Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisit mummo, haluaisitko hoitaa 2 kk lapsenlastasi

Vierailija
19.02.2008 |

jos vaihtoehtona olisi, että alle vuoden ikäinen olisi laitettava ensin yhteen päiväkotiin ja sitten muuton takia heti seuraavaan?

Meillä on tällainen tilanne ja ihmetyttää, miksi eläkkeellä olevat isovanhemmat eivät halua hoitaa pikkuista. Kyse on kuitenkin vain vajaasta 2 kuukaudesta, epäsäännöllisen pituisia päiviä eikä edes joka päivä.

Oikeasti, mikä voisi olla isovanhemmalle tärkeämpää??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi vaan uskoa, jos eivät tunne olevansa kykeneviä. Kun lapselle voi sattua kaikenlaista.

Vierailija
2/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatusta, että isovanhempien PITÄISI hoitaa lapsenlapsiaan. Jos eivät halua niin ei. Ei sitä tarvitse edes mielestäni selitellä. Itse olette lapsenne hankkineet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan muka on niin paljon hommaa. Remppaa siellä sun täällä, kesämökin kunnostusta jne. käpyjen keräystä.

Heidän vanhempansa hoitivat minua paljonkin, kun olin pienenä niin paljon sairaana.

Ja meillä on nyt vähän pakkorako. Jos olisi vain joku taloudellinen juttu, jäisin kyllä 2 kk pidemmäksi aikaa kotiin.

ap

Vierailija
4/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti sanoneet että ei?

Kyllä minä hoitaisin mielelläni varsinkin tuossa tilanteessa. Lapselle tosi rankkaa vaihtaa hoitopaikkaa noin tiuhaan. Osaan kyllä kuvitella että oma äitini keksisi jonkun " hyvän" tekosyyn jos tuollaista häneltä kysyisin. En silti ymmärtäisi häntä ja varmasti olisin hänelle siitä pitkään katkera.

Vierailija
5/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös minäkin olen ollut paljon mummojeni hoivissa pienenä. Lähinnä juuri sairastelujen vuoksi mutta myös pph:n kesälomien ajan yms jos vanhempani olleet töissä. Siltikin äidilleni on vaikea tarjoutua auttamaan. On mukamas niin paljon tärkeitä hommia kuten kasvimaan kitkeminen tms

Vierailija
6/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhoja ihmisiä vaan haukutaan. Milloin viimeksi teitte jotain vanhemmillenne? Miksi he remppaavat yksin jne?

Vierailija
7/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tietävät kyllä tilanteen. Ja vastaus on: " Laitatte vaan sinne päiväkotiin" Ja että " Kyllähän se on kunnan lakisääteisesti se paikka lapselle järjestettävä."

Itselläni alkaa koulu ja 2 kk poissaolo aiheuttaisi sen että tippuisin taas seuraavalle kurssille. Ja läsnäolopakollista opiskelua siis, pitkiä päiviä.

Kun mä en voi vaan tajuta, että mikä oikeasti voisi olla tärkeämpää! Sit taas miehen puolelta hoitajia varmaan järjestyisi, mutta se edellyttäisi että majoitetaan tähän kaksioon hoitaja. Asuvat satojen kilometrien päässä. Ja voi että ne on niin rasittavia.. niin kovia puhumaan ja muutenkin. Ja kulttuurierot on aivan valtavat.

Mutta kait sitä mieluummin sieltäkin jonkun isomummon tänne ottaisi, kun laittaisi tarhaan niin lyhyeksi ajaksi..

Vierailija
8/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon ikäisen hoitaminen on aika rankkaa ja 2 kk on pitkä aika. On ihan eri asia hoitaa esim. viikonloppu silloin tällöin kuin toimia täyspäiväisenä hoitajana. Tuon ikäistä pitää tarkkailla koko ajan, viihdyttää koko ajan, kieltää koko ajan, juosta perässä koko ajan jne. Ehkä isovanhemmilla on jotain sairauksia tms. joista eivät ole teille kertoneet? Tai pelkäävät että sitoutuvat sellaiseen mitä eivät sitten jaksakaan. Tai eivät vain jaksa.

Vierailija
9/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan pääkaupunkiseudulla, perhepäivähoitajia ei tunnu olevan. Eikä hoitajia muutenkaan kasva puissa.

Elättelen vain toiveita, että kun ehtivät tässä muutaman kuukauden hurvitella eläkkeellä, tulisivat toisiin aatoksiin. Toisaalta taas tarhapaikat on kuitenkin laitettava 4 kk aiemmin hakuun.

Vierailija
10/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne ole joutuneet yksin isompia juttuja remppailemaan, mun mies on aina auttamassa, jos on jotain isompaa ja pienempääkin. Siis mun mies auttaa niitä huomattavasti enemmän kuin esim. mun veli.

ap

Vierailija
11/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankkaahan se on ja ei noin pientä ole helppo hoitaakkaan

Vierailija
12/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetetaan sit kaikenlainen vihjailu.

Oon varmaan vaan niin tosi kade, kun niin monien ystävien lastenhoito-ongelmat on ratkennu silleen, että isovanhemmat ajelee pitkiäkin välejä ihan omasta vapaasta tahdostaan. Tai ovat jopa jääneet lasten takia vuorotteluvapaille ja osa-aikaeläkkeelle.

Vierailija
13/13 |
19.02.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

saatikka sitten miehen.

Ovat kyllä vielä nuoria ja äidiltäni varmaan sujuisi ihan luontevasti, mutta silti... he ovat tosiaan jo lapsensa hoitaneet ja nyt on heidän aikansa, tosin ovat kyllä molemmat työelämässä vielä... seuraavat 20vee melkein. Siis ovat kyllä innoissaan tästä ensimmäisestä lapsenlapsestaan jne, mutta en minä tosiaan edes kehtaisi pyytää hoitamaan tuollaista pätkää. Eri asia, jos itse sellaista ehdottaisivat, mutta en muuten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä