Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko jotain harrastuksia mitä ET haluaisi lapsesi alkavan harrastaa?

Vierailija
20.02.2008 |

Ja jos on, miten olet ajatellut estää lapsen innostumisen näistä harrastuksista?

Itse en tahtoisi lapsen alkavan soittaa pianoa tai jotain muuta instrumenttia, hermot menisi siihen ääneen... ellei lapsi sitten heti osoittautuisi joksikin pikku-Chopiniksi tai Mozartiksi. :) (Mitä epäilen meidän geeneillä)

Mites teillä muilla?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa menestyminen on kaikki kaikessa jo ihan pienenä, harjoituksia on liikaa tai ne ovat huonoihin aikoihin.

Vierailija
2/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapseni alkaisi harrastamaan tupakointia tai muuta typerää.

Varsinaisista oikeista harrastuksista tulee mieleen joku laskettelu. Tai skeittailu. No varmaan yksi pahimmista olisi kanssa joku sellanen autokisajuttu, tai mikä se on, jossa lapset ajaa sellasilla pienillä kilpureilla.

Viulua vanhempi lapsi jo soittaakin, ja siitä olenkin todella iloinen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis haluaisi mitään hirmu kilpailuhenkistä lajia, että olisi pakko menestyä ja pärjätä aina vain paremmin. Ei mitään sellaista lajia jossa harkkoja olisi monta kertaa viikossa. Paitsi no tietysti musiikki jos sitä voi harjoitella kotona.

Haluaisin että harrastuksessa oppisi tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa.

Vierailija
4/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piano ja muita instrumentteja meillä on, ja kannustetaan lapsia musiikin ja taiteiden pariin, ja geeneissä kulkee, ja meidän 2-vuotiaskin omaa sävelkorvaa tosi paljon, laulaa hyvin ja soittaa pianoakin.

5/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:

Onko jotain harrastuksia mitä [b]ET[/b] haluaisi lapsesi alkavan harrastaa?

Vierailija
6/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on varmaan se että, naapurissamme joskus aikoinaan asui pikkutyttö joka harrasti balettia. Mun mielestä se meni ihan liiallisuuksiin ja olin välillä ihan " kauhuissani" siitä että, tuntui kun tytöllä ei olisi ollut vapaitä päiviä ollenkaan.

Poikani saa mun puolesta ruveta pelaamaan lätkää jos niin joskus haluaa. Mutta jotenkin mua pelottaa se, kun tuntuu olevan niin tapaturma-altis laji ja jotenkin väkivaltainen.

Vierailija
7/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni aivan liian kurinalaista. lapsen ei anneta olla lapsi ja nauttia liikkumisesta. Ainakin mitä olen kuunnellut kolleegaani, jonka 7 ja 9 vuotiaat tytöt sitä harrastavat. Neuvostoliittolaista meininkiä.

Vierailija
8/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa, niin sitten asiasta toki keskustellaan, mutta yritän kyllä KOVASTI johdattaa mielenkiintoa muihin lajeihin.

Vierailija
9/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta salaa toivon, ettei halua vinguttaa viulua, pimputtaa pianoa tai töräyttää torvea:)

Vierailija
10/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain kamppailulajeja sallisin kyllä.

Vierailija
11/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tanssinut balettia koko ikäni ja pidän sitä ihanana harrastuksena.

Vierailija
12/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan järkyttävää rahastusta.... ja niin isot kamat että normaalissa talossa ei sellaisille ole säylytyspakkaa/kuivauspaikkaa

Vierailija
13/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en tahtoisi lapseni alkavan harrastamaan mitään agressiivisia lajeja, mainittakoon nyt nyrkkeilyn.

Vierailija
14/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ylipäänsä alkavan tarkkailemaan painoaan liian aikaisin vain siksi, että kaverit balettitreeneissä on hoikempia tms. Balettia ei voi tosissaan harrastaa ellei ole todella laiha ja rakenteeltaan vielä siro. Ei anna minusta hyvää mallia lapselle.

Vierailija
15/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja autourheilua = turhaa luonnonvarojen tuhlausta, melu, vaaratilanteet ym...

Vierailija
16/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että poikani ja miksei tyttökin alkaisi harrastamaan autoja esim tuning touhuja ja sellaista.. Ja EN halua heidän harrastavan luonnonsuojelua tai jotain muuta viherpiiperrystä ;)

Vierailija
17/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno asenne tolla luonnonsuojelun vastustajalla :P

Vierailija
18/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva että tykkäät... ;) Älä ota kaikkea niin vakavasti, se oli vaan heitto joka sopi mielestäni mainiosti autojuttujen rinnalle.. t.25

Vierailija
19/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri jotain sellaista, joka on kallis ja kuormittaa luontoa, niinkuin autot, moottoripyörät ja mönkijät.

Sen sijaan olisin erittäin mielissäni, jos tyttö innostuu kamppailulajeista. Ne, jotka pitävät kamppailulajeja väkivaltaisina, eivät tiedä niistä yhtään mitään.

Vierailija
20/22 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä mä toivon, ettei lapsemme ala sitä harrastamaan.

Syynä yksinkertaisesti lajin kalleus (lisenssit ja varusteet ja kaikki maksavat maltaita... auta armias, jos rupeisi maalivahdiksi) sekä hirvittävän huonot harkka-ajat. Täällä ainakin parhaat hallivuorot menee " edustusjoukkueelle" , joten junnuharkat saattavat alkaa vasta klo 22. Ole siinä sitten pirteä seuraavana päivänä koulussa...

Siis jos lapseni innostuu jääkiekosta, niin saa ruveta sitä harrastamaan, en minä sitä aio estää, mutta salaa toivon, ettei näin käy...