Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas pyörä eskarissa => jatkuuko koulussa ? :(

Vierailija
23.11.2008 |

Eli pojallamme ei ole "parasta kaveria" eskarissa. Muilla pojilla tuntuu olevan bestis, jonka viereen mennään aina istumaan ja jonka kanssa ensi sijaisesti leikitään. Poikaamme ei varsinaisesti (käsittääkseni) kiusata ja tuntuu aina välillä pääsevän mukaan leikkeihinkin. Mielellään olisi kuitenkin jollekin lapselle "se tärkein"..

Voiko tilanne vielä koulussa muuttua? Vai lyödäänkö lapseen "ylimääräisen" leima jo nyt :(?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli etukäteen sellaisesta johon et voi vaikuttaa. Jos näyttää koulussa siltä, että pojalla ei ole ystäviä ja häntä kiusataan, niin sitten tietysti toimit.

Eskarilaiset ovat vielä tosi pieniä ja koulussa piirit kasvavat. Sieltä voi vallan hyvin löytyä se bestis, jota poikasi ei vielä edes tunne.

Vierailija
2/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ei halua, että muut antaa ohjeet leikeissä, alkaa kränätä niistä aina. Ja siksi muut ei kyllä halua häntä leikkiin. Koulussa sama meno jatkunut. Ehkä ne sosiaaliset taidot vaativat kypsymistä vielä tuossa iässä.

Isosiskolla oli vähän samaa taipumusta olla hyväksymättä muiden määräilyjä. Tilanne on kyllä muuttunut kovasti milloin miksikin. Ja nyt on 3. luokkaa jälleen uudet bestikset. En siis ole huolissani nuorimmaisestani. Nämä ensimmäiset luokat näyttää olevan jatkuvaa kaverinvaihtoprosessia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloinkaan), joten kyllä tilanne varmasti vielä muuttuu moneen kertaan (näin kertoi meidän koulun terveydenhoitaja). Ellei sitten vanhemmat ylläpidä bestissuhdetta taustalla niille, joille sellainen on muodostunut. Mutta voisit itse kutsua lapsen kavereita useammin teille, sillä se kaverisuhde saattaa syntyä, kun se on jotain enemmän kuin pelkkä eskarissaolo yhdessä.

Vierailija
4/4 |
23.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tätä mieltä minä olen aina ollut... Luulin että tällainen sydänystävä on enemmän tyttöjen juttu. Olen varma että poikasi saa kavereita