Onko täällä muita YTM:ä?
Itse valmistun kohta yhteiskuntatieteilijäksi. Onko meitä muita täällä? Mitä olette pitäneet alasta? Tuntuuko omalle vai valitsisitteko toisin nyt?
Itselleni tämä on todellinen toiveala. Voin yhdistää tässä mielestäni omat vahvuuteni ja osaamiseni. Olen lisäksi pohjattoman kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista.
Kommentit (22)
Anna kun arvaan: ei ihan paras arvosana gradusta..? Sen verran naiivia ja jotenkin yksinkertaista tuo kieli. YTM:ä = yhteiskuntatieteidenmaisteriÄ. Ja muutenkin liikuttavan heppoista tarinaa.
Tuossa edellä tulikin jo kerrottua, ettei yhteiskuntatieteilijöillä ole yhtä "alaa". Itse olen toimittaja (VTM), opiskelukavereitani on sosiaalipuolella, ministeriöissä, Nokialla...
Siis tarkoitan yleensä tutkintoa ja opintoja, muustahan minulla ei vielä ole kokemusta. Olen lukenut sivuaineina johtamista, henkilöstöjohtamista, sosiologiaa sekä työ- ja organisaatiopsykologiaa. Näillä eväillä sitten pitäisi työllistyä. Olen valinnut sivuaineet sitä silmällä pitäen, että hakeudun henkilöstöhallinnon alalle, mutta olen avoin kaikille vaihtoehdoille. Nyt vaan on kova into päästä töihin.
Paraneeko sinun päiväsi, jos tiedät, että itku tuli, kun innoissani väsäsin viestin ja vastineeksi luin ilkeän vastauksesi?
Mihin kirjoittamaani olet nyt noin pettynyt? Minä en kirjoittele täällä kuin kirjautuneena.
Sekoitin sinut täällä edellä olleeseen kirjoittajaan. Sinun kirjoituksia luen aina, kun niitä on. Mielestäni olet palstan asiallisimpia tyyppejä.
Onnea vain työllistymiseen. Innokkuutta sinusta ei ainakaan puutu. Laskettakoon se hyveeksi :) Tsemppiä!
(Onpas meitä monta Helsingistä, eikös Hgin yliopisto ole ainoa, jossa on VTM-tutkinto, muut on YTM?)
Minulla tämä oli ainoa vaihtoehto, koska en olisi ikinä jaksanut kahlata opintoja läpi ellen olisi niistä todella aidosti kiinnostunut. Valitsin siis alan, joka kiinnosti minua eniten. Kun vielä työllistymismahdollisuudet ovat osoittautuneet hyviksi, en voi valittaa.
Jonkun verran eroja voi kyllä olla siinä, mistä pääaineesta valmistuu. Mutta eiköhän tutkinto noin ylipäätään ole aika hyvin työllistävä. Ainakin tilastollisesti on ollut.
Onnea tuore YTM! Toivottavasti mukava työpaikka löytyy.
tehdäänpäs niin, että sinä arvailet tämän illan mitä minä sain gradusta ja minä itken täällä. Eikös joo?
Innostus tai ilkeys- eikö lie niillä yhtä pitkälle pääse.
Olen itse vakuuttunut alani sopivuudesta itselleni. Toki työllistyminen mietityttää, vaikka monet ovat kertoneet sen olevan hyvä. Itse en ole valmistunut Helsingistä ja töitäkin haen muualta Suomesta. On ihanaa kuulla, että pääasiassa olette olleet tyytyväisiä koulutukseen.
Hyvää kevättä!
kun piti vittuilemaan ap:lle. Itse varmaan olet niin hieno ihminen.
Mä olen kans jonkin sortin VTM/YTM tosin puolet tutkinnosta ulkomailla, en ole vielä päivääkään tehnyt "alani" töitä, mitä ne nyt ikinä ovatkaan.....
Valtion leivissä asiantuntijatehtävissä tällä hetkellä. Monipuolinen tutkinto.
Tosin jatko-opintontoja teen.
Valtiotieteilijöitä valmistuu Hesan lisäksi Turusta.
Olen tyytyväinen tutkintooni varsinkin nyt, kun valmistumisesta on 7 vuotta. Heti valmistumisen jälkeen pohdin kyllä, että mitähän tuli opittua... Työelämässä olen todennut, että koulutus antoi sittenkin hyviä eväitä - kriittistä ajattelua, kykyä oppia ja analysoida asioita, jne.
Pääaineeni oli viestintä, ja olen tehnyt tiedottajan ja toimittajan hommia. Nyt olen copyna mainostoimistossa.
kiva kuulla että te kollegat olette hyin työllistyneitä ja tyytyväisiä koulutukseenne. Minä voin sanoa että todella nautin opiskelusta, valmistuin muutama vuosi sitten ja nyt olen vähän eri alueella tutkimus- ja koulutustehtävissä. Yhteiskuntatieteellinen tutkinto on ollut hyvä pohja nykyiselle työlleni ja jatko-opinnoilleni. Suosittelen lämpimästi kaikille!
Näyttää tulevaisuus kyllä avonaiselta tässä vaiheessa vielä, ei oikein tiedä mitä lähtis yrittämään. Monet asiat kiinnostaa, kirjottaminen ja järjestötyö+opetus ehkä eniten. Mulla on tällä hetkellä töitä vuodenvaihteeseen asti.
Itse tutkintoa en kyllä pidä kovin kummosena, voi tosin johtua pääaineesta (pol.hist). Toivottavasti huomaan myöhemmin olleeni väärässä!
ja toimin nykyään opena (sisi yhteiskuntatiet.aineiden) ja olen tosi tyytyväinen! Kivaa vaihtelevaa työtä ja kivat lomat:) Aineopeilla vähän paremmat palkatkin
Rakastin opintojani. Olen ollut toimittajana eri paikoissa valmistumisestani asti. En ole varma, kuinka paljon pystyn hyödyntämään omaa koulutustani työssä suoraan, mutta tunnen etten olisi ilman sitä se ihminen, joka olen tänään.
joko YTM:ä tai YTM:a
Itse olen toimittaja (VTM), opiskelukavereitani on sosiaalipuolella, ministeriöissä, Nokialla...
Ei todellakaan voi. Se on yhteiskuntatieteiden maisteria, ei yhteiskuntatieteiden maisteriä.
Helsingin yliopistosta valmistunut.
Toki olen tyytyväinen tutkintooni. Mutta eihän yhteiskuntatieteilijä valmistu suoraan millekään "alalle"?! Meitähän on mitä moninaisimmissa töissä. Mitä tarkoitat alalla? Itse on kyllä julkishallinnossa töissä, mutta monet ystäväni ovat ihan yksityisissä yrityksissä jne.