Viikko 8: vähän veristä limaa: keskenmeno?
Mulla on tänään ollut kuukautistyyppistä kipua ja alapäästä on tullut vähän limaa, jossa verisiä kohtia. Tiedän, että monella keskenmeno on alkanut näin.
Mutta onko kellään kokemusta, että kaikki vastaavasta huolimatta olisikin ollut hyvin? Onko jollakin tullut verta raskausaikana " kuukautisten ajankohtana" ?
Kommentit (4)
Itselläni tuli esikoista odottaessa juuri rv8 veristä vuotoa. Kesti aamusta iltapäivään. Sitten muuttui rusehtavaksi ja loppui.
Ohjeet olen itse saanut seurata vuoto. Jos tulee enemmän kuin siteellinen, vuoto yltyy, kivut kovenee, vuoto kestää esim enemmän kuin vuorokauden.. Kannattaa mennä päivystykseen.
Itselläni edellinen keskenmeno alkoi rv 6. Ei kipuja, ei mitään " ennakko" varoituksia. olin menossa saunaan illalla kun aloin vuotamaan. Odottelin yön yli ja aamuun mennessä vuoto oli todella paljon runsastunut. Kävin päivystyksessä jossa todettiin kohdun tyhjentyneen spontaanisti.
Seurailen siis tilannetta..Herran haltuun.
Itselläni oli tuulimuna joulukuussa joka oli kieltämättä melko samoilla oireilla. :( Viikkoja oli kasassa 8+3. Olen kuitenkin kuullut monella olleen todella runsasta vuotoa raskauden alkuvaiheilla ja silti raskaus edennyt normaalisti. Kannattaakin käydä nyt tarkistamassa tilanne asap että saat mielenrauhan. Eiköhän siellä kaikki ole kuitenkin hyvin! :)
Moi!
Mulla oli tokassa raskaudessa viikolla 7 (tai 8, en tarkkaan muista kummalla) veristä vuotoa kaks päivää. Ei kovin runsasta ja enemmänkin sellaista ruskeeta vuotoa. Kävin yksityisellä ultrassa (koska pelkäsin myös, että keskenmeno tulossa/alkamassa) ja kaikki oli ok. Nyt neiti 2 v. Ja muistan jostakin lukeneeni että pieni vuoto juuri poisjääneiden kuukautisten aikana on ihan normaalia.
Eli ei mielestäni vielä syytä huoleen. Ja kannattaa käydä ultrassa tarkistuttamassa tilanne niin ei tarvitse turhaan murehtia.