APUA mitä syötän oksentelevalle 2vlle?
Tyttö 2v9kk on oksennellut ja ripuloinut keskiviikosta asti. Eilen joi yhteensä ehkä kolmisen desiä ja ripuloi tuplasti.
Tänä aamuna yritin juottaa 30ml kerrallaan 15min välein, kaikki tuli ylös samantien. Vaihdoin tahdin 10ml 5min välein ja nyt näyttää hyvältä. Olen antanut vettä ja jaffaa. Mitään ei suostu syömään, mitä tarjoan. Itse pyytää popkorneja, ranskalaisia ja pullaa. Niitä ei täältä löydy ja olen lasten kanssa yksin kotona, eli en voi lähteä kauppaan tai apteekkiinkaan.
Kannattaisko tuolle juottaa pelkkää jaffaa, bai onko se liian ytyä yksistään? Pitäiskö yrittää pakkosyöttää jotain, vai jatkanko tuloksetonta tarjoamista? Omenaa tyttö söi yhden siivun äsken, mutta leipä, kinkku, sipsit, juusto yms. ei kelpaa.
Kommentit (5)
Etkä ole vieläkään järjestänyt lapselle suolaista ja nestettä? Häpeä!
Osmosalia pitäisi jokaisen lapsiperheen kaapista löytyä AINA. Sillä ne lapset nesteytetään - vaikka väkisin jos ei muuten mene.
Sen jälkeen annat ihan mitä vain lapsi huolii. Paljon nesteitä kumminkin.
Osmosalin voi liuottaa vaikka mehuun jos menee niin paremmin. Meillä oli 2v sitten reilu 1v kovassa ripulissa ja oksennustaudissa. Annoin osmosalia, mutta oli jo niin huonossa kunnossa, että oksensi senkin. Mentiin sitten päivystykseen ja siellä sanottiin, että lapsi oli jo kuivumassa. Laittoivat nenä-mahaletkulla osmosalia ja lapsi virkistyi hetkessä. Ei oksentanut enää kertaakaan ja ripuloikin vain pari kertaa.
Se pysyy meillä ekana sisällä, kunhan määrät on pieniä. Voit myös soseuttaa omenaa, se menee usein helposti alas ja pysyy hyvin, ja vettakin siinä on (soseutus on helppoa, keitä omppuja hetki että pehmenevät, sitten vaan jollain sauvasekottimella tmv. muusiksi, voisit ehkä lisätä sokeria ja pikkuripauksen suolaa (niin vähän ettei maistu suolaiselta).
hörppy kerrallaan, ei niin paljoa että tulee oksuolo
Suolatasapainon takia, jos keskiviikosta asti on ollut kipeä.
Etkö saisi ketään hakemaan apteekista osmosalia ja kaupasta vaikka mehua ja niitä ransakalaisia?