Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOKUISET vko 8 (to-su)***

21.02.2008 |

Kohti loppuviikkoa mennään - alkuviikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12474410&p=&mpage=1&tmode…

Palajan uudestaan koneelle, kunnes tyär päikkäreillä :)

-AJ&natiainen-

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinkin voin sanoa parantuneeni :) Ja toistaseksi muut ovat pysyneet terveinä. Tänään lähetään käyttään poikia rinteessä, että pääsevät lautailemaan ja lasketteleen - me mennään varmaan miehen kans siksi aikaa Kemissä käymään mm. Lastentarvikeliikkeessä kattomassa tyärelle isompaa turvaistuinta autoon ja ite kattelen " vähän sillä silmällä" tuplia ;) Ja nyt on muutamana iltana tuntunut tosi vilkasta kuplintaa masussa eli todella paljon aikasemmin tuntuu liikkeet mitä kakkoselta. Muuten olo onkin " kuin ei raskaana olisikaan" - on onneksi kaikinpuolin hyvä olo. Sitten eilen saatiin kuulla erään miehen kaverin vaimon olevan myös raskaana ja la heilläkin elokuussa :D No nyt pois omasta navasta...

Roosa: Sinuna ehkä kävisin varmistamassa tuon verenvuotoasian ä-polilla. Ja sitten mulla tuli sellanen juttu mieleen (elä vain nyt säikähä), että onko sulla näkynyt kohdussa kahta sikiöpussia, että jos alussa sikiöitä on ollutkin kaksi ja toinen mennyt pois jossain vaiheessa ja se vuotaa? Jos sulla se hematooma asian on epäselvä?! Anteeki, ko tässä ääneen mietin tätä sun asiaa.

77: Täällä ainakin menee nlakäynnit silleen, että alussa apaut kuukauden välein. Sitten vaihtuvat raskauden edetessä (en muista tarkkaa vkoa) käynnit 2 viikon välein ja ihan loppusuoralla käydään n. viikon välein. Mulla oli eka nlakäynti tammikuun lopussa, lääkäri-nla helmikuussa (mutta peruin sen ajan nlatätin kämmin vuoksi, joten hommasin uuden ajan maaliskuulle) ja nyt tässä kuussa kävin siellä np-ultrassa. Eli tän kämmin takia lääkäriaika venyy myöhään ja seuraava nla-.aikakin on maaliskuun alussa.

Supistuksista tässä vaiheessa en osaa sanoa, mutta harkkarisupparit on just sellasia, että maha menee kovaksi joksikin aikaa ja ne on aivan kivuttomia/vaarattomia, mutta sitten kivun tullessa mukaan, kannattaa ottaa yhteyttä nlaan tai ä-poliin, jossa tutkivat suppareiden syyn, esmes jokin tulehdus voi aiheuttaa niitä.

No niin ja nyt mulla katkesi ajatus! Terveisiä kaikille elomammalle :)

-AJ&natiainen-

Vierailija
22/40 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ihana päivä,lunta satelee.Pihalla oltiin koko porukka jo aikaisin.Tosi hyvä fiilis ollu jo monta pv.Paha olo helpottaa ja vuotoa ei ole keskiviikon jlk näkynyt.Taas täs viikko vierähtänyt kotosal(saikul)ja innolla odottelen maanantaita ja töihin menoa.On muuten tosi nopeesti menny aika ku tuntuu et vasta oli viikkoja 7.Pidän jotenkin merkkipaaluna rakenneultraa.Jos sen jälkeen uskaltas jo iloita tästä raskaudesta.

A&J:Käsitykseni mukaan ainakaan OYS:ssa ei vaan mennä ä-polille vaan sinne täytyy esim.nla-tätin sulle lähete laittaa.(ainaki alkuraskaudessa).Tällä erää vuoto tyrehtynyt ja ajattelin mennä vuodon taas alettua yksityiselle asiaa selvittämään, jos sieltä löytys mielenkiintoa sitä selvittää.

T:roosa 14+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaen ja silloin jouduin kuukauden sairikselle. Eli ne tuntuivat sillä tavalla että alamahalla tuntui kipua. Ei mitään hirveän tuskallista mutta silleen että sen tunsi vaikka olisi mitä asiaa silloin keskittynyt tekemään. Sitten kun painoi alamahasta, tunsi että se oli kova ja sitten kun sitä pientä kipua ei tuntunut, painoi mahaa uudestaan ja se oli pehmeämpi. Onhan raskaana olevan kohtu aina vähän napakka mutta supistuksen aikana tuntui kuin olisi kivi ollut nahkan alla. Jos niitä tulee enemmän kuin 10 päivässä, täytyy ottaa ottaa yhteyttää lääkäriin kun nekin voivat avata kohdunsuuta. Ja sitten jos supistus tuntuu selässäkin, niin heti yhteys lääkäriin vaikka tulisi vain 4 päivässä. Noita ei kuitenkaan tarvi kauheasti säikähtää koska ei tarkoita ollenkaan että lapsi syntyy ennenaikaisena. Mulla oli tosiaankin edellisessä raskaudessa 2 pitkää sairaslomaa noiden vuoksi ja poika syntyi rv40+3. Ei edes alkanut avaamaan kohdunsuuta mutta kun niiden tullessa otetaan varman päälle joten helposti laittavat sairaslomalle jos paljon supistelee.

Vierailija
24/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumituin koneelle, kun tyttöset ovat jo nukkumassa ja päädyin lukemaan teidän kirjoituksia. Minullakin laskettu aika elokuulla, loppukuusta.. saa sitten nähdä milloin syntyy.

Emma ja oliko se 04 siihen perään.. toivottavasti syy supistuksiin selvisi jo. Kuvailuistasi, että tuntuu josain sisällä, minulle tuli heti mieleen streptokokki joka tuikkii ja tekee kipua jonnekkin sinne kohdun napukan luo. Vähän niinkuin joku tuikkailisi paksulla neulalla tai naulalla sinne. Kivuttomat supistusethan vaan kovettavat vatsan ja kohtu tuntuu katoavan pieneksi palloksi. kivuliaita supistukia ei vielä tarvitsisi olla, ei kivuttomiakaan. Kvuttomat voivat alussa tulla jo siitäkin, että odottaja kuivaa (oksentamisen seurauksena jne).

Monella tuo streptokokki on ilman, että siitä tietää. Todetaan emättimestä otettavalla näytteellä. Tulokseen menee noin viikko?! ja hoidetaan jos oireilee od.aikana antibiooteilla ja jos todetaan mutta ei oireilla nii synnytyksessä tiputetaan antib. Tulipa pitkä selostus. Jospa jollekkin sitten sattuu olemaan vielä avuksi.

Pirteitä odotuspäiviä kaikille!

Merluiki 14+1

Vierailija
25/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tainnutkaan olla mulla Braxton Hicks eli harjoitussupistelua, kun ihan selvästi kyllä sattui aika kovasti mahaan pari tuntia tai muutaman tunnin. Sen jälkeen tätä ei ole ollut. Jos kerran harjoitussupistukset eivät satu ollenkaan, niin tämä oli jotain muuta.

Lähetän juuri tyttären ja miehen ulos lumisateeseen, että saisin jotain aikaiseksi täällä :)

Seiskaseiska rv14+6 (taas rv vaihtuu..)

Vierailija
26/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai päivää kai se on jo =) Poju päätti alkaa vielä ripuloimaan heh mä arvasinkin että me ei näin helpolla päästy tämän taudin kanssa. Toivottavasti en itse sairastuisi tällä viikolla vielä tuohon tautiin ensi viikolla on aikaa sairastaa kun on hiihtoloma, paitsi ei se ole kiva olla lomalla kipeänä. On vain niin ärsyttävää koulun kanssa, kun meillä pitää korvata joka ikinen poissaolo tunti ja en kerkeä tämän kevään aikana niitä korvaamaan, sitten jäänkin jo poissa ja suoritusmerkinnät jää jonnekkin hamaan tulevaisuuteen..

Neuvolakäynneistä juttelitte, meidän kunnassa uudelleen synnyttäjät käy 2-3 kertaa harve´mmin kuin ensisynnyttäjät. Neuvola oli minulla reilu viikko sitten ja seuraava neuvola vasta huhtikuun alussa.Onhan rakenneultra tietty tuossa välissä ja seuraavassa neuvolassa tehdään sitten äitiyspakkaushakemukset. =)

Meillä ei neuvolassa katsota kertaakaan kohdunsuuntilannetta, minkä lääkäri tarkistaisi joka kerralla, on kyllä ihme, ei sitä tiedä mitä tuolla alakerrassa on tapahtunut vasta kuin rv 37. Meillä ei ollut niitä neuvolalääkäri käyntejä ollenkaan..=(

sanna ja masuasukki 17+1

Vierailija
27/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopas on tosiaan tautista aikaa, toivon voimia sairauksien kanssa painiville!

Itsellä ei ole ollut minkäänlaisia oireita suuntaan eikä toiseen. Paitsi to-pe välisenä yönä sieppasi mahasta kaksi kertaa melkosen kipeästi. Sitä tietenkin sitten mietin ja käväsinkin aamulla terkkarilla kuunteluttamassa sydänäänet. Napakka jumpsutus kuuluikin heti, joten olivat jotain kohdun kasvukipuja tai muita asiaankuuluvia juttuja. Viime syksyinen oireeton km kuitenkin heittää varjoaan edelleenkin, joten on varmaan tuntosarvet tavallistakin herkemmät. Raskaus kuitenkin mennyt melkoisen rennoissa tunnelmissa, kun en vieläkään tietäis olevani raskaana jos en tietäis. Painokin tismalleen sama kuin lokakuulla, masu kylläkin jonkin verran kasvanut. Samat vaatteet kuitenkin käytössä, vaikka ä-housut oottaa kaapissa. Eipähän tule sanomista neuvolassa tuosta painosta, sitä kun on ennestäänkin ihan riittämiin...

Neuvolakäynneistä ollut puhetta täällä. Mulla nyt keskiviikkona toinen käynti neuvolassa, rv 14+6, ensimmäinen oli 10+6. Tässä välissä np-ultra 12+0, joten äitiysneuvolan lääkäri vielä tapaamatta kokonaan. Noh, eipä tässä ole asiaa ollutkaan lääkärille. Että kerran kuussa näyttäis olevan nuo neuvolakäynnit täällä Pohjois-Savossa ensimmäistä odottavilla.

Sitten olisi kysymys neuvolassa otettavasta pissanäytteestä. Pitääkö olla se 4h rakossa ennen näytteen ottoa? En huomannut sitä kysyä viimeksi, kun kävin.

Äitiysloma alkaa mulla 17.7., kävin ihan Kelalta kysymässä. Työnantaja kertoi, että voin pitää kesälomia myös ä-loman jälkeen, mutta tod. näk. pidän kuitenkin ne nyt " ajallaan" eli 17.6. olisi viimeinen työpäivä.

Ompelin muuten eilen kestovaippojen jämäpaloista 10kpl pikkuhousunsuojia. On tuo valkovuoto sen verran lisääntynyt, että ilmankaan ei pysty olemaan.

Mukavaa sunnuntaita Elokuisille!

Vierailija
28/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusvanhana kai itseään voi pitää, kun edellisen raskauden aikainen nikki on vielä voimassa... Perheessä on pojat 5v. ja 3v., ja tuon junnun odotus- ja vauva-ajalta on tämä nikkikin. Tässä vaiheessa, kun viikkoja on 15+risat, uskaltaudun ilmoittautumaan mukaan. Alkuvaiheisiin on mahtunut jos jonkinlaista, joten ei odotukseen ole kauheasti uskaltanut luottaa. Siksi toisekseen aiemmin minulla oli tapana unohtua tänne turhankin pitkiksi ajoiksi... Niinpä kun nyt lainasin miehelleni jotain saitilla sanottua, hän alkoi puhista että voi ei, joko se taas alkaa.

Tosiaan alkuun on mahtunut monenlaista. Vuotoa on ollut viikoilla 7 ja 9, ja kun niistä päästiin, todettiin viikolla 14 kohdunlaskeuma. Sitten vielä sokerinseuranta jo näin alussa, kun aiemmin sen kanssa on ollut pientä häikkää, ei onneksi mitään isompaa. Tuon vuotoasian kanssa vielä pärjäisin, kun sitä oli edellisesssäkin raskaudessa, mutta tuo laskeuma pääsi kyllä yllättämään. Nyt olen yrittänyt ottaa rauhallisesti vältellen seisoskelua ja kävelyä, ja se tuntuu auttaneen. Lähete ä-polille lähti heti neuvolasta, mutta aika on vasta pääsiäisen jälkeen. Mutta huoli on vähän helpottanut, kun oireetkin ovat helpottaneet. Ja sitä paitsi, ensimmäiset aavistukset liikkeistä tuntuvat!

Selasin tätä ketjua ja totesin, että joukossa oli useampi kolmannen odottaja (tietysti sen huomaa, mikä liippaa läheltä omaa napaa...). Tänä aamuna tuo vanhempi poika ilmoitti, että sitten tämän vauvan jälkeen ei meidän äidin mahassa kasva enää vauvoja.... Ilmeisesti pitää tovi jos toinenkin viettää pojan kanssa tulevaa sisarusta pohtien. Jokos muut olette tuleville isosiskoille ja -veljille puhuneet?

Vauvanvarusteita yritän olla ajattelematta ennen heinäkuuta ja äitiyslomaa. vanhat vaatteet, kestovaipat ynnä muut ovat jemmassa, ja yritän nauttia odotuksesta ja alkaa hipeltämisen vasta sitten loppumetreillä. Pakko oli kyllä ostaa yksi osuvalla tekstilläv arustettu pikkiriikkinen t-paita... Kun sukupuolesta ei ole tietoa, eikä asiaa varmaan selvitetäkään, en viitsisi sukupuolettomia vaatteita ostaa.

Tyttö-/poikafiiliksistä: Sykkeet tällä tulijalla ovat korkeammat kuin aiemmilla, mikä voisi viitata tyttöön. Muuten olossa ei ole eroja, paitsi että kaikki vaivat alkavat nyt aiemmin (mikä johtunee aiempien raskauksien määrästä, ja omasta kertyvästä iästä). Naapurustossa on kolmen pojan perheitä, ja tällä epätieteellisellä, perusteettomalla logiikalla ajattelen, että kolmas poika meillekin tulee. Tyttö olisi ainakin minulla toiveissa, mutta sitähän ei voi valita. Onneksi on noita kummityttöjä, joiden kanssa pääsee ' tyttöjen juttuja' puuhaamaan.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Vierailija
29/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

näin sitä paljastuu: kuulun oikeesti syyskuisiin, mutta kun tuo laskettu aika on 5.9. enkä usko että päästävät ihan täysiaikaiseksi asti aikaisempien kokemusten takia (jos niin pitkälle päästään!) niin oon vähän käynyt välillä " vaklaamassa" teidän mielenkiintoisia ja monipuolisia juttuja, elokuiset.

Miijo ja muut valitteli kutinaa. Minä kutisin edellisessä raskaudessani ihan hulluna!! Varsinkin jalkapohjia. Valvotti öitäkin. Myöhemmin sain kuulla, että se voi olla oire maksaongelmista! Tai siis, että silloin olisi hyvä tarkistuttaa maksa-arvot. Meikäläisen silloinen raskaus oli jo tuossa vaiheessa ohi, joten en tiedä asiasta tarkemmin. Suosittelen kuitenkin varsin painokkaasti että otatte asian puheeksi neuvolassa!

Anteeksi kun kävin piipahtamassa maallikon neuvoineni, mutta en voinut olla mainitsematta. Parempi varoa kuin katua...

Kaikille oikein hyviä vointeja!

T. Arkamamma vaatimattomilla viikoilla 12+2.

Vierailija
30/40 |
24.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin viimeinkin siirtyä taustalta tänne muiden seuraksi. kolmatta lasta tässä odotellaan viikoilla 15+5, edelliset on enkelivauva 01 ja tyttö 02. Itsellä on tämä raskaus ollut jostain syystä hankalin, samoja oireita kuin Roosalla (?), eli 13 vkolla alkoi vuoto kuin kuukautisten aikaan ja loppui sitten muutaman päivän päästä. Kävin kuitenkin lääkärissä ja kaikki oli kunnossa. vauva liikkui kuin viimeistä päivää ja sydän äänet hyvät. Nyt kaksi viikkoa myöhemmin alkoi vuoto taas! Lääkärille soitin ja sanoi että on kuulema hormoneista johtuvaa vuotoa ja ettei huolta... Lääkäri on tuttavani ja toiminut synnytyslääkärinä reilut kymmenen vuotta, joten luulisi tietävän jotain näistä asioista, mutta täytyy myöntää että silti vähän epäilyttää!

Gallupiin täytyy myöntää,ettei minulla ole aavistustakaan kumpi voisi olla tulossa. Edelliset raskaudet oli täysin samanlaiset ja tuloksena tyttö ja poika, nyt taas olen voinut pahoin aina viikolle 13 asti ( edellisissä raskauksissa ei pahoinvointia ollenkaan), nyt tämä verinen vuoto ja koko alku raskauden kestänyt armoton väsymys, kun aikaisemmin olen ollut päin vastoin kuin duracell pupu.

ihanaa odotusta teille kaikille ja voimia talven vaan jatkuessa...

Vierailija
31/40 |
25.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli TarjaMamma on ollut poissa parisen viikkoa...muutto on nyt tehtynä ja asumme nyt ikiomassa talossamme...:)

odotukseen ei kummempia, yövuorot ovat aika vaikeita. Maha pullottaa niin, että tietämättömätkin huomaavat. En osaa noista oloista sanoa oikein, toisaalta on poika-olo, kun oireet ovat niin erilaiset...mutta kun en uskalla antaa lupaa itselleni edes ajatella poika-mahdollisuutta.

Kävipä niin jännästi, että mun vanhempi siskoni ilmoitti viime viikolla olevansa raskaan ja hänellä aika lokakuun alussa...serkut tulevat aika samaan aikaan...:)

Supistelusta sen verran, että mulla tuntuu sellainen kuumotus selän puolella ja vatsa menee kovaksi..varsinaisesti ei ole kipeä. Neuvolan tätsy sanoi, että kohtu supistelee jo rv 14 asti, kaikki ei vaan tunne sitä. Mulla tämä tulee vain rasituksessa.

EI muuta kuin pitkästä aikaa terkut kaikille ja koitan päästä useammin koneelle taas, nyt pitää lähteä ruuan valmistukseen.

TarjaMamma ja Rasseli rv 16+5

Vierailija
32/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää räkää täynnä. Ajatus ei kulje.

Tuosta ÄITIYSLOMAN aloituksesta, niin normaali aloitushan on 5vkoa ennen LA:a (5x6päivää, sunnuntaita ei lasketa ä-lomapäiviin = 30pvää), mutta senhän voi olla, milloin vain 30-50 välillä. Laskeskelin, että aloitan 30.6.2008 eli 7vkoa ennen LA (=42päivää). Sitä ennen pidän kesälomaa kesäkuun alusta. Mulla ei olisi tänä vuonna vielä täysiä lomia hoitovapaan vuoksi, mutta työnantajan kanssa on sovittu, että saan täydet lomat, palkallisena. Tosin lomarahat menee lakisäästeisten päivien mukaan eli osuus, mikä tulee ns. ylimääräistä rahaa. Toivottavasti tämä sopimus pitää! :o Ainakin olen jäämässä talvilomalle maaliskuussa ja siitä tuli vastaus, että näinhän me sovittiin. Hmm.

Moni on miettinyt vauvaostoksia, sänkyjä ja vaatteita, ym. Meillä sänky on, mutta uudet vaunut on kyllä ostoslistalla. Entiset on olleet tosi hyvät ja kahdella lapsella pitkään käytetty, kun on juoksurattaat, mutta nyt kolmatta ei taida enää kestää ja haluan uudenmallin, johon on nyt tullut paljon parannuksia. Sama ratas käy niin kaukalolle, kaupunkikäyttöön kuin maastoonkin, ja menee vielä pieneen tilaankin. Kätevää.

nim. mainoksen uhri :-)

Vierailija
33/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys liittyen juoksurattaisiin: Haluaisin ehdottomasti meidän naperolle juoksurattaat. Mistä olet omasi hankkinut? Voitko suositella jotakin liikettä/merkkiä? Entäs millaisissa hinnoissa liikutaan?

yt. Alma

Vierailija
34/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin vielä piti kysellä teiltä viisaammilta: Missäs vaiheessa se vauvavakuutus pitäisi ottaa, jos sen ottaa?

neuvoista kiitollisena noviisiodottaja Alma rv 13+4

Vierailija
35/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja heti syöksyn koneelle :) Olo on itellä hieman parempi, mutta taas iski toisen korvan pistot - saas nähä, joutuuko ihan lääkärille asti menee, toivottavasti menis itestään ohi. Pirullista on kuitenkin.

Kamomilla: Toivottavasti istukka nousee ja onhan tässä vielä paaaaljon aikaa :)

Roosa: Kylläpäs vaan on melkoista sulla toi verenvuoto. Ja tosiaan, ootko käyny ä-polilla kunnolla tarkistamassa ton sun tilantees, ko siellähän kuitenkin on alan ammattilaiset eikä pelkkä peruslääkäri?

Liikkeistä: Aika alussa, 10 vkolla, tuntu kutkutusta, mutta nyt ollut viikkoja hieman hiljasempaa. Itseasiassa en oo ees aatellu juurikaan koko raskauttani - tää menee niin omalla painollaan, aivan kuten Annakin sekä Viltsukin mainitti. Ollaan vissiin kaikki kolmosen oottajia? :)

R-ultra: Meillä vasta 10.4, koska mehän ollaan aika perässäpitäjiä tän raskauden kans ;) Ja 4D-kysymykseen: ei mennä, ko täällä ei oo sitä mahollisuutta!

Miijo kyseli linkkejä - tässä yks melko kattava, josta löytyy kaikenlaista! http://www.huvitutti.net/arki/linkit/tavaralinkit.html

Ä-lomasta: Mullahan se tavallaan siis jatkuu toisen perään eli en mee mihinkään töihin tässä välissä, vaan oon nuorimmaisen kanssa kotona :)

Kukas se hakikaan ä-housuja?! H&M:ltä oon ainakin ite aikoinaan löytänyt hyviä, tosin farkkuja. Ja Lindexillä on kans kuulemma hyviä.

Iluvatar: Tiiän miltä tuntuu lemmikin menetys, eikä lintu ole mikään " huonompi" lemmikki vaikka vertais koiraan. Ite jouduin viime kesänä luopumaan omasta koiruudestani. En voi vielä ees aatella laittavani uutta, koska edesmennyttä koiruuttani ei voi kukaan toinen koiruus korvata - en saata edes valokuvia koirastani vieläkään kattoa *halaus*

Ai niin ja kuulostaa tosi jännältä, ko ainakin kaks elokuista tietää oottavansa poikaa :) Joten tähän loppuun onkin hyvä heittää pieni leikkimielinen G: onko teillä sisäisiä tuntemuksia tulevan vauvan sukupuolesta? Itellä on nyt jotenkin niin poikaolo (ainakin toistaiseksi), ko oon niin erilainen, normaali, hyvähermoinen (eli rauhallinen ;) verrattuna edelliseen raskauteeni.

Nyt tyär heräs, joten gotta go! Mukavaa torstaita jokaiselle :)

-AJ&natsku-

Vierailija
36/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma: Mie olen ottanut vakuutuksen aina, jo ennen np-ultraa, sillä siinähän voi tulla eka vakuutuksen kannalta haitallinen merkintä papereihin. Nyt jäi tekemättä, kun en taudin kourissa selvinnyt vakuutusyhtiöön.

kolme kuukautta ennen LA-ta se pitää, tehdä, muuten kait ei ole väliä. Hintaan ei kait vaikuta teetko rv12 vai rv20.

ON: Kurjaa on!! Nyt tämä hiivatin influenssa vei multa äänen!! Pikku pihinä vaan lähtee, kuinkahan kauan oikeesti tämä tauti kestää, viikko on melkein jo mennyt!! Kuumetta ei onneksi enää ole, mutta yskä ja äänettömyys ei ole kivaa sekään. Sitten kun huonolla syönnillä on tullu oltua, niin melkein joka ilta olen oksentanut, tosi kivaa räkäpäänä =( Voimatonna alkaa olo olla.

Peti kutsuu....

-E- 12+

Vierailija
37/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpäs viikot menevät nopeasti eteenpäin...huomenna on jo 13 viikkoa täynnä =)

G: minulla on tyttö olo...raskausoireet samanlaisia kun esikoista odottaessa, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

minä saan sukulaisilta mammavaatteita, mutta saa nähä onko niissä farkkuja, koska farkut ainakin haluan...lindexillä on toisaan hyviä. ja h&m.

peetu 12+6

Vierailija
38/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

an ne painavammat eikä niin kätevät kasata, ym. kuin nuo uudet mallit, mutta on kyllä olleet myös jämäkät, lämpimät ulkona nukkuessa, technokangasta, joka pitää hyvin vettä, jne. Niissä ei ole hajonnut mikään, niin enää ei taideta edes uskaltaa ajatella muuta merkkiä kuin Gessleiniä.

Nyt kyllä mallia Future 2

http://www.gesslein.de/f2.htm

Suomesta löytyy Vaunuaitasta tuota FI-versiona, vielä isommilla pyörillä muistaakseni ja olikohan kuomukin kokokankainen. Luulen kuitenkin, että tilaan tuon ap saksalaisen babyonlineshopista. On myös edullisempi siellä.

Vierailija
39/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusyhtiöstä riippuen se pitää ottaa 2 tai 3 kk ennen la:a. Ja ei saa olla mitään rasitustekijöitä, esmes äidin terveydentila vaikuttaa vakuutuksen saamiseen. Ja kannattaa kilpailuttaa eri vakuutusyhtiöitä, koska vakuutusmaksuissa on älyttömiä eroja ja mitä kaikkea vakuutus kattaa ja kuinka korvaa :) Ite aikoinaan vertailin yhtiöitä, nii Tapiolassa ois ollu parhain vakuutus (ei oo sitten piilomainontaa ;)

Ja juoksurattaista ei oo kokemusta :)

-AJ-

Vierailija
40/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä töissä palellaan, minä olen ihme kyllä tänä vuonna säästynyt flunssalta, mutta nyt on pari päivää paleltanut ja päätä särkenyt - liekö flunssa tulossa sopivasti talvilomaksi, joka viikolla 10...

Bola-korusta joku kyseli - minäkin olen sellaisesta haaveillut, kohtahan tuo 20 viikkoa on kohdilla :) kun tuntuu, että viikot vaihtuvat ihan ropisemalla.

Äitiyslomasta: minulla alkaa heinäkuun alussa ja kesäloman pidän ennen ä-loman alkua, joten kesäkuun alussa alkaa lomailut meidän perheessä :)

Vauvatarvikkeista: meillä on edellisten vauvakamat vielä tallella, joitain vaatteita olen antanut kiertoon, mutta silti vielä ennen raskautta tuntui, että niitä vauvanvaatelaatikoita on ihan liikaa tilaa viemässä. Olen ajatellut odotella siihen asti, että selviää kumpi meille tulee kun nuo isommat ovat poikia ja kaikki vaatteet ovat " poikamaisia" eli jos tuleekin tyttö pitää mennä (tai pääsee) mekko ostoksille :)

Juoksurattaisiin minulla ei ole komennttia kun ei ole kokemustakaan.

Niin ja niistä kumpi tulee tuntemuksista: välillä olen ihan varma, että tämä on tyttö ja sitten toisinaan tulee tunne, että poika se on. Oireistakaan ei voi mitään päätellä, tosin vauvan syke on korkeampi ja pahoinvointia on nyt ollut vähemmän kuin kahdella edellisellä kerralla. Pakko myöntää, että tyttöä meillä toivotaan, tosin poikakin olisi tullessaan ihan yhtä tervetullut ja rakastettu :)

Mukavaa torstaita elokuisille!

-viltsu rv15+6-