USAsta tilanneet
Löysin netistä ihanan sängyn Amerikkalaisesta nettikaupasta, joka toimittaa minne vaan. Toimitus tapahtuu Fedex firman kautta ja kulut niiden mukaan. Paljonkohan ne saattais suunnilleen olla?
Itselläni niin huono englanti että täytyy pyytää kaveria kysymään sieltä sähköpostilla, jos ei muuten selviä. Verot tietysti tulee päälle vielä, mutta ei mitään kun niitä sänkyjä ei näytä mistään euroopasta saavan. Säänky noin 100¿+kuljetus. Paljonkohan siitä menis veroja?
Kommentit (10)
Asun USA:ssa ja ei tulis mieleenkään tilata sänkyä netistä, kyllä FedExillä niin ison tavaran lähettäminen on jo ihan tässä maassakin kallista, saatikka sitten ulkomaille. 100 eurolla et kyllä tästä maasta kovin kummoista sänkyä saa, kuvassa voi näyttää hyvältä.
Eli aika paljon saa kuljetuskustannukset ja tullit olla että kalliimaksi tulisi, mutta voi tietysti olla että tulee kalliimaksi. En ole koskaan USA:sta tilannut joten ei ole mitään kokemusta. Tuota Suomalaisen liikkeenkään sänkyä en ole nähnyt joten laadusta en osaa mitään sanoa, mutta hinnan perusteella ei ainakaan Suomessa mikään perussänky.
eli ensin kannattaa tosiaan selvittää tuo kuljetuksen hinta, se saattaa tosiaan kivuta reippaastikin yli sen sadan euron. Siihen sitten tietty vielä verot ja tullimaksut.
En tiedä mikä on sänkyjen prosentti, mutta itselleni on käynyt esim vaatetilauksissa joskus huonosti kun alle 50¿:n tilaus tuli tulleineen ja alveineen maksamaan yli 100¿. Ja rahtikulut ei tässä olleet kuin pari dollaria. Sängyn paino onkin jo " hieman" eri luokkaa joten voipi olla että tuo 349¿ on aika lähellä sitä minkä joutuisit maksamaan jenkeistä tilatusta.
Kannattaa myös muistaa että jos tuote vahingoittuukin matkalla, niin jotta EHKÄ saisit sen vaihdettua, joutuisit itse kustantamaan sen palautuksen takaisin jenkkeihin.
Minulla on myös kerran kokonaan kadonnut paketti matkalla, koskaan en saanut rahojani takaisin - onneksi oli kyseessä vain 30e:n arvoinen tilaus.
olethan huomannut, että sänkyjen koot ovat erejä USA:ssa ja Suomessa. Amerikkalaiset sängyt ovat isompia kuin suomalaiset. Jos haluat paljastaa, mistä sängystä ja liikkeestä on kyse, osaisin EHKÄ sanoa laadusta jotain.
Eli jos sunulla 50¿ vaatteet tuli 100¿ niin varmastikaan kannata tilata sänkyä. Tosi harmi kun nointa Cars sänkyjä ei saa Euroopasta ja Usassa on vaikka millä mitalla niitä, mutta täytyy siis tyytyä tavalliseen lastensänkyyn, kun olen ronkeli että tavallinen autosänky ei kelpaa, tai siis en ole valmis maksamaan siitä 349¿. Cars sängystä olisin ollut...
Tästä sängystä oli kyse, mutta sieltä löytyy paljon muitakin, tästä ja muista kaupoista, hinta luokka n.50-1000¿. Niin ne mitat saattaakin olla eri kun Suomessa, en saanut varmuutta niistä sängyn mitosta, mutta patjatehtaalla Suomessa tekevät mittatilauspatjoja, jotka ei tule sen kalliimmaksi kuin kaupastakaan. Tiedän koska tilasin pinnasänkyyn patjan.
http://carsthemovie.awestores.com/ttp/Disney-Cars-Wooden-Toddler-Bed-Li…
Kun sängyn lisää " ostoskoriin" niin sivulta löytyy painike, jolla voi arvioida toimituskulut. Tänne meille näytti maksavan n. $350. Lisäksi tulee tulli ja ALV. Tulliprosenttia en löytänyt, mutta sen voi etsiä itse:
http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=FI
Paina sivulla Selain-painiketta täyttämättä mitään kenttiin, jolloin jaksot tulevat näkyviin. Linkki olisi ollut liian pitkä, joten laitoin tuon edellisen sivun linkin. Jos tulli olisi vaikka 12%, mitä se todennäköisesti ei ole, niin silloin tullin ja ALV:n voisi laskea seuraavasti
Tulli = 0,12 x ($100 + $350)
ALV = 0,22 x 1,12 x ($100 + $350)
Joku korjannee kaavat, jos menivät pieleen.
Iso kiitos vastauksestasi. Missä päin asuitkaan? Tänne Suomeen se " ostoskori" toiminto ei näytä postikuluja, vaan ainoastaan tekstin että Fedexin kulujen mukaan. Mutta laskeskelin että jos kulut olis ainakin sen 350 dollaria (varmaan on enemmän) ja tulli ehkä 4% ja alv niin hintaa tulisi yhteensä 420¿. Luovun koko ajatuksesta. Alkuun vaan innostuin niin kovasti kun sieltä Usan sivuilta löytyi vaikka mitä ihania sänkyjä ja ei ollut mitään käsitystä miten paljon hintaa tulisi. Nyt olen sitten järkiintynyt ja totean että yli 400¿ sängystä kuin sängystä on liikaa. Ehkä meille tulee joku halpa perussänky ja Cars lakanat ja päiväpeitto tai vastaavaa...
Suomessa asustelen. Siihen zipcode-kohtaan täytyy laittaa postinumero. Ilmeisesti eri puolille Suomeen on ihan eri kulut.
Mutta sänky olisi kyllä tosi hieno!
Joo 352.92 olis meillekin tänne Helsinkiin. Ihastuin todella kovasti löysin nuo Cars sängyt, mutta taidan nyt kuitenkin miettiä vielä sitä tilausta kun tulis tuolle aika paljon hintaa yli 400¿, vaikka itse sänky maksais vaan 100¿.
ja kurkkaa tulli.fi sivuille. Sänky kuitenkin aiiiiikas iso ja painava, niin vaikea lähteä veikkaa, mut ..luulen että aika kivasti sängyn hinta nousee ;)
Voit laittaa Suomen tullille kyselyn hinnasta, kun tiiät pakkauksen tuotteen, hinnan, koon, painon, ja paikan (maan)mistä tuote tulossa Ja noi kaikki selviää yleensä tuotteen vierestä (pakkaus, painojne..). Eli saat tullilta varmimman vastauksen ;)