/22 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutinaan tms. Jos teillä olisi sitä antaisin annoksen puoli tuntia ennen nukkumaanmenoa se rauhoittaisi kummasti.

Omalla lapsella oli vaikeuksia päästä unirytmiin kiinni, sairasteli paljon jo pienenä ja oli ihottumaa ja rokkotautia korvakierteen lisäksi.

Kutinaan saatiin Ataraxia (on nestemäistä) ja huomasin että se mitä ilmeisemmin rentouttaa, annoin viikon ajan joka ilta tuota lääkettä ja lapsi pääsi unirytmiin. Kerroin asiasta myös neuvolassa ja ei terkkari siitä minua tuominnut kun tiesi tilanteemme.

Luin vain sinun avauksen en muita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi