Apua tarvittais reiman haalarin valinnassa ja koossa!
Eli asun ulkomailla ja joudun pyytämään anoppia lähettämään suomesta tytöllemme reiman haalarin.
Tyttö 10,5kk. Pari kuukautta sitten oli 9,5kg ja 68cm et nyt varmaan lähemmäs 11kg ja päälle 70cm pitkä eli minkäs kokonen tarvis ostaa? 80cm vai 86cm? Nyt käyttää pääsääntösesti 80cm vaatteita, joten kai se pitäisi varmaan olla 86cm, vai?
Kuuluuko minun pyytää vauvojen vai lasten haalaria? Haluan sellaisen että voin laittaa tytön surutta vähän märkäänkin maahan.
Sitten onko hyviä värejä tytölle?
Yritin ettiä reiman sivuilta tietoa, mutta tyhjin tuloksin.
Kiitos jos joku jaksaisi vastata koska tarviin anopille aika tarkat tiedot ettei tule mitään poikien talvipukua postissa :))))))
Kommentit (3)
Helpommalla pääset kun luotat anoppiin ja annat hänen ostaa tytölle sopivan värisen reiman :) Kerrot vaikka hänelle mitä väriä ei saa olla ehdottomasti :)
Mulla on 1v4kk ikäinen hoikka tyttö jolle ostin ensi talveksi haalarin. 92 cm oli NIIN iso, että päätin ottaa 86-senttisen. Vaikkakin tyttö käyttää jo nyt 80-86-senttisiä vaatteita.
Testautin tuon haalarin serkkupojalla, joka on tasan vuoden omaani vanhempi, pojan mittoja en tiedä mutta hoikka hänkin on. Ja puku oli hänelle väljä, jopa reilu! Eli sen täytyy olla 86-senttiseksi todella suuri haalari.
Kyseessä ei ole babymalli vaan se missä vyötäröllä on kiristysnauha. Myyjä sanoi, että babymallin kanssa on hankala liikkua jos se on vähänkin liian iso. Haaraväli kun roikkuu polvissa niin siinä on taaperolla tekemistä.
Aikamoiseen tilanteeseen anopin pistät, jos sanot, että pitää olla se ja se Reiman haalari... Nimittäin yhdessä kaupassa on yhtä mallia ja toisessa toista ja kolmannessa kolmatta ja ei voi aina tietää, että onko kokoja enää jäljellä.
Yksinkertaista olisi tietty pyytää jotain sellaista haalaria, joka on suht helppo löytää ja ei voi sekoittaa mihinkään. Itse pojan äitinä olen sitä mieltä, että esim. CM:n Reimatec oli tosi kivan näköinen (vadelmanpunaista, vaaleanpunaista ja valkoista) ja sitä tuskin sotkee mihinkään, kun siellä CM:ssä ei ole kymmentä erilaista Reimatec haalaria, kuten vaikka Sokosilla on. Reimatecit on aika suuria, mutta en mäkään uskaltaisi varmaan kokoa 80 tuon kokoiselle ostaa, joten tuo 86 lienee ihan ok ja varsinkin kun tuo CM:n haalari oli minusta sitä vyötärömallia, niin se antaa enemmän anteeksi reilua kokoa (vyötärö asettuu kuitenkin oikealle paikalle vaikka olisi reilu).
Niin ja aika arka on tuo tietysti maassa ryömimiseen enkä ole mitenkään varma, että lähteekö lika tuommoisesta karkeapintaisesta ja mattapintaisesta kankaasta. Taitaa olla melkein jokaisen Reiman vitsaus tänä vuonna valkoinen väri seassa, joten yhtään varmaa haalaria tuskin löytyy... Itse saattaisin tuommoisen Reiman hinnalla tilata anopilta vaikka kaksi Motionin haalaria, jos asuu Jesper Junioria myyvällä paikkakunnalla. Se materiaali oli vähän armollisemman tuntuinen ja hinta alle puolet Reimatecista, joten voisi ostaa vaikka kaksi peräkkäistä kokoa. Ihan yhtä vettä pitävä Motion tuskin on, mutta kyllä siinäkin on teippauksia ja kangas jonkin verran vettä pitävää. Itse tykkäsin tuosta Motionin haalarin ulkonäöstäkin.