Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kaavinta vs. lääkkeellinen (Haha78)

20.02.2008 |

Olen torstaina menossa lääkkeelliseen tyhjennykseen. Viikkoja olis ollu 12+3, mutta alkio oli surkastunut jo viikkoja sitten, sillä kohtu aika tyhjä. Ihmettelen tässä sitä, että Hahalle ollaan tekemässä kaavinta (viikkoja muistaakseni 13 ja muuten sama tilanne), kun lääkkellisessä keskeytyksessä tulis niin paljon raskausmateriaalia ja minä olen menossa just tuohon toimenpiteeseen huomenna. Pelottaa! Onko muilla kokemusta lääkkeellisestä keskeytyksestä näillä viikoilla?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tehtiin nyt tammikuussa lääkkeellinen tyhjennys, viikkoja oli myös 12 ja risat. Kaavintaa ei tehty sen takia, että lääkkeellinen on kuulemma ystävällisempi kohdulle. Toimenpide oli todella helppo ja vaivaton, muutaman tunnin sairaalassaolo ja sitten kotiin. Luin paljon kokemuksia ja kommentteja kyseisestä asiasta etukäteen, ja pelkäsin KAMALASTI! Kun kaikki sanoivat, että toimenpide oli hirveä, toidella kipeä ja siitä toipuminen vei aikaa... Mulle kävi päinvastoin. Kun pilleri oli laitettu kohdunsuulle, ei alkanut tapahtua yhtään mitään, toinen laitettiin n. 3h päästä. Sitten alkoi supistella, mutta oli kuin olisi vaan pikkusen tavallista kipeemmät menkat ollu. Pelkäsin paljon pahempaa!

Sairaalasta päästyäni menin shoppailemaan ja ruokaostoksille! ;) Verta tuli paljon, piti monesti käydä ostosreissun aikana vaihtaa sidettä. Mutta kipuja ei ollut juurikaan. No, jos pystyy kaupoissa kiertelee, niin ei voi kovin kipeenä olla ;)

Sitten illalla kotona tuli niitä " raskausmateriaaleja" , se oli aikas ällöttävää. Ei meinannut pytyltä pois päästä, kun koko ajan alakerrasta tunki tavaraa... Semmosia kananmunan kokoisia hyytymiä ensin, sitten pienempiä. Näitä hyytymiä tuli sitten useamman päivän ajan silloin tällöin, vielä parin viikon päästäkin tuli jokunen. Ja edelleenkin on tuo jälkivuoto menossa, ja aikaa keskenmenosta on yli kk. Mutta tää on normaalia ;)

En tiedä vaikuttiko tuohon " kivuttomuuteen" se, että olin alkanut vuotaa jo viisi päivää aikaisemmin kuin tuo tyhjennys tehtiin...

Toivon sulle jaksamista ja hirmusti tsemppiä kaiken kokemiseen. Toivottavasti sulle henkinen jaksaminen ei oo niin vaikeeta kuin mulle - tuo oli ISO pala nieltäväksi. Viiden terveen lapsen ja kahdeksan keskenmenon jälkeen olo oli tosi kurja :( Mutta siitäkin selviää, kokemuksesta voin sanoa! Tsemppiä!!

-Nasu

Vierailija
2/2 |
22.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin siis lääkkeelliseen keskeytykseen. 2 pilleriä laitettiin, mutta mitään ei tapahtunut yli neljään tuntiin. Päinvastoin; edellisiltana alkanut vuotokin loppu miltei kokonaan. Lääkäri sitten katsoi ultralla ja sanoi, että nyt meet siiten kotiin ja huomenna kaavintaan. Soitin miehen hakemaan ja siinä, kun häntä odottelin tuli sitten pikkasen kipeämpi menkkakipu ja lörts housuihin tavaraa vaikka kuinka. Kipitin vessaan ja pyysin ohimenevää hoitajaa hakemaan mun hoitajan paikalle. Verta tuli aika lailla ja jotain muutakin. No, ei muuta kuin 3 vaippaa päällekäin kotimatkalle. Illan vietin melkein kokonaan pytyllä ja vähän aikaa harkitsin jopa päivystykseen menoa, kun alkoi huimaan ja paniikki iski päälle. Huimaus asettui pötköttelemällä ja juomalla paljon. Kipeä en ollut minäkään ollenkaan. Pientä menkkakipua vaan.

Aamulla menin sitten uudelleen sinne polille. Olin varma, ettei kaavintaa tarvi tehdä, kun olin vuotanut niin paljon. Ultralla kuitenkin näkyi, että raskausmateriaalia oli kohdussa vielä vaikka kuinka, 3 cm kerros kohdun seinämässä. Siispä kaavintaan. Se olikin sitten helppo ja kivuton juttu. Taju pois ja herätessä kaikki ohi. Vuoto loppui miltei kokonaan. Nyt ei tarvi sitten töissä jännittää, että mitä housuihin mulahtaa kesken tunninpidon. Kysyin, minkä kokoinen mun kohtu oli. Kuulema sellanen greipin kokoinen. Koska lääkäri tunsi siellä kaavinnan aikana myoomia, niin menen 2 kk päästä jatkotutkimuksiin. Olikohan siinä syy keskenmenoon...

Kaiken kaikkiaan, ei tuo tosiaan niin kauheaa ollutkaan, kuin mitä pelkäsin. Kiitos tsemppauksesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla