emmaljunga: pehmeän kantokopan kiinnitys
Hei,
Meillä on uudet emmaljungan cerox -vaunut pehmeällä kantokopalla. Kantokassi/makuupussi on kiinnitetty vaunuihin sivuista todella jäykillä muovihakasilla. Sen lisäksi kantokassissa on muitakin kiinnitysmekanismeja.
Millaisia kokemuksia teillä on noista muovikoukuista? Löystyykö ne käytössä vai uskaltaako jättää pysyvästi auki? Ähelsin eilen reilut viisi minuuttia toista koukkua auki ja toista en enää viitsinyt edes yrittää.
Jos koukut ovat noin jäykät, niin ei kyllä kovin kätevästi nostele kantokassia veke.
wannabemummy
Kommentit (4)
lapsi nyt kyllä jo vanhempi mutta sinnikkäästi ne koukut aina laitoin kiinni vauva-aikana. Kyllä ne jpnkun verran mun mielestä löystyi ja sitten tulee kans jonkinlainen tekniikka miten ne saa auki helpommin, se täytyy vaan itse kokeilla ja oppia.
Meilläkin käytössä cerox-ratas kovalla emmaljungan kopalla. Itse en ole kertaakaan kiinnittänyt koppaa rattaaseen ko. koukuilla ja hyvin on koppa pysynyt. Koukut ovat tosi jäykät käyttää. Kerran kokeilin..
Käytössä Ceroxit kantokassilla nyt reilu pari viikkoa, enkä ole kertaakaan kiinnittänyt kassia. Nostelen kuitenkin joka päivä 2-3 kertaa kassin pois rattaista (päiväunien välillä vain kassi sisään, rattaat jää ulos, tai perhekerhoon mennessä kassi sisään). Munkin mielestä kassi pysyy tosi hyvin paikallaan, meillä käytössä lisäksi jalkapeite rattaissa.
Varmaankin jos korkeisiin bussiin/juniin/ratikoihin joutuisi nostelemaan niin kiinnittäisin kassin, meillä mennään lähinnä jalkaisin, joskus metrolla.
mutta kokemuksen syvällä rintaäänellä ja kaksi vauvaa vastaavalla systeemillä kuljettaneena voin sanoa, että koppa ei putoa mihinkään vaikka se ei olisi istuinosassa kiinni.
Meillä oli molemmilla lapsilla Brio Kombit eikä kantokoppa ollut koskaan kiinni ratasosassa. Kuljin paljon busseilla/ junalla eikä koppa koskaan liikunut paikoiltaan vaikka vaunuja nosteltiin bussiin/junaan/ auton perään.
Veikkaan kyllä että käytössä nuo kiinnityssysteemit löystyy jonkun verran.