Erikoisin kuulemasi kuolemantapaus
Tuli mieleen ketjusta, jossa ap:n ukki oli kuulemma tukehtunut joulukinkkuun.. Mulla ei oo mitään lähipiiristä, muistelisin vain lukeneeni minfosta miehestä, joka tappoi itsensä sirkkeliin.
Kommentit (981)
Viimekesäinen laskuvarjo-onnettomuus Utissa. Oli ollut perjantai-ilta, illan viimeinen poka, ja kyseinen mies oli ollut tekemässä kauden ensimmäistä omaa hyppyään. Kaikki oli mennyt hienosti aina laskeutumiseen saakka. Mies oli finaalissa muuttanut suuntaansa ja yrittänyt laskeutua tarkkuushyppääjien alueelle. Siellä oli kuitenkin ollut toinen hyppääjä samaan aikaan loppuliidossa, ja ko. miehen laskuvarjo osui ylempänä olleen hyppääjän jalkoihin.
Varjo oli romahtanut kasaan noin 30 metrissä ja mies oli syöksynyt maahan. Vaikka paikalla oli lääkäreitä ja hoitajia, hän oli kuollut tajuihinsa tulematta. Hän oli ollut minun omalla ensimmäisellä hypylläni kuvaajana.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.06.2014 klo 02:36"]
20 lisää vielä yhden: lääkäri tukehtui lihapalaan lääkärien konferenssimatkalla. Laiva ja ravintola siis täynnä lääkäreitä.
Näitä sattuu. Tiedän useamman. En vain oikein usko tuohon. Itse olen hoitaja ja pelastanut vastaavassa tilanteessa olevan ihmisen. Eiköhän sieltä keittiöstä olisi puukko ja pilli löytynyt.
Vanha viesti mut vastaan silti, koska tuo on tosi juttu. Mun äiti (lääkäri) oli paikalla ja on aina kertonut tuota mulle varoittavana tarinana. Siinä kävi siis niin, että kyseinen mies oli alkanut köhiä ruokapöydässä ja oli mennyt vessaan jatkamaan yskimistä, koska noloa saada kamala yskänpuuska ruokapöydässä. Tukehtui sinne vessaan. Kollegat ei tienneet ajoissa miten paha tilanne oli, koska tyyppi poistui kuitenkin pöydästä omin jaloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 lisää vielä yhden: lääkäri tukehtui lihapalaan lääkärien konferenssimatkalla. Laiva ja ravintola siis täynnä lääkäreitä.Näitä sattuu. Tiedän useamman. En vain oikein usko tuohon. Itse olen hoitaja ja pelastanut vastaavassa tilanteessa olevan ihmisen. Eiköhän sieltä keittiöstä olisi puukko ja pilli löytynyt.
Vanha viesti mut vastaan silti, koska tuo on tosi juttu. Mun äiti (lääkäri) oli paikalla ja on aina kertonut tuota mulle varoittavana tarinana. Siinä kävi siis niin, että kyseinen mies oli alkanut köhiä ruokapöydässä ja oli mennyt vessaan jatkamaan yskimistä, koska noloa saada kamala yskänpuuska ruokapöydässä. Tukehtui sinne vessaan. Kollegat ei tienneet ajoissa miten paha tilanne oli, koska tyyppi poistui kuitenkin pöydästä omin jaloin.
Minäkin kuulin äidilläni saman jutun v.92, mutta voihan se olla eri tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverin isä hirttäytyi heidän vessaan. Miten se on edes mahdollista?
Helposti, itse tiedän henkilön joka humalassa hirtti itsensä ovenkahvaan. Matalallekin voi hirttäytyä, oli istumassa etunojassa kun löydettiin. Toki tälläisessä menee kauemmin kuin korkealta hyppäämisessä.
Eikö korkealta hypätessä mene niska poikki..
Riippuu köyden pituudesta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Hirtt%C3%A4minen
Itse tiedän myös matalalle hirttäytyneen (jykevän pöydän jalkaan, sai köyden niin, että istuessaan lattialla, köyden pää oli oman päänsä tasalla), kuoli niskan murtumiseen, oli syöksynyt istuessaan eteenpäin (veli näki, ei ehtinyt estää).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20 lisää vielä yhden: lääkäri tukehtui lihapalaan lääkärien konferenssimatkalla. Laiva ja ravintola siis täynnä lääkäreitä.Näitä sattuu. Tiedän useamman. En vain oikein usko tuohon. Itse olen hoitaja ja pelastanut vastaavassa tilanteessa olevan ihmisen. Eiköhän sieltä keittiöstä olisi puukko ja pilli löytynyt.
Minäkin kuulin äidilläni saman jutun v.92, mutta voihan se olla eri tapaus.
Laivatapaus tapahtunut 2000-luvun alussa Viking Linen laivalla (Tku-Tukholma).
Sukulaisten tuttava oli mennyt mökilleen mylläämään kasvimaan sellaisella bensiinikäyttöisellä jyrsimellä. Jyrsin oli lähtenyt käsistä ja mies kuollut siihen. Tarkemmin en ymmärtänyt tai osaa enää selittää kun tästä on pari kesää aikaa. Oli yksin siellä mökillä tuota hommaa alkukesästä hoitamassa.
Tiedän myös jonkun mt-potilaan tehneen itsemurhan juomalla astianpesuainetta (tyyliin Fairy-pullon siis).
Grillantunut ruumis saunan lauteilla eli mies oli yksin saunomassa ja vaimo mennyt jo nukkumaan. Aamulla vaimo ihmetteli kun miestä ei näy. Mies löytyi paistuneena saunasta. Sauna oli jäänyt päälle koko ajaksi eli oli tulikuuma vielä aamulla. Miehelle tietysti tullut sydänkohtaus, mutta tuo paistuminen kuulosti tosi ikävältä siihen päälle. Varmaan karsea hajukin.
Mies söi kattilallisen kaalikeittoa ja meni nukkumaan ikkunattomaan makuuhuoneeseensa, joka oli rakennettu jälkikäteen vaatehuoneesta. Sellainen vaatimaton koppero siis. Veti oven perässään ja kuoli nukkuessaan omiin pierukaasuihinsa. Paukahtava loppu!
Murha suolalla. Perhetuttu (ei suomalainen) tappoi vaimonsa pakottamalla hänet syömään suolaa. Oli vaimo oksentanut pari erää pois, sitten meni taju. Perhetuttu itse ei ollut tervejärkinen, teki vankilassa itsemurhan (jätti jopa viestin) haastamalla riitaa erään vangin kanssa, joka menetti malttinsa ja ehti iskeä perhetuttua jollain esineellä (ei kerrottu millä, epäilen itsetehtyä veistä (eli teroitettua muovilusikkaa)), perhetuttu kuoli ambulanssissa. Toinen vanki istui jo elinkautista (maassa elinkautinen josta voidaan armahtaa, mutta ennen sitä joutuu istumaan muutaman kymmenen vuotta) joten tästä oli seuraus se, että elinkautisen mahdollisuus poistettiin.
Vierailija kirjoitti:
Mies söi kattilallisen kaalikeittoa ja meni nukkumaan ikkunattomaan makuuhuoneeseensa, joka oli rakennettu jälkikäteen vaatehuoneesta. Sellainen vaatimaton koppero siis. Veti oven perässään ja kuoli nukkuessaan omiin pierukaasuihinsa. Paukahtava loppu!
Urbaani legenda. Pelikorteilla on sentään tehty itsemurha by William Kogut: http://www.findagrave.com/cgi-bin/fg.cgi?page=gr&GRid=49039514
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbaani legenda.
On se silti erikoisin, minkä itse olen kuullut. Sitähän tässä kysyttiin :-D
Vierailija kirjoitti:
60-luvulla Yhdysvalloissa 12-vuotias tyttö otti parasemotolia flunssaan ja kuoli.. lääke olikin syanidia ! muutama muukin kuoli ja selvisi, että lääkepurkit oli terästetty myrkyllä kaupassa.
tapausten vuoksi purkkeihin tuli turvakorkit.. niitä ei voinut enää avata & sulkea jälkiä jättämättä.
1982.
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten äitini alakouluaikainen luokkatoveri sai salamaniskun lentokentän parkkipaikalla juuri autosta noustuaan. Oli muistaakseni lehdessäkin juttua, tapahtui Rengonharjun lentokentällä Seinäjoella.
Vierailija kirjoitti:
Mies sahasi pikku hiprakassa moottorisahalla puita, ja miehen poika oli käymässä asioilla. Palattuaan poika oli löytänyt isänsä, moottorisaha oli osunut nivusiin isoon valtimoon(?) ja isä oli vuotanut kuiviin. Tapahtui viime vuoden lopulla.
Jos samasta puhutaan, miehen hautajaiset olivat vasta pari viikkoa sitten... Muillakin omaisilla valtava suru, ei voi edes kuvitella miltä tuntuu löytää isänsä verisenä. Mies oli vuotanut kuiviin hetkissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urbaani legenda.
On se silti erikoisin, minkä itse olen kuullut. Sitähän tässä kysyttiin :-D
Kyllä nuo oikeita oletetaan olevan, arvon pikku kretiini. Sittenhän minä voisin satuilla, että kannabishöyryissä yksi mies repi sydämensä sykkivänä rinnastaan. Tiedän, että ei noin kannabishöyryissä voisi edes tehdä, mutta eihän totuudella ole väliä.
Palataan oikeiden kuolemien pariin. Valkovenäläinen kalastaja yritti vuonna 2013 ottaa kuvaa majavasta. Ennen kuvaa se piti saada kiinni. No, eläinhän ei pitänyt siitä että siihen tartuttiin ja puri miestä jalkaan, katkaisten valtimon. http://www.theguardian.com/world/2013/may/29/beaver-kills-man-belarus
Nuori, muistaakseni ei vielä edes täysi-ikäinen poika oli ollut kaveriporukalla juomassa keskitalven pakkasten aikaan. Tämä kyseinen poika oli sanonut saavansa kyydin kotiin ja mennyt kadun varteen odottamaan. Lopulta kukaan ei kuullut pojasta ainakaan pariin viikkoon, etsintä"kuulutuksia" oli iltasanomissa yms ja vapaaehtoisia etsijöitä oli lukuisia. Lopulta reilun parin viikon päästä poika löytyi vain muutaman sadan metrin päästä katoamiapaikalta vilkkaasti liikennöidyn asuinalueen kerrostalon pihalta lumihangesta. Oli sammunut sinne ja kylmettynyt, oli riisunut vaatteitaankin yltään ilmeisesti hypotermian vuoksi. Kyseinen talvi oli erittäin runsasluminen, mikä vaikeutti etsintöjä. En tarkalleen muista tapahtumavuotta, olisikohan 2010..
Saman vuoden kevaalla samalla paikkakunnalla kuoli toinen melko samaan ikäluokkaan kuuluva nuori miehenalku. Olivat olleet kaveriporukalla aamuyön tunteina koripalloa pelaamassa ja tämä poika oli yrittänyt tehdä koria koriin tarrautumalla. Korin kiinnitykset pettivät ja kori lähti irti,pojan paiskautuessa selälleen maahan kori iskeytyi kasvoihin (ilmeisesti silmien/otsan seudulle) ja poika kuoli tapahtumapaikalle. Varmasti kova paikka paikalla olleille kavereille, ja toki muillekkin.
Yksi mieleeni tuleva erikoinen kuolema oli myös hautausmaalle itsensä puuhun hirttänyt keski-ikäinen mies. Oli raahannut penkin puun luo ja potkaissut sen altaan aamuyöllä syksyn hämärässä.
Äitini kertoi että nuoruudessaan isovanhenpiensa lähistöllä maaseudulla tulipalossa kuoli erään perheen kaikki kolme nuorta lasta. Oli kuulemma kamala näky kun kolmea pientä ruumisarkkua kannettiin hautajaisissa.
Vielä mieleeni tulee yksi tarina. Sukulaismiehen kaksi iäkästä kaveria olivat olleet kalassa järvellä. Vene oli kaatunut ja miehet joutuivat veden varaan ilman pelastusliivejä. Silminnäkijä sai toisen miehistä tuotua rantaan, mutta palatessaan pelastamaan toista, oli hän jo vajonnut pinnan alle. Vaikka tarkka hukkumiskohta on tiedosaa ja etsinnät aloitettiin välittömästi sukeltajien, koirien, kaikuluotaimien (?) yms kanssa ei miestä koskaan löydetty järvestä, tapahtumasta nyt jo vähintään viisi vuotta (varmaan enemmänkin, en tarkalleen muista).
Jamin tapaus Joulu 2013.
25v nuorimies sairasti DB1 ja oli ollut sairaalassa hypon takia ennen joulua. Kotona oli sitten syönyt jouluruuan ja lähtenyt kaveriporukan kanssa iltaa viettämään. Pojan piti palata kotiin yöksi, olikin 2 viikkoa kateissa.
Oli eronnut illalla kaveriporukasta, ja lähti kohti äidin kotia. Mukana ei ollut diabetes-lääkkeitä tai puhelinta. Oli yön aikana kolkuttanut kolmelle ovelle (yksi soittanut ambulanssin paikalle, mutta Jami lähti pois, ennen sen saapumista).
Lopulta, 2 viikkoa katoamisesta koiranulkoiluttaja löysi hänet menehtyneenä (todennäköisesti matalien verensokerien takia vaipunut ketoosin aiheuttamaan koomaan ja kuollut muutaman päivän kuluessa, kuuluu siskon arvio) läheltä äidin kotia, pellon reunasta.
Isä ja poika harrastivat yhdessä metsästystä. He olivat jänismetsällä jahdanneet sinnikkäästä rusakkoa mutta saalis oli jäänyt saamatta. Miehet olivat menneet autolle jo tekemään lähtöä, kunnes rusakko oli ilmestynyt metsän reunaan. Poika päätti että nyt ei jäädä ilman saalista ja oli asettanut aseensa auton katolle tähdätäkseen. Liipasinta painaessaan isä oli juuri nousemassa auton toisenlta puolelta ovesta ulos ja luoti tappoi isän heti, koska se osui häntä päähän. Poika ei kai koskaan ole oikein toipunut kamalasta onnettomuudesta.
Ulkomaalainen kesätyöntekijä kuoli valokaareen suuren sähkölinjan alla. Teki taimikoissa tiheysmittauksia 6 metrin teleskooppiongenvavan avulla. Kamala tapaus ja kaksi alaikäistä harjoittelijaa kaksin maastossa. 😞
Eikö korkealta hypätessä mene niska poikki..