Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erikoisin kuulemasi kuolemantapaus

Vierailija
15.06.2014 |

Tuli mieleen ketjusta, jossa ap:n ukki oli kuulemma tukehtunut joulukinkkuun.. Mulla ei oo mitään lähipiiristä, muistelisin vain lukeneeni minfosta miehestä, joka tappoi itsensä sirkkeliin.

Kommentit (980)

Vierailija
781/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikätoverini kuoli yläasteella laskuvarjohypyssä.

Vierailija
782/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä hypyytteli ilmassa pientä alle vuoden vanhaa lastaan. Ei huomannut katossa olutta kattokruunua (tms) ja lapsen pää osui ikävin seurauksin tähän lamppuun. Pieni kuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
783/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäinen kuoli ihan yhtäkkiä. Seisoskeli kavereiden kanssa ulkona ringissä juttelemassa. Sitten ykskaks tuupertui maahan ja kuoli. Diagnoosi kätkyt kuolema.

Vierailija
784/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
785/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksoset kuolivat jokseenkin täsmälleen samaan aikaan eri tavoilla eri paikoissa. Olivat jo ikämiehiä. Tämä oli jossakin Pohjolan poliisi kertoo-kirjassa.

Eikös se mennyt niin, että veljekset kuolivat samalla tienpätkällä samana päivänä, toinen oli pyörällä liikkeellä ja toinen autolla. Eivät kuitenkaan törmänneet toisiinsa, vaan eri onnettomuudet kyseessä.

Vierailija
786/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netflix: 1000 ways to die

All I'm saying..

Vierailija
787/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tositarinoita:

- isoisänisä sai iskun selkäänsä ohikulkeneelta mieheltä puuklapilla ja kuoli munuaisvaurioon joskus 30-luvulla muutamassa viikossa

- isoisäni kaverin päähän tippui kallion päältä nyrkinkokoinen kivi -> henki pois

- lapsi hukkui leirillä, koska aikuiset eivät halunneet mennä kylmään veteen etsimään, vaikka toiset lapset sanoi sen yhden painuneen veden alle, nousisi nykyään aivan kamala meteli, silloin vaan päiviteltiin ja se siitä

- nuorimies teki isänsä kanssa remonttia ja iso levypino alkoi kaatua. Meni ottamaan kiinni... ja jäi alle.

- nainen leikkasi sirkkelillä ranteesta kätensä poikki ja kuoli verenhukkaan

En tiedä, onko nää nyt varsinaisesti erikoisia, mutta ikäviä kuitenkin ja yllättäviä.

Vierailija
788/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teini-ikäinen kuoli ihan yhtäkkiä. Seisoskeli kavereiden kanssa ulkona ringissä juttelemassa. Sitten ykskaks tuupertui maahan ja kuoli. Diagnoosi kätkyt kuolema.

Ei teini voi mennä kätkytkuolemaan tai ei kai sitä enää siksi kutsuta. Se lienee näitä "selittämättömiä", Suomessa muutama nuori ihminen kuolee vuodessa ilman löytyvää kuolinsyytä. On epäilty, että kyse olisi rytmihäiriöstä, josta ei jää jälkiä.

Kätkytkuolema sen sijaan tulee joskus vielä taaperoikäiselle. Tiedän tapauksen, jossa joku 2-vuotias kuoli ja luokiteltiin kätkytkuolemaksi, kun ei muuta syytä löydetty. 

Vierailija
789/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori perheenisä oli mennyt kesämökille laituria korjaamaan. Sähköporaa käyttäessään hän oli liukastunut ja pudonnut veteen, ja kuollut sähköiskuun silmänräpäyksessä. Tai en ole varma, oliko virallinen kuolinsyy sähköisku vaiko hukkuminen.

Vierailija
790/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tukes.fi/fi/Rekisterit/sahko-ja-hissit-rekisterit/sahkotapat…

- 20-vuotias nainen löytyi kuolleena veden täyttämästä kylpyammeesta. Ammeen pohjalla oli pistorasiaan kytketty hiustenkuivain, joka ilmeisesti oli pudonnut ammeeseen vieressä olleen pesukoneen päältä aiheuttaen onnettomuuden. Kuivaimen käyttökytkin oli 0-asennossa ja asunnon kaikki sulakkeet olivat ehjät.

- Poika kuoli verenhukkaan viallisen pesulingon repäistyä käden irti. Syynä oli ilmeisesti vioittunut laite. Pesutupien teholingoissa on hidastinsalpa, joka estää kannen avaamisen koneen pyöriessä. Jos salpa rikkoutuu, kansi ei avaudu ollenkaan.

Vierailija
791/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdfsadf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksoset kuolivat jokseenkin täsmälleen samaan aikaan eri tavoilla eri paikoissa. Olivat jo ikämiehiä. Tämä oli jossakin Pohjolan poliisi kertoo-kirjassa.

Eikös se mennyt niin, että veljekset kuolivat samalla tienpätkällä samana päivänä, toinen oli pyörällä liikkeellä ja toinen autolla. Eivät kuitenkaan törmänneet toisiinsa, vaan eri onnettomuudet kyseessä.

Ei, vaan iäkkäät kaksoisveljekset kuolivat saman päivän aikana tismalleen samalla tavalla tapahtuneissa erillisissä onnettomuuksissa. Kumpikin onnettomuus tapahtui, kun pyöräilijä oli jostain syystä yhtäkkiä ajautunut takaa tulleen ajoneuvon eteen, eikä mitään ollut tehtävissä. En muista kuinka pitkä aika onnettomuuksien välillä oli, mutta tämä jälkimmäisenä kuollut veli ei kerennyt saada uutista kaksoisveljensä kuolemasta ennen omaa kuolemaansa.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2009/04/14/rikostarinoita-suomesta-kaksoi…

Vierailija
792/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sdfsadf kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

inäkin muistan tuon, kaksoset olivat kyseessä (en tiedä olivatko identtiset).  - Kaksosilla on usein merkillinen yhteys. Kerran toisella puolella Amerikan mannerta toinen kaksosista oli satuttanut jalkansa jossain haaverissa. Samaan kellonaikaan toinen oli tuntenut jalassaan voimakasta kipua toisella paikkakunnalla, vaikkei tiennyt veljensä loukkaantumisesta. Miten tuonkin järjellä selittäisi?

Vierailija
793/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tippa tapa ja ämpäriin ei huku...tuosta ekasta en osaa sanoa, mutta tiedän tapauksen, jossa vanhus oli saanut saunassa jonkun kohtauksen, kaatunut naama edellä löylyämpäriin ja hukkunut sinne.

- Minun mummuni kertoi tapauksesta Karjalassa ennen sotaa, jolloin kolmivuotias tyttö oli niinikään kaatunut naamalleen pesuvatiin ja hukkunut siihen.   - Moni pikkulapsi on hukkunut sellaiseen vesitynnyriin, joka usein on maalla räystään alla. Ovat kauheita surmanloukkuja. En kylpytynnyriäkään hankkisi, jos olisi lapsia vielä perheessäni.

Vierailija
794/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 02:36"]

20 lisää vielä yhden: lääkäri tukehtui lihapalaan lääkärien konferenssimatkalla. Laiva ja ravintola siis täynnä lääkäreitä.

Näitä sattuu. Tiedän useamman. En vain oikein usko tuohon. Itse olen hoitaja ja pelastanut vastaavassa tilanteessa olevan ihmisen. Eiköhän sieltä keittiöstä olisi puukko ja pilli löytynyt. 

Kun kurkkuun tarttuu pala joka ei vettä hörppäisemällä lähde, moni nousee pöydästä ja menee sivummalle (esim. wc-tiloihin) yskimään, kun ei illallispöydässä kehtaa rykiä. Näitä kuolemia tapahtuu valitettavan usein, eikä muu pöytäseurue ole välttämättä huomannut mitään.

T. Lääkäri

Vierailija
795/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30- vuotias terve ja sporttinen tuttu kuoli nilkan nyrjähdyksestä seuranneeseen keuhkoveritulppaan.

Vierailija
796/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoisimman luin kaksi kertaa lehdestä eri vuosina. Polkupyöräilijä ajoi Mannerheimintiellä kävelijän päälle suojatiellä, joka kuoli jäätyään alle. 

Tämän uutisen olen lukenut kaksi kertaa, koska kierrättävät näitä uutisia 5-7 vuoden sykleissä. Samoin Oskari parka on pudonnut hissikuiluun pää edellä kolme kertaa.

Vierailija
797/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljattain kuulemistani erikoisin oli pyörätuolissa olleen muistisairaan veteraanin kuolema paikkakunnallani. Oli sairaalassa mutta kotiutettiin väkisin vaikkei olisi pärjännyt yksin. Kotiin päästyä oli ajanut pyörätuolilla rappukäytävään, päätynyt portaisiin (talossa ei ollut hissiä) ja lentänyt alas portaita pyörätuolilla, paiskautui päin betoniseinää ja kuoli heti. Omaiset olivat kuulleet kotiutuksesta ja poika vain hetkeä aiemmin soittanut isälleen että mitä tuo kaupasta. Perille päästyään huomannut lanssit yms pihassa...

Vierailija
798/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut naisesta, joka odotti lasta ja jotenkin ihmeellisellä tavalla hänellä oli lapsivesi päässyt verenkiertoon. Kun se lapsivesi saavutti hänen aivonsa, niin hän oli kuollut siihen. Sitä en muista, että pystyttiinkö lapsi pelastamaan. Tosin jos tuo tapahtui hänelle kotona, niin tuskin lasta olisi pystytty leikkaamaan tarpeeksi nopeaa pois hänen kohdustaan, että se olisi pelastunut, koska tuskin häntä olisi saatu sairaalaan niin nopeasti, varsinkin kun tästä on varmasti ainakin 50 vuotta aikaa jolloin sairaalaan ei päästy niin nopeaa kuin nykyään. Tiedän tämän olevan tosi tapaus, koska sen kertoi minulle henkilö, joka oli tuntenut tuon naisen ja ei itse keksisi tuollaista tapahtumaa.

Lisäksi kun olin koulussa, niin eräänä talvena rinnakkaisluokalla ollut poika oli todella kylmänä iltana ulkona ilman pipoa, oli mennyt kotiin, suoraa nukkumaan ja hänet löydettiin aamulla kuolleena sängystä. Hänen aivonsa olivat jäätyneet ulkona ja kun ne olivat sulaneet, niin hän oli kuollut nukkuessaan. Tämäkin on todella tapahtunut, koska esim. opettajat, rehtori ja tuon pojan vanhemmat todistivat, että se on totta. Minä olin hänen hautajaisissaan, koska hän oli hyvä ystäväni ja siellä hänen vanhempansa sanoivat, että niin todella kävi.

Vierailija
799/980 |
22.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valehtele ov. kirjoitti:

Olen kuullut naisesta, joka odotti lasta ja jotenkin ihmeellisellä tavalla hänellä oli lapsivesi päässyt verenkiertoon. Kun se lapsivesi saavutti hänen aivonsa, niin hän oli kuollut siihen. Sitä en muista, että pystyttiinkö lapsi pelastamaan. Tosin jos tuo tapahtui hänelle kotona, niin tuskin lasta olisi pystytty leikkaamaan tarpeeksi nopeaa pois hänen kohdustaan, että se olisi pelastunut, koska tuskin häntä olisi saatu sairaalaan niin nopeasti, varsinkin kun tästä on varmasti ainakin 50 vuotta aikaa jolloin sairaalaan ei päästy niin nopeaa kuin nykyään. Tiedän tämän olevan tosi tapaus, koska sen kertoi minulle henkilö, joka oli tuntenut tuon naisen ja ei itse keksisi tuollaista tapahtumaa.

Lisäksi kun olin koulussa, niin eräänä talvena rinnakkaisluokalla ollut poika oli todella kylmänä iltana ulkona ilman pipoa, oli mennyt kotiin, suoraa nukkumaan ja hänet löydettiin aamulla kuolleena sängystä. Hänen aivonsa olivat jäätyneet ulkona ja kun ne olivat sulaneet, niin hän oli kuollut nukkuessaan. Tämäkin on todella tapahtunut, koska esim. opettajat, rehtori ja tuon pojan vanhemmat todistivat, että se on totta. Minä olin hänen hautajaisissaan, koska hän oli hyvä ystäväni ja siellä hänen vanhempansa sanoivat, että niin todella kävi.

"Tiedän tämän olevan tosi tapaus, koska sen kertoi minulle henkilö, joka oli tuntenut tuon naisen ja ei itse keksisi tuollaista tapahtumaa."

No onhan sen sitten oltava totta juuh.

Vierailija
800/980 |
23.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en valehtele ov. kirjoitti:

Lapsivesiembolia on ihan todellinen joskin harvinainen synnytyksen komplikaatio ja ihan oikea kuolinsyy. Sen sijaan aivot eivät voi jäätyä, jos veri kiertää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kolme