Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitanpa oman ketjun tästä down-asiasta

Vierailija
20.02.2008 |

tohtori. fi sivulta lainaus

Suurin osa Down-lapsista toimii keskivaikeasti kehitysvammaisen tasolla, mutta vammaisuuden aste voi vaihdella lievästä vaikeaan. Joku voi seurata opetusta oman avustajan tuella yleisopetuksen mukana alaluokilla. Useimmat Down-lapset ja -aikuiset elävät onnellista elämää, varsinkin jos heidän itsenäistymistään on tuettu.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se selviää tilastokeskuksen sivuilta. Kaikilla downeilla ei ole kaikkia vaivoja mitä listoissa mainitaan. Joillakin on joku niistä, joillakin ei ehkä mitään. Eihän muille ihmisillekään listata kaikkia mahdollisia sairauksia mitä voi olla. Itse asiassa nuo downin kohdalla listatut asiat ja paljon muita voi olla ihan kenellä tahansa. Tosin ei kaikkia kaikilla. Eli kukaan meistä ei taida olla täysin " virheetön" .

Vierailija
2/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

luepa tuo viesti 16 ketjusta " LOPETTAKAA JO TUO DOWN/SIKIÖSEULONNOISTA JAUHAMINEN" . Oli ihan sinulle osoitettu viesti yhdeltä downin äidiltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä tästä aiheesta ole viime aikoina juuri kirjoitellut.

Vierailija
4/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärsin jostain aikaisemmasta viestistä että tunnustauduit täksi " down-uskovaiseksi" joka aloittelee näitä aihetta käsitteleviä ketjuja. Pyydän anteeksi jos olen väärässä.

Vierailija
5/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kirjoittanut mm " uudenvuodentoiveen" , " vilpitön haluni on.." ja vielä jonkun muunkin jonka otsikkoa en nyt muista. Kaikkea down aiheista en ole kirjoittanut, mutta lähes jokaiseen ketjuu ko aihetta koskien olen kommentoinut.

Vierailija
6/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko tosissaan että vastasyntyneen down-vauvan äidin on kiva lukea sellaista? Tai vaikka sen jonka down-lapsi on ollut vakavasti sairas, kuollut pian synnytyksen jälkeen jne.

Tarkoituksesi on ollut yksinomaan provosoida ihmisiä ilkeisiin kommenteihin jotka satuttavat eniten juuri downien vanhempia.

Vierailija
7/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet väärässä.

Vierailija
8/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiva lukea tullaisia tekstejä joita noihin aloittamiisi ketjuihin on tullut? Olet uskomaton!

Vierailija
9/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisivat kyllä miettiä hetken ennenkuin suoltavat tekstiä. On se kumma, että downien puolustajaa syytetään sitten niistä törkeysviesteistä.

Vierailija
10/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaista tämä elämä valitettavasti on. Päälaellaan ovat asiat.

Vierailija
11/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitä kiellä. Mutta jos olet yhtään lukenut tämän puolustajan aloittamia ketjuja ja kommentteja, huomaat kyllä että niiden tarkoitus on yksinomaan provosoida ihmisiä kirjoittamaan niitä ilkeyksiä. Ilman hänen aloituksiaan ei näitä ilkeitä kommenteita olisi koskaan ilmestynyt.

Vierailija
12/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos en olisi sanonut, että mielestäni downeilla on ihan samanlainen oikeus elämään kuin muillakin, eikä mitään perustetta abortoida heitä, ei kukaan olisi vetänyt hernettä nenäänsä. Mutta vaikeistakin asioista täytyy saada puhua ja sanoa myös erilaisia kantoja asioihin.

Vierailija
13/24 |
21.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olit taas vaan valinnut rusinat pullasta ja unohtanut autuaasti sydänviat ja leukemiat ja pitkän listan muita ongelmia.

unohtaen sen että varmasti valtaosa downeista elää hyvää ja antoisaa elämää, kuka sairauksiensa kanssa ja kuka ilman niitä. Downista pelkän sairauslistan perusteella annettu kuva on ihan yhtä väärä kuin se että väitettäisiin kaikkien downien olevan perusterveitä.

Elämä on harvoin mustavalkoista, outoa kun täällä kuva downeita annetaan joko yltiöpositiivisena tai vastaavasti pelkästään ankeana ja musertavana. Downit ovat vanhemmilleen lapsia, rakkaita ja omina itsenään täydellisiä. Ei kai kukaan haluaisi lastaan pois vaihtaa? Downiin liittyvät sairaudet ja ongelmat ovat kuitenkin asia erikseen ja niistä varmasti moni vanhempi mielellään luopuisi. Kuitenkin myös noiden kanssa pystyy useimmiten elämään eikä varmaan ole tarkoituksenmukaista kenellekään katkeroitua kohtalostaan?

Vierailija
14/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit taas vaan valinnut rusinat pullasta ja unohtanut autuaasti sydänviat ja leukemiat ja pitkän listan muita ongelmia.

Vierailija
15/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
16/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekan elinvuoden aikana tms.

Vierailija
17/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että downeilla aina keskivaikea kehitysvamma tms.. Tämä lainaukseni puhuu aivan muuta.

Vierailija
18/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuossa omassa lainauksessakin sanotaan että SUURIMMALLA OSALLA ON KESKIVAIKEA KEHITYSVAMMA. Ja sitten on ne joilla on pahempi tai parempi. Että mitä ihmettä uutta tämä ketju tuo mihinkään.

Vierailija
19/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

downeja on olemassa

Vierailija
20/24 |
20.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täytyy sanoa että ihmetyttää toimintasi. Olen käsittänyt että olet muutenkin uskovainen. Olen luullut ettei uskovaiset ole sitä mieltä että tarkoitus pyhittää keinot, mutta ilmeisesti olen ollut väärässä. Siis että on ok tolkuttaa tolkuttamasta päästyään että down on terve, kun totuus on se että kolmasosa downeista on niin sairaita, että kuolevat ekan vuoden aikana :o. Ja muillakin on tosi vakavia sairauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän