Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

nukkukaa ennen synnytystä mahdollisimman paljon sillä sitten

Vierailija
23.02.2008 |

kestää vuoden ennen kun saa kunnon yöunet, he.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uni maistuis parhaiten päivisin, mutta mites lapsilta nukut. ; )

Vierailija
2/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unta kun ei voi pakata varastoon!

Ennemmin pitäis kehoittaa lukemaan kaikki kirjat ja katsomaan kaikki elokuvat joita ei ole vielä lukenut/nähnyt.

Lisäksi pakastimeen pitäisi urakoida ruokaa kuin suurtalouskokki, sillä vauvan saavuttua ei ruoanlaittoon ole aikaa, eikä se hirveästi kiinnostakaan, mutta nälkä on kuin susiemolla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miset TARVITSEVAT 6-8 tuntia unta vuorokaudessa pysyäkseen terveinä ja työkykyisinä. Toki tämä tarve on jossain määrin yksilöllinen, mutta n. 7h unta on keskiarvo, johon suurin osa pystyy itsensä totuttamaan. Siis sellainen määrä unta vuorokaudessa, jolla ihminen selviää...MUTTA jos ihminen on tittunut nukkumaan 10-12 h yössä, hän on luonnollisesti aivan katki 7 tunnin unien jälkeen, puhumattakaan siitä, jos joutuu pärjäämään vähemällä pidemmän aikaa.

Pikemminkin ennen vauvan saantia voisi siis totuttaa itsensä vähän vähempiin uniin. Silloin muutos ei ole niin radikaali kropalle.

Vierailija
4/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä kanssa komppaan kolmosta.

Olisi pitänyt tuijottaa kaikki leffat raskausaikana.

Meillä on todella kiltti vauva, joka ei (ainakaan vielä) ole liiemmälti mua valvottanut. " Pahimmillaan" kaveri on herännyt yöllä syömään neljä kertaa. Aina nukahtaa heti, kun on masu taas täynnä. Nyt on menty jo pitkään yhdellä yösyötöllä.

Vaikka vauva on kiltti, niin yhtään kirjaa en ole hänen syntymänsä jälkeen lukenut, enkä yhtään leffaa nähnyt kokonaan.

Ei silti... kyllä tuo vauva menee hyvästä elokuvasta, varsinkin komediasta ;)

Vierailija
5/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja katselin leffoja ja luin kirjoja. Sitten kun synnytys kynnistyi todella kivuliailla supistuksilla yöllä, en pystynyt nukkumaan enää yhtään. Ja olin ehtinyt nukkua sellaiset 40min. Voitte kuvitella että olin väsynyt synnytyksen aikana... Tämän toisen kohdalla en taatusti kuku ylhäällä puoleen yöhön asti....

Vierailija:

Unta kun ei voi pakata varastoon!

Ennemmin pitäis kehoittaa lukemaan kaikki kirjat ja katsomaan kaikki elokuvat joita ei ole vielä lukenut/nähnyt.

Lisäksi pakastimeen pitäisi urakoida ruokaa kuin suurtalouskokki, sillä vauvan saavuttua ei ruoanlaittoon ole aikaa, eikä se hirveästi kiinnostakaan, mutta nälkä on kuin susiemolla!

Vierailija
6/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on nukuttu aina ihan hyvin, myös vastasyntyneiden kanssa..

Perhepedissä onnistuu helposti.

Meillä ei ole kyllä ollut koliikkia tms. kummallakaan lapsella.

Kolmatta odotellaan, enkä koe tarpeelliseksi nukkua enemmän ennen synnytystä..

Vierailija
7/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasyntyneen vauvan kanssa nukuin itse oikein hyvin (x2 lasta), jopa 5-6 h pätkissä - mutta isolla vatsalla en juurikaan saanut syvää unta.

Yksilöllistä kai tämäkin.. ;-)

Vierailija
8/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sitä pitdäkkään heräillä 2tunninvälein?

Vierailija
9/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessani mä nukun todella huonosti, viimeiset kuukaudet enää muutaman tunnin yössä (kipujen takia). Siinä tilassa on todella raivostuttavaa kuunnella näitä " nuku varastoon" -neuvoja.

Vauvan synnyttyä uni palasi heti.

Vierailija
10/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi pientä lasta ja kolmas tulossa. Ehdin hyvin nukkua, lukea kirjoja (sekä ammattikirjallisuutta että kaunokirjallisuutta) sekä katsoa elokuvia. Mutta muistan kyllä ekan lapsen syntymän jälkeen miten kädetön sitä oli, mitään ei muka ehtinyt tekemään sen yhden pienen vauvan kanssa.

Älkää huoliko, tuo on vaihe, se menee ohi =)

Vierailija
11/11 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja tiedätkö mistä se johtuu että nyt sitä aikaa on? Niistä lapsukaisista katsos kun on seuraa toisilleen. Esim 11kk ikäinen viihtyy hyvin kolmivuotiaan isosiskonsa kanssa ja omalla tavallaan jo leikkii ja touhuaa tämän kanssa pitkät tovit.

Sen sijaan kun nykyinen 3v oli 11kk vanha, niin eipä ollut ketään jonka kanssa leikkiä, vaan äiti se oli jonka lahkeessa roikuttiin.

Kummallista, että monen lapsen äidit AINA unohtavat tämän näkökohdan. Antavat sen sijaan ymmärtää, että oman ajan ottaminen olisi jotenkin kokemukseen pohjautuva juttu. No ei ole.

Monen lapsen myötä jotkut asiat myös helpottuvat. Kuten se, että ne LAPSET VIIHTYVÄT KESKENÄÄN, toisin kuin ainokaiset joilla ei usein ole muita seuraa kuin se äiti.

Joten siinä mielessä 2-3 lapsen äidillä on jo vaivattomampaa kuin yhden lapsen äideillä.

Tätä mieltä minä olen, ja tämä on yksi syy minkä vuoksi en halunnut jäädä yhden lapsen äidiksi.