Onko jogurtti ruokaa vai herkkua?
Kommentit (42)
kylässä usein tarjoillaan herkkuja, mutta ei ole vielä koskaan jogurttia tullut eteen.
kaikki jogurtit on niin happamia, että en itse niitä pysty ollenkaan syömään, joten en ainakaan itse voi mieltää niitä herkuiksi.
Vaikka meillä jugurtti ns herkkua onkin.
meidän lapsista kukaan ei pidä jogurtista, joten ei voida sitä herkuksi kutsua.
minusta taas kaikki hapan on juuri ihanaa, ja maustamatonta jukurttiakin syön ihan sellaisenaan, en siihen mitään sokeria tarvitse/halua. Välillä laitan kyllä marjoja sekaan tai Weetabixiä. Ja itse ostan Ingmanin rasvatonta maustamatonta jukurttia kilon purkissa, siinä on myös lisättynä kuitua ja maksaa alle 2 euroa
Mutta makuasioista ei voi kiistellä ;)
Vierailija:
kaikki jogurtit on niin happamia, että en itse niitä pysty ollenkaan syömään, joten en ainakaan itse voi mieltää niitä herkuiksi.
Jos jokin on sokerista ja rasvaista, se on herkkua, jos ei, se on ruokaa.
Vierailija:
Jos jokin on sokerista ja rasvaista, se on herkkua, jos ei, se on ruokaa.
Juu, mielestä esim, jotkin rasvaiset juustot ovat herkkua ja suklaa, mutta niin ovat myös jäiset herneet ja retiisi-kurkkusalaatti ja suunnilleen kaikki missä on paprikaa.
Sitten taas minustani ei esim. viinerit ole useinkaan hyvä, tai jugurtti tai rasvassa tiristetyt muikut tai mansikkakermakakku.
onko siina kilo sokeria ja rasvaa, vai ei. Makuasioita. Itse en pida jugurtista, saa mut kakomaan. Maustamatonta jugurttia kaytan ruuanlaittoon ja leivontaan. Lapselle annan jugurttia valipalana, ennen tykkas paljon, nyt saa lahjoa, etta suostuu syomaan. Mieluummin syo avocadoa jalkiruokana. Ja kyse siis maustetusta jugurtista ja rahkasta. Eli ilmeisesti ei herkkua. :)
Tottakai ruoka voi olla herkullista mutta varsinaiset herkut on jotain muuta.
leseitä, muroja tai mysliä (kuituhommia, ei mitään sokerihuurrettuja) ja syödään aamu-, väli- tai iltapalana. Vaikka miten olis sitä sokeria, niin en sitä herkuksi miellä. Erikseen on sitten vanukkaat, kuten suklaa-, toffee-, riisi- ja kermavanukkaat (Naminami, Nikke, Risifrutti...) ja rahkavälipalat. Jugurtti on niin arkisen makuista ja siihen on niin tottunut, ettei sitä osaa pitää herkkuna.
Olen huono syömään aamupalaa, tuntuu ettei maha ja suu ota vastaan. Jugurtti on silloin helppoa syötävää, niin saa edes jotain muuta kuin kahvia mahaansa eikä pökrää ennen lounasta!
Maustamaton (=itse maustettu) on aamu-, väli- tai iltapalaa.
kyllä meidän lapset olisi ihmeissään jos sanoisin tuovani kaupasta jotain herkkua ja toisin jogurttia.
Makeat jugut menee hyvinkin jälkkäristä.
Muuten menee aamupalan, iltapalan ja välipalan osana.
Vai pitääkö ruoan aina olla pakolla syötyä, ja se hyvä tulee vasta jälkiruoaksi, jos silloinkaan?
Jälkkäri voi olla sokeroitua, esim kiisseli.