Femar?
Onko kellään kokemusta Femarin käytöstä? Oletteko onnistuneet tulemaan raskaaksi sillä? Sain tänään reseptin femariin ja sitä pitäisi käyttää clomifenin tapaan alkukierrosta parantamaan hedelmällisyyttä. Vähän kyllä arveluttaa, kun lääkeoppaan mukaan sitä käytetään rintasyövän hoitoon. Miten siitä voi olla apua lapsettomuuteen?
Kommentit (6)
En löytänyt netistä keskustelupalstoilta ketään, joka olisi onnistunut tulemaan raskaaksi Femarin avustuksella. Vähän arveluttaa alkaa syömään noita, kun en tajua mitä apua niistä voisi olla. Ovulaation kanssa kun minulla ei ole koskaan ollut ongelmia, sillä kiertoni on säännöllinen ja ovulaatio tapahtuu puolivälissä kiertoa, mutta silti en vaan tule raskaaksi...
Kuulemma tuolla Fertinovalla käytetään melkein ainoana Suomessa tota lääkettä.Mä oon syönyt sitä pari kiertoa kun mulle tehtiin inssi.Sinällään hyvillä vaikutuksilla, että muniksia tuli aika reippaastikin, mutta kuitenkin sen verta huonolla vaikutuksella, että toisessa inssissä ei päästy edes inssiin kun kuulemma femarin vaikutuksesta ovis tuli jo paljon ennen kuin piti. Toi on kuulemma vastaavanlainen lääke kun Clomifen, mutta ainakin mulla paljon parempi(ei sivuvaikutuksialähes ollenkaan).
Mä tosiaan uskon että toi on vastaavaa kun Clomit eli ihan hyvin voi tulla sen avulla raskaaksi jos muuten kroppa toimii normaalisti...Tota lääkettä käytetään kuulemma hyvillä tuloksilla tuolla Amerikassa ja Kanadassa
Muuta en osaa tähän sanoa mutta itsekin kyselin tästä asiasta silloin kun sain Femar-reseptin käteeni...Olin hieman ihmeissäni että rintasyöpälääkettä pitää alkaa napsimaan.
Terv.Sannamary
Mä olen käyttänyt sitä ja ekasta IVF:stä testasin tänään plussan! :)
Mun hoitava taho on Tampereen Väestöliitto. Kyllä ne alkaa olla jo aika monessa paikassa käytössä.
Raitis + Raita & Paita rv4+3
Mulla sama kauhu ensiksi kun se on tosiaan se rintasyöpälääke.
Fertinovalla siirryttiin Femariin, koska lääkärin mukaan se ei " kerry elimistöön" samalla tavalla kuin Clomifen. Fertinovalla monelle on suositeltu taukokuukausia Clomeista tämän kertymisen takia.
Femarissa samaa vaikutusta ei ole, kun se on suunniteltu pitkäaikaiseen käyttöön. Tästä muuten tuli meillä tenkkapoo - koko Vantaa ei myy Femaria alle 100 kappaleen, ja resepti oli 30:lle. Töölö oli ainoita, joista löytyi...
Meillä meni yksi kuukausi haaskioon, kun kävin tutkimuksissa muistaakseni kp 4 tai 5. Clomifen on aloitettu aiemmin kp 5 (pitkä kierto), mutta Femar syödään jo kp 2-6.
Ja samaa sanon kuin tämä edellä ollut: piiitkä kierto tasapainottui hurjasti, ovulaatiovalmis follikkeli kp 15 - aivan käsittämötöntä!!
Eikä sivuoireita. Muusta en osaa vielä sanoa.
Suosittelen kokeilemaan.
Niin, en siis ymmärrä mitä minä hyötyisin niistä Femareista, kun minulla on muutenkin säännöllinen kierto ja oviskin tapahtuu itsestään joka kuukausi? Yritystä on takana yli 4 vuotta ja yksi epäonnistunut IVF. Raskaana en ole koskaan ollut...
Femaria käytetään nimenomaan estrogeeniriippuvaisen rintasyövän hoitoon vaihdevuosien jälkeen. Se on siis antiestrogeeni (minkä tarkoitus rintasyövän kohdalla on estää syövän uudelleen kehittyminen tai eteneminen) ja ymmärtääkseni clomifen on samanmoinen valmiste. Molemmat siis toimii samalla periaatteella, vaikuttava aine vaan on eri. Jos kovasti epäilyttää tai kiinnostaa, niin voithan ottaa vaikka lääkkeen valmistajaan/maahantuojaan yhteyttä ja kysyä lääkkeen käytöstä lapsettomuushoidoissa. Tai vielä varmistaa lääkäriltä.
Onnea jatkoon!
t. Liljis