Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma lapsi äitinsä hoidettavana päiväkodissa? Kokemuksia? Onko ok?

Vierailija
23.02.2008 |

Olen palaamassa vanhaan työhöni päiväkodin lastentarhanopettajaksi. Nyt näyttäisi siltä että esikoistyttäreni 4v on siinä ryhmässä hoidossa jossa minä olen töissä. Tytöltä vähän alustavasti kyselin että miltä tuntuisi jos oma äiti olisi hoitajana siinä päiväkotiryhmässä jossa hän on syksyllä hoidossa. Tyttö sanoi että se olis tosi kivaa. Tiedä sitten käytännössä?

Kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi oli 5.v kun mentiin samaan ryhmään josta sitten vuoden päästä siirtyi eskariin. meillä meni kaikki hyvin, mutta tosi paljon riippuu lapsen luonteesta. miten kiinni on sinussa, jaksaako odottaa vuoroaan, miten osaa ratkaista riitatilanteita, totteleeko myös muita aikuisia, osaako ottaa vasaan apua myös muilta kuin sinulta?

itse en toisen lapseni kanssa voisi missään nimessä kuvitella olevani samassa ryhmässä. lapsi liian kiinni minussa, oikukas, temperamenttinen.

Vierailija
2/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan muiden lasten kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitä ennen ei meilläkään ole ollut ongelmia. Lapsen luonne tietysti vaikuttaa paljon. Ja sanoisin, että ratkaisu ei niinkään vaikuta ryhmän muihin lapsiin, enemmänkin äidin ja lapsen suhteesta on kysymys.

Vierailija
4/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta haastavaa se on - hyvin haastavaa. Varsinkin kun tämä oma on erittäin temperamenttinen, helposti kiivastuva, määräilevä, mutta herkkä lapsi :/ Osaan kuvitella että tilanne päiväkotiryhmässä voisi olla samanlainen ellei vielä pahempi. Meidän tyttö ainakin tukeutuisi liikaa minuun ja ei osaisi itse ratkaista ristiriitatilanteita. Nyt pärjään kyllä hänen kanssaan, mutta välillä se jatkuva takkuaminen arjen pikku jutuissa on rasittavaa....

Vierailija
5/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe ongelmaa tässä. Usein ne vieraat kihnuttaa paljon tiiviimmin hoitajan sylissä kuin omat.

Vierailija
6/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä suostuisi olemaan päivääkään samassa ryhmässä lapseni kanssa! En edes samassa pk:ssa. Kyse ei ole äidin asenteesta vaan lapsen. Miten selität hänelle tilanteen? Miten voit olettaa häneltä tiettyä käytöstä pk:ssa? Ja jos et, asetat lapset eriarvoiseen asemaan ja miten selität sen muille lapsille? Eikö sulla ole eri roolia pk:ssa kuin kotona?

Vierailija
7/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyse ei ole äidin asenteesta vaan lapsen. Miten selität hänelle tilanteen? Miten voit olettaa häneltä tiettyä käytöstä pk:ssa? Ja jos et, asetat lapset eriarvoiseen asemaan ja miten selität sen muille lapsille? Eikö sulla ole eri roolia pk:ssa kuin kotona?

Vierailija
8/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko ihan varma että esim. riitatilanteet tulevat asiallisesti hoidettua? Mitä jos esim. hoitajan lapsi kiusaa jotakuta toista? Miten se setvitään? Setvitäänkö se?

Vierailija
9/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä laittaisi lastani samaan ryhmään missä työskentelen.

Vierekkäisissä tarhoissa ollaan ja hyvä näin.

Vierailija
10/10 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

samassa eskarissa töissä jossa yhdellä hoitajalla oma lapsi ryhmässä.

Hyvin meni, ei koskaan mitään ongelmia.

Riippu pitkälti lapsen ja vanhemman välisestä suhteesta ja molempien luonteista.

Ei VARMASTI sovi kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme