Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä syynä kun päiväkodista halutaan kotivierailulle?

Vierailija
20.02.2008 |

Minun lapseni on aloittanut päiväkodin ja ryhmän opettaja otti yhtäkkiä puheeksi, että hän haluaa tulla meille kotikäynnille. Eipä siinä mitään, mutta asiasta ei ollut koskaan aikaisemmin puhetta ja kun minä tarjoiduin tulemaan päiväkodille, hän nimenomaan halusi tulle meille kotiin. Voi olla, että olen vainoharhainen, mutta jotenkin jäi vaivaamaan syy. Meillä on asiat perheen sisällä kunnossa, joten en millään keksi mistä tässä voi olla kyse?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin heidän pitäisi ensin keskustella sun kans ja tarvittaessa ottaa yhteyttä lastenviranomaisiin tms ja HEILLÄ on oikeus tulla kotikäynnille.

Vierailija
2/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin kyllä päiväkodin porukat ilolla kotikäynnille, niin näkisivät, miten meillä eletään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy reilusti syytä, niin asia selviää.

Vierailija
4/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän päiväkodissa on se tapana, ja tarkoitus on että lapsi näkee että opet on äidinkin " kavereita"

Ei tietenkään väkisin mennä jos ei tahdota, mutta ei siellä mitään kotioloja kytätä.

Vierailija
5/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota ainakin meidän päiväkodissa toteutetaan. Yleensä se minusta tehdään vain ennen kuin hoito aloitetaan, että voidaan tutustua lapseen hänen omassa ympäristössään. Lapsella on sitten tuttu naama aloittaessaan hoidon. Mistään kyttäämisestä tuskin on kyse, kannattaa kysyä hoitajalta itseltään perusteluja ja käytännöistä. Eikä kannata heti olla vastaan kaikkea, kokemukset ovat olleet hyviä. Pakko ei tietysti ole ketään päästää kotiin, voi sanoa, ettei se käy.

Vierailija
6/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt suoraan kysyä, mutta häkellyin asiasta niin, että jäi kysymättä. Meille toki saa tulla, ei siinä mitään.

t: ap

Vierailija
7/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perhepäivähoitaja ja minulla on iso perhe. Varhaiskasvatussopimus olisi mahdoton tehdä rauhassa jos tekisimme sen täällä kotonani. Lapsi myös nauttii kun saa olla omassa kodissa, näyttää lelujaan ja oman sängyn. Mielestäni on hyvä käytäntö.

Vierailija
8/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siksi, että tiedän lapseni toimivan eri lailla kotona kuin vieraassa ympäristössä. Ilomielin ottaisin vastaan myös päiväkodista hoitajan, tuleehan tällöin perhe tutummaksi hoitajalle, kun hoitaja näkee, millaista kodissa on - perhe saa hoitajan mielessä elävän ympäristön. Hassua, ettei hoitaja selittänyt ajatustaan tämän taustalla, mutta epäluulo pois :)

Vierailija
9/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittäisin kahvit ja lapset saisivat esitellä omaa huonettaan ja omia tavaroitaan. Taitaa vaan monessa päiväkodissa olla resurssien puolesta mahdotonta toteuttaa.

Jos pelkäät jotain lastensuojelujuttua, niin siitä ei luultavasti ole kysymys. Silloin puhelinsoitto tulisi lastensuojelun sosiaalityöntekijältä. Lto:lla ei ole koulutusta eikä valtuuksia lastensuojeluun ryhtyä.

Vierailija
10/10 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen omahoitaja tulee käymään, jutellaan lapsesta ja lapsen tavoista ja tottumuksista kaikessa rauhassa, hoitaja tutustuu lapseen, lapsi tutustuu hoitajaan... Kiva homma oli :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi