Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOKUISET vko 8 (to-su)***

21.02.2008 |

Kohti loppuviikkoa mennään - alkuviikon keskustelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=12474410&p=&mpage=1&tmode…

Palajan uudestaan koneelle, kunnes tyär päikkäreillä :)

-AJ&natiainen-

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä hieman kiireinen odottaja ilmoittautuu joukkoon mukaan.

Eli odottelen neljättä lasta, isommat lapset tyttö 12v. ja pojat 9. ja 2v.

Ikää minulla 30 (kohta 31) ja miehellä 28 (kohta 29).

Asustellaan Uudellamaalla ja rakennusprojektia ollaan pikkuhiljaa käynnistämässä. Nykyinen asunto ollaan jo myyty ja vuokra-asuntoja katsellaan. Muuttaa pitäisi toukokuun lopussa ja rakennusprojeksti alkaa huhti-toukokuun vaihteessa.

Laskettu aika olis 16.8.

Elliot ja salamatkustaja rv 14+6

Vierailija
2/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saa sitten tuollaistakin ongelmaa tässä miettiä; eilen uutisissa kerrottiin että inkiväärivalmisteita ei enää suositella raskaana oleville. Söin koko paketin tammikuussa, se myös ostetitin tammikuussa vaikka silloin jo muka vedettiin markkinoilta:0(

www.

multitabs.fi/multitabs_ajankohtaista?s=n&id=410

huono olo jatkuu edelleen iltaisin ja väsyttää kun ei saa nukuttua. olipa taas marmatusta

Karpalo viikolla 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun esikoiselle oltiin ottamassa, pyydettiin tarjous monesta paikasta, luettiin viralliset vakuutusvertailut (olikohan Kuluttajaliitto asialla), yritettiin valita paras mahdollinen ja päädyttiin Pohjantähden Lapsiturvaan.

Seuraavan kohdalla ei sitten enää vertailtu, vaan tilattiin vain sama vakuutus vain ja katsottiin, että hinta on samoissa lukemissa. Ehdot olivat kuitenkin jonkin verran huonontuneet. Epäilen, että mitä vanhempi vakuutus, sen paremmat ehdot. :-) Silti, edelleen tuossa nuoremmankin vakuutuksessa on ihan ok ehdot, voimassa myös ulkomailla tilapäisen oleskelun (muistaakseni max6kk) ajan, ym.

Ja kun on muitakin vakuutuksia samassa yhtiössä, niin kyllähän se aina näkyy myös hinnassa. Mutta tosiaan osa vakuutuksista tuntui kyllä ihan huijaukselta, muutama säästövakuutus, jossa komissiot oli ihan järjettömät verrattuna normaaliin rahastosäästämiseen! Tämä kyllä siis v. 2002.

Pohjantähdessä on hyvää palvelu ja todella nopea korvauskäsittely.

Tosin asiakkaat ei saa mainostamisesta mitään, joten vaikenen. :-)

Tervetuloa elliot!

Paranemista kaikille räkäisille!

Vierailija
4/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään työpaikalla mittasin huvikseni sticsillä pissan ja heikolle plussalle meni proteiinit ja samoin ph nousi. Päätä särkee ja pilkkuja näkyy (onneksi harvoin) noh verenpaine olikin sitten laskenut, hitusen vain mutta kuitenkin. Huomenna mittaan uudestaan paremmalla stiksilla ja pitää ilmeisesti käydä neuvolan tätin juttusilla sitten..Olokin on väsynyt ja huono. Hitto vieköön jos tässä nyt tuleekin jokin keskenmeno näillä viikoilla tai toksemia. Inhottavaa valitusta taas minulta..=(

G: Olen kaksi kertaa nähnyt tyttö unen ja sydänäänet on matalat..Mutta poika tunne minulla on. Esikoista odottaessani näin myös 3kertaa unen että poika tulee ja niinpä se tulikin =)

EIhän niistä sydänäänistä mitään voi päätellä, mutta monet äidit/kätilöt ovat veikanneet äänistä vauvan sukupuolen ja oikeaan ovat osuneet yleensä =)

sanna ja masuasukki 16+5..

Vierailija
5/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiin kotitekoisia hampurilaisia ja nyt on masu täynnä..

Kolmannen odottaja olen minäkin tosiaan, mutta alussa kyllä huolehdin aivan kuin ensikertalainen. Nyt on kyllä olo rento, ja kyllähän kokemus tiettyyn asioihin tuo varmuutta ja helpoutta. Silti kyllä kolmannenkin kanssa nautin tästä sisäänpäin kääntymisestä ja masun hoivailusta. Se on aina uutta ja ihmeellistä kuitenkin.

G: minulla on tästä tulokkaasta poikaolo. Meillähän on ennestään poika ja tyttö, enkä kyllä osaa raskauksia sillä tavalla verrata, mutta poikafiilis on jostain syystä silti. En osaa sitä pohjata uniin enkä oikein muuhunkaan.

Nyt alkaa askartelutuokio.

Lyle 13+4

Vierailija
6/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elliot: Lämpimästi tervetuloa joukkoomme :)

Sannami: Voi kääks! Toivottavasti nyt ei ois mitään vakavampaa sulla ilmassa :/ Jos tikut olleet vanhoja? Mie heti täällä haen muista asioista vikaa ;) Paitsi, että sua päänsärkyä ja nii edasin, mutta eikait toksemia näin aikasilla viikoilla ees voi tullakkaan?! Jos sulla niskat mii kovin pakissa? Sekin aiheuttaa noita näköhäiriöitä? (nimimerkki: totaalinen juminiska ite)

Noista sydänäänistä muuten..Mulle kans aikoinaan sanottiin, että korkeet on tytön ja matalat pojat, mutta mulla ainakin molemmilta on ollut korkeet ja 150-160 on paukutellu mittarit.

-AJ&natiainen-

Vierailija
7/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa tarkemmin tutkittua ei tosiaan voi olla toksemia riski vielä näillä viikoilla, melko varmasti mulla on jokin tulehdus sitten mikä nostaa pissan valkuaista vähän..Mitenkähän tässä nyt käy kun on ollu melko lailla kaikenlaista mitä vaan voi olla jo, että ihan hirvittää..Mutta näinhän se on että se on kuin lotto voitto että saa terveen lapsen syliin niin riskipeliä tää on..

Huomenna teen sellasen toisenlaisen stiksin mistä näkee tulehdukset sun muutkin..

Vierailija
8/40 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi!

Joku kyseli et olenko käynyt äiti-polil tms.En ole,OYS:ssa gynen-polil ja naistentautien os.on ultrattu.Ja sit tietysti np-ultras missä on erik.lääk.Varsinki tällä viime päivystys reissul tavatulla lääkäril oli tosi kiire saliin ja ei sit kerenny kertoon muuta ku et vauva voi hyvin ja kaikki näyttää normaalilta.Ja muutenki joka paikas hoetaan et nii vähän viikkoja ettei pystytä tekeen mit.Ja sitäpaitsi istukan paikka oli toisen lääk mielestä takaseinäs ja toisen etu.Et saapa nähä.Tuntuu kyl et melko oman onnen nojas sitä saa olla.Nyt kirkas vuoto loppu eilen.Ois ollu kiva tietää et onko sitä hematoomaa jälel viel jos alkaa taas vuotaa." ekaa raskautta oli niin helppoja et nyt kyllä saa kärsiä niidenkin edest.Kuhan vaan pää kestäs...Toivottavasti pääsis ma töihin ku alkaa jo tympii tää oleskelu..

T:Roosa 13+5

Vierailija
9/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vaan pahoinvointi ota hellitääkseen. Joka päivä oksennan kerran.

Nyt olen onneksi hiihtolomalla, mutta kohta alkaa neljän viikon työharjoittelu terveyskeskuksessa enkä tiedä miten siitä selviän.

Liitoskivut ovat jo vaivaksi, ja olo on heikko ja huono.

Kouluhommia olisi tällekin lomalle ollut riittmämiin mutta en ole paljoakaan saanut aikaiseksi.

Maha on kasvanut mutta ei vielä hirveästi, omat vaatteet menevät helposti päälle. Liikkeitä olen tuntenut nyt viikon verran.

Ja vihdoin on kerrottu vanhemmillekin, jotka menivät onnesta jälleen sekaisin, samoin veljelleni joka heti huolestui ehtiikö vielä kesälomalla ristiäisiin ennen kuin palaa ulkomaille töihin :)

Mutta nyt pitää alkaa viihdyttämään tyttö :)

Nazuli 16+4

Vierailija
10/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

heipä hei täältäkin päin...

todella hyvällä fiiliksellä kohta töihin lähössä kun tietää että viikon loma edessä..:)olen niin väsynyt...että ihana kun saa vain olla....

en ole oksentanut 2viikkoon ja se on aivan ihanaa...ainut kiusallinen uusi oire on mieletön kutina mahassa, selässä , kyljissä ja jaloissa ja kainaloissa.olen kokeillu ihon kuorintaan kaiken maailman rasvoja mutta ei mitään, ihola ei näy mitään mutta kutina on kauhea...onko muilla vastaavaa??

liikeet tuntuvat jo opäivittäin ja väillä oikein voimakkaita..:)nyt on on sellainen levollien odotusaika menossa...

mutta ei muuta kuin hyvää vointia kaikille ja hyvää viikonloppua....:)

Miijo 15+3

Vierailija
11/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kun on perjantai :)

Eilen juttelin just pomon kanssa ja sovittiin että voin pitää vanhoja kesälomiani pois kesäkuun ja heinäkuun alussa alkaakin äitiysloma, eli näillänäkymin oon töissä toukokuun loppuun. Työmotivaatiosta ei ole enää tietoakaan ;) oottelen vaan että tää kevät nyt menis nopeesti ja saisin lomailla pojan kanssa ennen vauvan syntymää!!!

Meillä ennestään siis kohta 2-v poika ja tyttöä kovasti toivon, jotenkii on tyttö-olokin, vaikka epäilen sen johtuvan siitä kun mies kokoajan höpöttää että tyttö se on!!! Titysti poika on oikeesti yhtä tervetullut, mutta jos saa toivoa ni sit toivon tyttöä. Olis sit molemmat. Näppäräähän olis saad toinen poika, kun vaatteet ja lelut on valmiina ja ajatus veljeksistäkin on kiva, mutta tytöille olis mekkoja ja kaikkee.... ;)

Muuten ei ihmeempää kuulu. Maanantaina olis neuvola, kivaa jos kuulis sydänäänet, kun olin tuntevinani liikkeistä jo sillon 12+ viikoilla ja nyt ei oo tuntunu mitään aikoihin ja se tietty saa vaikka mitä ajatuksia heräämään. Varsinkin kun täällä on niin monella käynyt huonosti :( Pahoittelut miultakin kaikille keskenmenon saaneille ja voimia jatkoon!!!!

Nyt taidan jatkaa töitä vielä hieman ennen viikonlopun alkua :)

fiona77 rv 16+1

Vierailija
12/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelen taas piiiitkästä aikaa. tautaillut olen ahkerraan, mutta ei ole vain kerinny kirjottamaan mtn.

eli täällä voidaan ihan hyvin.oksentelu ja huono olo on jääny taka alalle ja kärsin pahanlaatusesta ummetuksesta, johon sain kahta eri lääkestä ja sitten rupes kun rupeskin vatta toimimaan ja voin kertoo että on sitten pikkasen erillainen emäntä ;) osaan taas hymyillä ja nauttia elosta :) on se niin jotta jos ei vatta toimi niin ei toi mikään!!!

liikkeitä tunsin knssa tossa 15 rv:n tienoolla mutta nytten en ole tuntenu taa oikeesta mtn ja nyt rv16+3 ja minähän ole taas aiva huolesta soikeena ja kuuntelen pitkin päivää, kymmenes eri asennos ettäpä joskopa vaikka tuntuis liikkeitä, mutta eih :( hö, mutta toivon että ei aihetta huoleen.pakko ajatella myös näin!

masu alkaa pömpöttelemää, mutta vaikka sen pitäis kasvaa niin mulla on pikkasen vaan pienenteny....mutta jostuu siittä kun se vatta ei toiminu niin vatta oli kuin jalkapallo konsanaan. mutta normit farkut menöö viä(muutamat)mutta kyllä varmaa kohta mammahousut ois kivat :)

töistä aattelin kans jäädä pois joskus kesäkuun alus heti...eka pirän kesälomaa ja sitten jään suorilla äippälomalle jonka pitäis alkaa heinäkuun alus.

on tämä jännää vaikka tämä on kolmas raskauteni niin taas olen kuin ekaa kertaa raskaana...jännitän, hötkyilen ja panikoin kaikesta.mutta edellisestä raskaudestani on kuiteskin jo pian 5 vuotta että kyllä sitä nyt saakin jo olla taas aiva kuin ekakertalainen ;)

5.3 meen sok.rasitus kokeisiin.likan ja pojan aikana todettiin rask.diabetes ja tuntuu että on nytkin.6.3 on sitten neukku aika ja sitten saan taas varmuuden mytykän hyvinvoinnista <3

kaikille ihanaa odotus aikaa ja mukavia hiihtolomia(meillä alkaa vasta ens vkolla)

Vierailija
13/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miijo, minulla on aivan samanlaista kutinaa vatsassa ja kyljissä ym. Minä olen kyllä laiska rasvailemaan, että voipi johtua siitäkin. Mutta mahassa minulla on aiemmissa raskauksissakin ollut kutinaa ihon venyessä uusiin mittoihin.

Vierailija
14/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vakuutus on varattu.

ota ajoissa vaan niin ei sit tarvi sitä enään miettiä. =)

nyt rv 13+3

Vierailija
15/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alma73:

Niin vielä piti kysellä teiltä viisaammilta: Missäs vaiheessa se vauvavakuutus pitäisi ottaa, jos sen ottaa?

neuvoista kiitollisena noviisiodottaja Alma rv 13+4

äsköinen minun viesti tuli vähä väärin mut ymmärsit varmaan. =)

Vierailija
16/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kurja olo, äänestä ei ole vieläkään tietoakaan ja olen 90 % varma että minua supistelee. Parin tunnin päästä on lääkäri, sitten ehkä viisaampi tai matkalla sairaalaan, jossa nyt ainakin ollaan viisaampia!

Osaako joku (ja ehtiikö nyt piakkoin) kertomaan miltä näillä viikoilla supistus tuntuu ? Kovettaako se koko vatsan vai tuntuuko se vain tuolla jossain sisällä ? (Hmmp, mielenkiintoinen kuvaus) Ei onneksi mitään turhan säännöllistä, eikä jalkoja alta vieviä, mutta turhan usein kuitenkin.

Kyllä olen tässä viime aikoina todennut että se kotidoppleri on tosiaan hintansa värtti ollut!! Nytkin sain mielen rauhoitettua että ei ainakaan vielä mitään hirveätä ole tapahtunut, kun hetken kuunteli sydänääniä.

Mutta vähän nyt jos avartaisi katsetta omasta navastakin!!

Elliot tervetuloa joukkoon!!

Sannami: Mitä sticsit näytti tänään ? Toivottavasti ei mitään

Nazulille voimia oksentelun kouriin!! Kyllä se kohta helpottaa, ihan varmasti! =)

Miijoolle hyvää lomaa!!! Muistahan rentoutua kunnolla!

Äippälomalle jäännistä kyseltiin, mie varmaan jään sen 30-40 päivää ennen, riippuu vähän olosta. Yrittäjänä, jolla hyvin tuuraajia onnistuu jääminen vähän lyhyemmälläkin varoitusajalla.

Ei mutta nyt on pakko mennä pitkäkseen!!

-E- 12+

Vierailija
17/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipas sitten meidänkin perheeseen örkkä tauti. Poika oksensi koko viime yön ja aamun nyt on ollut onneksi oksentamatta, että saa pysymään jo nesteet sisällä. Kyllä nuo lapset on ressukoita kun saavat tällaisia tauteja..=(

Sticksi tosiaan näytti, että leukosyytit koholla, kävin juttelemassa neuvolassakin ja terkka vain sanoi ettei mitään paniikkia pitäisi olla, voi olla jokin alkava tulehdus tai jotain. Noh menen ensi viikolla uudestaa labraan antaan uuden näytteen. Onhan se nyt ihme jos ei laske leukosyytit niin sitten saavat ottaa verinäytteen. Tiistaina pääsen kuuntelemaan sydänääniä. Toivottavasti löytyvät vielä, mitään liikkeitäkään en ole tuntenut moneen päivään, omasta mielestä ainakaan..

Pitää lähteä hoitamaan taas tuota pikku poikaa, toivottavasti ei oksenna koko yötä nytten..

Sanna ja masunapero huomenna taas synttärit =) rv17

Vierailija
18/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa minä mietin supistelusta, että miltä oikea supistus tässä vaiheessa tuntuisi verrattuna Braxton Hicksiin? Tänäiltana kun on masussa ollut kipua aikalaillakin ja pitkäkestoista, ei mitään tulevaa ja menevää, niinkuin nyt supistukset yleensä. Nyt meni onneksi ohi se, täytyy tarkkailla tilannetta.

Pissankarkailu on tullut ikäväksi vaivaksi :( Toivottavasti menee ohi raskauden edetessä! Voiko se kohtu nyt vielä tässä vaiheessa (rv14+4) painaa rakkoa, että tuota tapahtuisi? Ellei, niin sitten taitaa olla pysyvämpi juttu tiedossa...

Nyt täytyy vaihtaa jo äitiyshousuista toisiin, sillä minun Lindexin farkkuni, joissa on vain aika ohut trikoovyötärö, tuntuivat tänään tosi tiukoilta. Pitäähän sitä saada olla mukavasti, eli heipat niille sitten.

Viikot vaan vipeltää eteenpäin, juurihan oli jotain rv5, kun plussasin...

Sori, kun olen tällainen oman navan tuijottaja, ei tule paljoa kommentoitua toisten juttuja, mutta ihan kaikki viestit luen läpi mielenkiinnolla, parasta minusta tässä on se, että voi verrata itseään muihin, että mitä itse kullakin tapahtuu ja milloin :) Minua ei ollenkaan itseäni häiritsisi, vaikka jokainen kertoisi vain omasta navastaan, niitä on kiva lukea :) Olen myös TOSI huono oppimaan ja muistamaan nimimerkkejä ja sitä, kuka kukin sitten on. Eli pahalla en ole tällainen kirjoittelija :)

Kaikille hyvää yötä! (Eilen pääsin sänkyyn jo 21:15, pidän nyt ehdottomana rajana klo 22, sillä tytär on alkanut heräilemään niin aikaisin. Niin, ja pissaamaan taas lattialle potan sijasta, mikähän juttu nyt on menossa..)

Seiskaseiska rv14+4

Vierailija
19/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tsekata, että onko ihan normaalia, että neuvolakäyntejä on tosi harvoin? Onko niitä harvemmin, kun ei ole enää ensimmäisen odottaja vai onko tämä joku Hgin neuvolakäyntien karsimisjuttu? Vai olenkohan unohtanut ensimmäisen raskauden neuvolakäynnit kokonaan alkuraskaudelta...

Mulla kun oli eka neuvola rv10. Seuraava vasta rv17. Musta tosi pitkä väli. Siinä välissä tosin on ollut 1. ultra, neuvolalääkärikerta ja tulee vielä Kättärin tarkistuskerta (suolisairauteni takia, he ovat ottaneet mut sinne nyt hoitoonsa sen osaltakin). Mutta oishan se hyvä mittailla verenpainetta ja tsekata pissaa ja ottaa hemoglobiinia vähän useammin! Varsinkin, kun mulla oli raskausmyrkytys viimeksi. (Vaikkakin juuri juttelitte, ettei se vielä voisi alkaa, mutta kuitenkin)

Vierailija
20/40 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelenpa minäkin pitkästä aikaa.(Ahkerana oon kyllä taustaillu, mutta en oo saanut aikaseksi kirjotella)

Vastailenpa niihin gallupeihin, jotka muistan eli vauvan sukupuolesta. Tyttöä toivotaan pojan jälkeen, mutta mulla on hyvin vahva poika olo, vaikkakin tää raskaus on ollu tähän asti ihan erilainen kuin esikoista odottessa. Vakuutus meinataan ottaa ennen lapsosen syntymää ja niin tehtiin myös esikoisen kohdalla. Äitiyslomalle aion kesäloman jälkeen 30 päivää ennen laskettua.

Joku kyseli supistuksista. Mä oon ollu tän viikon sairaslomalla väsymyksen ja supistusten vuoksi. Supistukset on ollu niitä kivuttomia ns. harjoitussupistuksia, mutta niitä tuli niin usein, että mut passitettin sairikselle. Eli vatsa on menny kovaksi ja hetken päästä on hellittäny.

Sitten vielä neuvolakäynneistä. Asun Vantaalla ja täällä on yhtä paljon neuvolakäyntejä kuin esikoista odottaessa. Eli lääkärikäyntejä on kolme ja terveydenhoitajan/kätilön luona käydään kuukausittain. Eli olen käynyt ensimmäisen käyntini sekä terkkarilla 15.1. ja neuvolalääkäri oli 5.2. Seuraava neuvola on 29.2. ja ultrassa kävin ennen lääkärikäyntiä. Sit oli vielä ylimääräinen käynti maanantaina kun olin supistuksista huolissani. Näin täällä.

Tulipas tekstiä. Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti;) !

T:JHS